موضوعات داغ

1350 اسب بخار برای شکستن رکورد سرعت؛ موتور Tuatara، سورپرایز بزرگ پبل بیچ

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
موتور خودروی Tuatara یکی از قوی ترین موتورهایی است که تا کنون روی یک خودروی مجاز برای تردد در خیابان نصب شده است. این موتور اولین بار در سال 2011 و روی خودرو SSC که در آن زمان با نام شلبی سوپرکار شناخته می شد وارد بازار شد و این مدل را تبدیل به سریع ترین خودروی آن زمان کرد، خودرویی که امروزه با نام SSCUltimate Aero در بازار معروف شده است.
جالب است بدانید پیشرانه مورد استفاده در Tuatara با اینکه هفت سال از تولید آن می گذرد همچنان نمونه ای اولیه و مفهومی از این موتور است تا اینکه SSC اعلام کرد در پبل بیچ 2018 از نسخه نهایی این موتور رونمایی خواهد کرد و تی تیزرهایی از این موتور را نیز منتشر کرده است.
با نگاهی به تصاویر این موتور می توان دریافت که با یک موتور قوی که برای استفاده در ابر خودروها طراحی شده است سر و کار داریم. مشخصات دقیق این موتور V8 که به توربوشارژر نیز مجهز شده است هنوز منتشر نشده اما با توجه به اینکه نسخه اولیه یا پروتوتایپ دارای قدرت 1350 اسب بخار و گشتاور 1735 نیوتن متر بود انتظار می رود که نسخه نهایی حتی قدرت و گشتاور بیشتری نیز داشته باشد. البته سازنده نیز اعلام کرده است که نسخه نهایی Tuatara نه تنها همگان را با مشخصات خود متعجب خواهد کرد بلکه همچنان قرار است تا رکورد سرعت را در اختیار داشته باشد.
برای دانستن مشخصات دقیق این موتور باید تا زمان رونمایی از آن در پبل بیچ 2018 صبر کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد