موضوعات داغ

فراخوان هزاران دستگاه فورد F-150 به دلیل نقص فنی در کمربند ایمنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می دانید، پیکاپ معروف فورد F-150 توانست پرفروش ترین خودروی سال شود. این خودرو در بازار آمریکای شمالی محبوبیت فراوان دارد و آمار فروش آن حیرت انگیز است، اما طبق ادعای اداره ملی ایمنی ترافیک آمریکا، فورد بیش از یک میلیون و 600 هزار دستگاه فورد F-150 را به دلیل نقص فنی در سیستم کمربند ایمنی و ستون B خودرو که ممکن است منجر به آتش سوزی شود، فراخوانی کرده است. مدل های F-150 که ساخت سالهای 2015 تا 2018 هستند، مجهز به یک کنترل کننده الکتریکی کمربند ایمنی هستند که می تواند با جرقه های متعدد، حادثه آفرین باشد و گاز ناشی از احتراق این جرقه ها، منجر به آتش سوزی خودرو شود. حداقل هفده مورد آتش سوزی بر اساس اعلام NHTSA گزارش شده اند که در سه مورد از آنها، خودرو کاملا سوخته و تخریب شده است. فورد ادعا می کند که در جریان این اتفاقات، خودروی دیگری آسیب ندیده و شخصی زخمی نشده است.
تحقیقات سازمان NHTSA در مورد این جریان از ماه اگوست 2017 شروع شد، زمانی که پنج تن از مالکان فورد F-150 با مراجعه به این سازمان، گزارش از نقص فنی و آتش سوزی خودروی خود دادند. فورد اعلام کرد که در ماه آوریل 2017 این ایراد را کشف کرده است، اما تا چندین ماه بعد نتوانست منبع دقیق آتش سوزی را مشخص کند. طبق گزارش NHTSA، 1،619،112 دستگاه از این خودرو در ایالات متحده و 376،664 دستگاه در کانادا و مکزیک، باید مورد بازرسی فنی مجدد قرار گیرند.
روند بازرسی مجدد از اواخر ماه سپتامبر در نمایندگی های فورد در سراسر آمریکای شمالی آغاز می شود و شامل بازبینی سیستم الکتریکی، استفاده از نوارهای مقاوم به حرارت و عایق های حرارتی در ستون B خودرو می شود. فورد این تجهیزات جدید را سیستم جلوگیری از آتش سوزی نام نهاده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد