موضوعات داغ

مشخصات احتمالی X7 M؛ نسخه M POWER از شاسی بلند پرچمدار ب ام و

عکس مطلب اول
جای تعجبی ندارد که بی ام و سخت در تلاش است تا یک SUV سه نفره جدید را معرفی کند که پرچم دار مدل های شاسی بلند این شرکت است. اما قبل از معرفی رسمی X7 جدید که ورود آن به بازار بسیار قابل پیش بینی بود، شایعه شده است که این خودروساز هم اکنون در اندیشه تولید یک نسخه M از این SUV است.
طبق گفته سایت BMWBLOG در ساختمان های دفتر مرکزی بی ام و در مونیخ بحث در این مورد بالا گرفته است که آیا چنین مدلی از X7 باید تولید شود یا نه.
با توجه به اینکه هم اکنون پیش بینی می شود گران ترین مدل X7 یعنی مدل M50i از موتور M850i با 523 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور نیرو خواهد گرفت، احتمالا قدرت موتور X7 M حدود 600 اسب بخار خواهد بود.
به این ترتیب X7 M حتی از مدل های قبلی X5 M و X6 M که 575 اسب بخار قدرت داشتند نیز قویتر خواهد بود. علاوه بر این، بی ام و X7 M از نظر قدرت موتور خودروهایی مانند مرسدس GLS 63 با 577 اسب بخار، رنجروور اسپرت SVR با 575 اسب بخار و رنجروور SV Autobiography با 557 اسب بخار را شکست خواهد داد.
اکنون این سوال مطرح می شود که آیا بی ام و چنین خودرویی را به یک مدل تمام عیار M تبدیل خواهد کرد یا نه زیرا معمولا مدل های کوچکتر بی ام و به نسخه های تمام عیار M تبدیل می شوند. با اینکه بخش M Power بی ام و 46 سال و مدل لوکس سری هفت 41 سال قدمت دارند، هنوز این خودروساز باواریایی یک نسخه تمام عیار M از سری 7 سدان با نام M7 تولید نکرده است. مدل فعلی M760Li نزدیک ترین گزینه به M7 است که از موتور 6.6 لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس نیرو می گیرد که 602 اسب بخار قدرت تولید می کند. با اینکه بی ام و با تولید M760Li بسیار به M7 نزدیک شد ولی چنین مدلی را تولید نکرد.
اما طبق گفته سایت BMWBLOG هنگامی که اولین مدل بی ام و X5 M در سال 2010 معرفی شد، حتی در آن زمان هم ایده تولید یک کراس اوور با آرم M غیر قابل تصور به نظر می رسید. بنابراین فعلا در همین حد کفایت می کند که بگوییم باید با دقت فرآیند توسعه مدل M از X7 را دنبال کنیم تا ببینیم اگر چنین مدلی تولید شود چه خودرویی از آب در می آید!

بی ام و X7

بی ام و X7


رندر فرضی از بی ام و X7 M

رندر فرضی از بی ام و X7 M

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد