موضوعات داغ

بوگاتی دیوو رونمایی شد، نگاهی به مشخصات و ویژگی های جالب آن + فیلم رونمایی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بوگاتی با آغاز به کار فستیوال پبل بیچ خودروی فوق العاده سریع و پیشرفته دیوو (Divo) را رونمایی کرد. مدت زمان کوتاهی پس از آن که بوگاتی خبر از عرضه ابرخودروی جدید دیوو داد و اطلاعات اندکی از آن منتشر شد، شاهد بودیم که این خودرو به طور رسمی از سوی این کمپانی با سابقه معرفی شد. در مورد قوای فنی، بوگاتی دیوو اختلافی با مدل قبلی یعنی شیرون ندارد، اما در طراحی ظاهری این خودرو کاملا متفاوت جلوه می کند و تقریبا می توان گفت دیوو برای هر سلیقه ای، دیدنی و جذاب است. همانطور که قبلا گفته شده، نام این خودرو از راننده سالهای دور بوگاتی گرفته شده است.

رونمایی از بوگاتی دیوو

رونمایی از بوگاتی دیوو

بر خلاف شیرون که در آن سعی شده بود تا یک ابرخودروی لوکس ساخته شود، در بوگاتی دیوو تمرکز بر ساخت یک خودروی مافوق سریع و فوق العاده کارآمد برای پیست بوده است. هدف اصلی مهندسان بوگاتی در ساخت دیوو، بهبود هندلینگ و کاهش مقاومت هوا در سطح بدنه خودرو بوده و تمام قطعات خودرو مورد بازبینی قرار گرفته تا دیوو بتواند در تمامی نقاط پیست، همواره با حداکثر سرعتش حرکت کند. بازبینی سختگیرانه در طراحی قطعات ظاهری، موجب شده که بوگاتی دیوو نسبت به بوگاتی شیرون، 35 کیلوگرم سبک تر باشد. همچنین تغییر در طراحی بدنه و به خصوص مجراهای ورود هوا به محفظه موتور، باعث افزایش راندمان این پیشرانه حجیم و قدرتمند می شود.

بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

کاهش وزن و افزایش آیرودینامیک دیوو، به این خودرو کمک می کند تا طول پیست ناردو را در مدت زمانی حدود هشت ثانیه کوتاه تر از بوگاتی شیرون طی کند. این مورد به خوبی اثر بهبود آیرودینامیک در بدنه خودرو را نشان می دهد، چرا که موتور هیچ گونه تغییری نداشته و همان W16 شیرون است. بخش دیگری از این بهبود آیرودینامیکی، مربوط به اسپویلر جدید و دیفیوزر بهینه شده در عقب خودروست که به راننده کمک می کند تا تسلط بیشتری بر دیوو داشته باشد. در کابین خودرو، تم طراحی بوگاتی شیرون حفظ شده، اما استفاده گسترده از چرم آلکانتارا، کمک شایانی به کاهش وزن دیوو کرده است.

بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

در ادامه با ما همراه باشید تا نیم نگاهی به این خودرو داشته باشیم:
1-نیروی رو به پایین بیشتر در کنار وزن کمتر
نیروی رو به پایین یا همان downforce در دیوو 456 کیلوگرم بوده و 90 کیلوگرم بیشتر از شیرون است. از طرف دیگر دیوو وزن کمتری نیز نسبت به شیرون 1996 کیلوگرمی دارد. این خودرو در حدود 35 کیلوگرم نسبت به شیرون سبک وزن تر است. بوگاتی ادعا کرده است که علت این وزن کمتر نبود اجزا مربوط به عایق صوتی و استفاده از رینگ های سبک تر و سایر اجزای کم وزن تر است.
2-شتاب جانبی بیشتر
دو عامل فوق یعنی نیروی رو به پایین بیشتر و وزن کمتر سبب افزایش شتاب جانبی این خودرو اسپرت شده است. دیوو می تواند به شتاب جانبی غیر قابل باور 1.6 g دست پیدا کند. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر سبب شده که بوگاتی ادعا کند دیوو می تواند یک دور پیست معروف ناردو را 8 ثانیه زودتر از شیرون طی کند.
بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

3-حداکثر سرعت 380 کیلومتر بر ساعتی
گفته می شود که دیوو می تواند در مسیر مستقیم به حداکثر سرعت 380 کیلومتر بر ساعت برسد که البته این سرعت با رکورد 420 کیلومتر بر ساعت شیرون اختلاف زیادی دارد. علت این اختلاف نیروی رو به پایین بیشتر دیوو است. البته با توجه به اینکه دیوو می تواند شتاب صفر تا صد را در 2.4 ثانیه طی کند این خودرو در 100 کیلومتر ابتدایی 0.1 ثانیه سریعتر از شیرون عمل می کند.
4-بهای 5.8 میلیون دلاری
بوگاتی این خودرو را با قیمت 5.8 میلیون دلار به فروش رسانده است. این رقم ریوو را به یکی از گران ترین خودروهای اسپرت بازار تبدیل کرده است. دیوو اختلاف قیمتی 2.78 میلیون دلاری با شیرون و 4.08 میلیون دلاری با ویرون دارد.
5-تمامی مدل ها به فروش رفته اند.
بوگاتی پیش از این اعلام کرده بود که تنها 40 دستگاه از این خودرو را تولید و راهی جاده ها خواهد کرد. لازم به ذکر است که تمامی 40 دستگاه این خودرو پیش از این مالکین خود را یافته اند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/4
با دلار 11 هزار تومنی اگر به فرض محال قبول کنیم که با تعرفه 200 درصد وارد بشه قیمتش در ایران یه چیزی در حدود 190 میلیارد تومن میشه. من که جر خوردم شما رو نمیدونم.
1397/6/4
واقعا فوق العادس.وحشتناك عاشقشم
1397/6/4
خدايا يني ميشه يه روزي جاي اينكه سر خط اخبارهاي دنيا سقوط ريال ايران باشه،اين باشه كه ايران ماشيني رو ساخته يا فلان چيز رو توي صنعت ساخته كه توي دنيا رقيب نداره..........
1397/6/5
اگه اون نیم دایره طاق شکل سپر جلوش رو هم عوض میکرد فک میکردم مازراتی -لافراری چیزی هست
1397/12/29
داش من منظورت کیت هوده؟؟؟