موضوعات داغ

صدور پیش فروش تاکسی های جدید متوقف شد

عکس مطلب اول
مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور: هفته گذشته دولت در مصوبه ای اعلام کرد که نرخ ارز قطعات وارداتی خودرو از نرخ دولتی 4200 به نرخ توافقی حدودا 10 هزار تومانی تغییر کند که بر اساس همین موضوع شرکت های خودروساز تا روشن شدن وضعیت نرخ ارز صدور پیش فاکتور تاکسی های جدید را متوقف کردند.
وی گفت: شرکت های سایپا و ایران خودرو تا مشخص شدن قیمت نهایی ارز صدور فاکتور را متوقف کردند. این در حالی بود که تا قبل از این به کندی صدور پیش فاکتور را انجام می‌دادند.
مرتضی ضامنی اضافه کرد: گفته شده است که دولت با اصلاحاتی بر روی این مصوبه با پرداخت ارز دولتی برای واردات قطعات خودرو موافقت کرده است که برای تایید این خبر باید تا پایان تعطیلات اخیر منتظر بمانیم.
وی به ثبت نام تاکسی برلیانس و آریو که خرداد ماه سال جاری آغاز شده است اشاره کرد و گفت: تا به این لحظه 850 نفر برای خرید و دریافت تاکسی برلیانس و آریو ثبت نام کرده اند که 280 دستگاه تحویل داده شده و بقیه نیز در حال تکمیل مدارک و ثبت نام خود هستند.
او همچنین افزود: اگر ارز دولتی به واردات قطعات خودرو تعلق گیرد قیمت تحویلی تغییری نمی‌کند اما اگر ارز توافقی برای واردات قطعات در نظر گرفته شود قیمت ها افزایش پیدا خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد