موضوعات داغ

حذف گیربکس دنده ای از تمام مدل های آئودی در بازار امریکا

عکس مطلب اول
گیربکس دنده ای کم کم در حال حذف شدن است و به تدریج گیربکس های اتوماتیک و دابل کلاچ جایگزین آن می شوند. آخرین خودروسازی که گیربکس دنده ای را از محصولات خود حذف کرده آئودی است.
طبق گزارش نشریه Car & Driver، این خودروساز آلمانی آخرین مدل های مجهز به گیربکس دنده ای را از میان محصولات خود در بازار امریکا حذف کرد. مدل های A4 و A5 برای سال 2019 فقط با گیربکس اتوماتیک به فروش می رسند.
علت این موضوع همکاری کمپین های ضد گیربکس دنده ای نیست. همانطور که احتمالا حدس زدید دلیل اصلی مربوط به کاهش تقاضای مشتریان برای این نوع گیربکس است و ظاهرا میزان تقاضا به حدی کافی نبوده است که آئودی همچنان به عرضه گیربکس دنده ای در بازار امریکا ادامه دهد. طبق گزارش Car & Driver فقط 5 درصد از خریداران آئودی A4 در بازار امریکا این خودرو را با گیربکس دنده ای انتخاب کردند.
البته آئودی تنها خودروسازی نیست که گیربکس دنده ای را حذف می کند. برند وابسته به آئودی یعنی لامبورگینی به تولید نسل قبلی گالاردو با گیربکس دنده ای خاتمه داد و هیچ وقت اوراکان که جایگزین گالاردو شد را به گیربکس دنده ای مجهز نکرد. بعید است که اونتادور یا SUV جدید اوروس با گیربکس دنده ای به فروش برسند. بنتلی و بوگاتی نیز هیچ مدلی با گیربکس دنده ای ندارند. اما پورشه برای گیربکس دنده ای اهمیت قائل شد و حتی چند سال پیش یک گیربکس 7 دنده دستی جدید برای 911 طراحی کرد. فولکس واگن نیز همچنان مدل های دنده دستی گلف و جتا را به فروش می رساند.
برند رقیب آئودی یعنی مرسدس بنز، چند سال پیش با تغییر نام SLK به SLC در واقع آخرین مدل دنده دستی خود در بازار امریکا را حذف کرد. با این حال، بی ام و هنوز بعضی از مدل های سری 2، 3، 4 و 6 را با گیربکس دنده دستی به فروش می رساند. جگوار F-Type، بعضی از مدل های کادیلاک ATS و جنسیس G70 (برند زیر مجموعه هیوندای) از دیگر خودروهایی هستند که هنوز مدل دنده دستی آنها وجود دارد. مدل های دنده دستی این چند خودرو نمونه های استثنایی هستند و به خصوص اگر بحث خودروهای لوکس مطرح شود مشتریان آنها هیچ علاقه ای به تعویض دنده ندارند.

آئودی A4

آئودی A4


آئودی A4

آئودی A4

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/1
Agha titre khabar ghalate hazfe gearbox dasti na dandeii vagarna gearbox automatic ham dande dard.