موضوعات داغ

گزارش دومین مسابقه درگ سال؛ نبرد سریعترین خودروهای تیونینگ شده ایران + فیلم

عکس مطلب اول
آخر هفته گذشته مسیر افتتاح نشده اتوبان همت در استان البرز بار دیگر میزبان مسابقات درگ قهرمانی کشور بود که به همت کمیته اتومبیل رانی استان البرز و کمیته درگ فدراسیون اتومبیل رانی و موتور سواری کشورمان برگزار می شد. این رقابت البته تحت تاثیر تعطیلات سه روزه آخر هفته گذشته قرار گرفت و با تعداد کمتری از شرکت کنندگان همیشگی این دسته از مسابقات برگزار شد اما این نکته چیز چندانی از شور و هیجان این مسابقات کم نکرده بود و به خصوص در کلاس آزاد می شد طعم داغ رقابت در روزهای آغازین آخرین ماه تابستان را احساس کرد.
درست مانند مسابقه قبلی، این رقابت نیز در قالب دو روز پنج شنبه و جمعه برنامه ریزی شده بود. از این میان در روز پنج شنبه شرکت کنندگان می توانستند با ثبت بهترین زمان ممکن و راهیابی بین هشت نفر برگزیده، شانس خود را برای پیروزی در رقابت های دوئل (حذفی) روز جمعه امتحان کنند و در روز جمعه نیز برندگان هر کلاس براساس جدولی مانند لیگ حذفی فوتبال از میان نفرات برتر روز پنج شنبه مشخص می شدند. البته در مسابقه اخیر به دلیل تعداد اندک شرکت کنندگان در برخی کلاس ها، نیازی به انتخاب هشت نفر برگزیده وجود نداشت و تمامی شرکت کنندگان می توانستند راهی دور حذفی روز جمعه شوند.
از جذابیت های این مسابقه باید به ثبت زمان حدود 14.8 ثانیه در کلاس پژو 206 به رانندگی شروین یگانه اشاره کرد. همچنین رقابت ب ام و E36 ده سیلندر محسن فرهمند که حالا به دو توربوچارجر نیز مجهز شده است با میتسوبیشی لنسر به رانندگی شهریار کریمی نیز بسیار جذاب بود. رقابتی که در نهایت علیرغم استارت خوب شهریار کریمی با خودرو دو دیفرانسیل اش به نفع قدرت و سرعت عظیم ب ام و محسن فرهمند پایان یافت و کسب مقام نخست در کلاس آزاد را برای ایشان به ارمغان آورد.
در این کلاس همچنین رقابت سنگینی نیز بین سامان خنجری با داتسون 260 Z تا بن دندان مسلح به قطعات فنی نیسان اسکای لاین با ب ام و Z4 تیون شده به رانندگی ارسطو عامری در جریان بود که به نفع سامان خنجری پایان یافت و رده سوم را برای او به ارمغان آورد.



کلاس ۶ سیلندر
1- امیر ضیایی خوزستان
2- محمد رضا فرخ مهر خوزستان
3- بهنام اسماعیلی تهران

کلاس GT ۲۰۶

1-محمد رضا رضازاده تهران
2- نوید مزارعی فارس
3- شایان شمس خوزستان

کلاس ۸ سیلندر

1- سامان خنجری خوزستان
2- فرید جعفری توفیقی ارس
3- محمدرضا غریب پور خوزستان

کلاس آزاد
1- محسن فرهمند کرمان
2 - شهریار کریمی خوزستان
3 - سامان خنجری خوزستان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد