موضوعات داغ

چراغ سبز شورای رقابت برای افزايش قيمت خودرو؛ مرحله دوم افزایش قیمت ها طی دوماه

عکس مطلب اول
رئیس شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبر داد.
به نقل از تسنیم، رضا شیوا با اشاره به اینکه قیمت ها را نباید بی ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستور العمل قیمت ارائه می کنیم میزان تغییرات را در این چند ماه اندازه گیری کنیم و با توجه به درصد تغییرات و فرمول هایی که داریم به قیمت خودروها اضافه می کنیم و این کار، علمی و منطقی است.
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در شرایط کنونی باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم، افزود: میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی تولید داخل را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می کنیم.
وی با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می شود فرمول ها هم با حالت عادی متفاوت است، گفت: در فرمول، تورم بخشی را در نظر می گیریم و بهره وری ۲ درصد به نفع مصرف کننده را از آن کسر می کنیم و بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت گذاری در نظر می گیریم اگر کیفیت، بهتر شده باشد ۳ درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد ۳ درصد کم می کنیم.
رئیس شورای رقابت افزود: خودروسازان تولید خود را کم نکردند اما تقاضا افزایش یافته است و برخی مردم به عنوان سرمایه گذاری خودرو می خرند نه مصرف.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/2
وقتی پای فرمول قیمت گذاری به میان میاد شرایط اقتصادی نرمال نیست و باید فرمول جدیدی وضع بشه ولی وقتی مردم از مشکلات اقتصادی شکایت دارن دیگه همه چیز عادیه و هیچی گرون نشده و همه باید ساکت باشن.اینا حیارو خوردن و ابرو قی کردن.
1397/6/2
بله اقای شیوا. خودروسازان تولید کم نکردن ولی چون عرضه نمیکنن و احتکار میکنن تقاضا افزایش یافته! این رو هم بگین.هرچی به نفعتونه نگین
1397/6/2
لعنت بهتون با این اوضاعی که درست کردین
1397/6/2
مسولا باید بدونن که مردم دیگه قبول نمیکنن هر کاری دوست دارن بکنن اگه قرار باشه قیمت ها ازاد بشه باید تعرفه واردات صفر بشه 40 سال با یارانه و گاز و برق و اب مفتی از خودروساز حمایت کردن حالا هم میخوان قیمت ها رو ازاد کنن!!
1397/6/3
هه ! بشین تا واست تعرفه رو بیارن پایین !!! مرده حسابی ساده ای ها ! اینا تو تمام این سال ها با سلاح تعرفه ها مردم رو سلاخی کردند و سود های میلیاردی بردن بعد بیان قوی ترین سلاحشونو بزارن زمین !؟ تعرفه های گمرکی عمرا نه پایین میاد نه صفر میشه، چون چند تا نهاد و سازمان دارن ازش نون میخورند ! اینا جایی نمیخوابن که زیرشون آب بره !
1397/6/3
سلام
دوستان شعار نديد الكي همين خود ما هستيم كه ميخريم تا تقاضا هست عرضه هم هست
1397/6/3
خوب دیگه ه ه ه پراید 40 50 میلیونی هم در راهه انشالا ! خوشم میاد هر وقت میخوان گرون کنند یه واژه "منطقی" آخرش اضافه می کنند که توجیح بشه ! چه منتی هم میزارن !؟ یهو قمیت ماشین ها چندین درصد میره بالا بعد میگن 2 الی 3 درصد به نفع مصرف کننده تخفیف میدیم !!! مصرف کننده چی هست اصلا !؟ خیلی زحمت می کشید ! خسته نشید یه وقت ! اصلا گور بابای من که از پارسال تا حالا برنامه ریزی کرده بودم یه ماشین خوب بخرم !!!
البته اینا همش تقصیر اینا نیست ! یه قسمتیش هم تقصیر اون فلان زاده ایه که میره ماشین واسه سرمایه گذاری دو تا سه تا میخره ! انشالا تک تک اون ماشینا یا تصادف کنند یا آتیش بگیرند برن رو هوا که معنای و مفهوم خیانت رو بفهمید ! وقتی سرمایت سوخت رفت هوا اونوقت میفهمی چرا مردم کمپین ماشین نخریدن میزنند ! چرا ما مردم انقدر خودخواه و پست فطرت شدیم !؟
1397/6/4
هرکی بیشتر داره سودبیشتر می بره هرکی هم کمتر داره به همان اندازه ضرر می که این قاعده تورمه
1397/6/3
افزایش بدین بعد معلوم میشه دومن ماست چقدر کره داره..دیگه کارد از استخوان مردم هم گذشته دیگه تحمل ها سرریز شده.. فقط بدونید همه چی لب مرز رسیده و گذشتن از خط قرمز خیلی مرزها را میشکنه..دولت و وزارت صنعت و شورای رقابت اگر قصد افزایش قیمت داشت چرا دروغ گفت تیر ماه که افزایش قیمت تا پایان سال97دیگر نداریم. ضمنا تحقیق کنید از خریدارانی که دعوتنامه های تکمیل وجه شده و حواله های چند ماهه گذشته دارند و خودرویی هنوز تحویلشان نشده بعد متوجه میشید تولید شده ولی عرضه نشده..بله عرضه وتقاضا هست ولی عرضه ای نشده پیش فروش یکسال بعد که عرضه نیست بلکه تعهد ماهها وسال بعد است لطفا توجه کنید مردم را چی فرض کردید...
1397/6/3
آفرین
1397/6/3
مرسی که با ضابطه گرون میکنید!!! تشکر !!!
من همش نگران بودم که بی ضابطه گرون نکنید!!!!!
1397/6/3
کاش دوباره یه کمپین نه به خرید خودروی داخلی شروع میشد. چه از نمایندگی چه از زالویی که حواله 19 ملیونی را 45 ملیون میخواد بفروشه به همسایش ...
1397/6/5
اینکار غیرت میخواد که متاسفانه روز به روز داره کمیاب تر میشه بین مردم