موضوعات داغ

رونمایی از لامبورگینی اونتادور SVJ در پبل بیچ

عکس مطلب اول
بعد از چندین ماه عکس های جاسوسی، حدس و گمان و رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ، سرانجام لامبورگینی در گردهمایی پبل بیچ در کالیفرنیا از اونتادور SVJ رونمایی کرد. SVJ یک نسخه قدرتمند از اونتادور SV با قدرت بیشتر و سیستم آیرودینامیک فعال است. لامبورگینی از نسخه ویژه SVJ با نام SVJ 63 در پنل بیچ رونمایی کرد که به مناسبت گرامیداشت سال تاسیس شرکت لامبورگینی یعنی سال 1963 ساخته شده است.
موتور 12 سیلندر اونتادور SVJ قویترین موتور 12 سیلندری است که تا به حال توسط این خودروساز ایتالیایی تولید شده است زیرا 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا 100 این خودرو 2.8 ثانیه و صفر تا 200 کیلومتر آن 8.6 ثانیه است. اونتادور SVJ می تواند تا 350 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر تنها به 30 متر مسافت نیاز دارد. این خودرو مجهز به سیستم LRS (سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب) و تایرهای جدید پیرلی پی زیرو کورسا است که مخصوص اونتادور SVJ طراحی شده اند. وزن خشک اونتادور SVJ تنها 1525 کیلوگرم است و مهندسان لامبورگینی موفق شدند علاوه بر اینکه نیروی مقاومت هوا را تا 1 درصد کاهش دهند، نیروی دانفورس (نیروی عمودی رو به پایین) این خودرو را تا 40 درصد افزایش دهند.
البته اونتادور SVJ فقط در قدرت بالا خلاصه نمی شود. این سوپر اسپرت جدید از دومین نسل سیستم آیرودینامیک فعال لامبورگینی که ALA 2.0 نامیده می شود برخوردار است. این سیستم می تواند نیروی آیرودینامیک را تغییر دهد تا در شرایط مختلف رانندگی نیروی دانفورس بالا یا نیروی درگ (مقاومت در برابر عبور جریان هوا) پایین تولید شود. این سیستم که از تعدادی فلپ (دریچه) تشکیل شده است می تواند در کمتر از 500 میلی ثانیه فعال شود. وقتی این سیستم در قسمت جلوی خودرو غیرفعال باشد فلپ ها بسته هستند که به تولید نیروی دانفورس کمک می کند. وقتی این سیستم فعال باشد فلپ ها باز می شوند، نیروی درگ کاهش می یابد و شرایط بهینه ای برای دستیابی به بهترین شتاب و حداکثر سرعت ممکن فراهم می شود.

لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ

این موضوع در مورد قسمت عقب نیز صدق می کند. وقتی سیستم ALA غیرفعال باشد فلپ های عقب بسته هستند و بال عقب می تواند بیشتر شبیه یک بال ثابت معمولی عمل کند. وقتی سیستم ALA فعال باشد فلپ ها باز می شوند تا نیروی درگ در سرعت های بالا افزایش یابد. علاوه بر این، قسمت عقب این خودرو از یک کانال درونی برخوردار است که جریان هوا را به صورت جداگانه بین سمت چپ و راست باله عقب تقسیم کند. بسته به جهت پیچ مسیر، می توان سیستم ALA را در سمت راست یا چپ باله عقب فعال کرد تا در صورت لزوم نیروی دانفورس و چسبندگی خودرو افزایش یابد و زاویه فرمان برای طی کردن پیچ کمتر شده و هندلینگ خودرو بهبود می یابد.
هنگامی که فروش اونتادور SVJ در اوایل سال 2019 آغاز شود قیمت پایه آن 517.700 دلار خواهد بود که مجهز به اپلیکیشن اپل کار پلی نیز هست. لامبورگینی تنها 963 دستگاه اونتادور SVJ تولید خواهد کرد که 63 دستگاه از آنها جزو نسخه های ویژه SVJ 63 هستند که به مناسبت بزرگداشت سال تاسیس لامبورگینی تولید می شوند.

لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ


نسخه ویژه لامبورگینی اونتادور SVJ 63

نسخه ویژه لامبورگینی اونتادور SVJ 63


کابین لامبورگینی اونتادور SVJ

کابین لامبورگینی اونتادور SVJ

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/18
چقدر عقبید شما. این تقریبا مال یه هفته پیشه