موضوعات داغ

کمین پلیس راهور ممنوع اعلام شد؛ قانونی با الزام اجرایی در تهران

عکس مطلب اول
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر کمین کردن ماموران راهنمایی و رانندگی برای جریمه کردن گفت: کمین ماموران راهور در تهران که من فرماندهی آن را بر عهده دارم ممنوع است و نباید شاهد این گونه رفتارها باشیم.
وی تاکید کرد: حضور ماموران باید علنی و با چراغ‌های گردان صورت گیرد تا اگر راننده ای قصد تخلف را دارد با دیدن ماموران راهور از انجام تخلف و هنجار شکنی منصرف شود. وی گفت: این یک دستور به ماموران راهور تهران است و اجازه چنین رفتار و اقداماتی را نخواهیم داد.
گزارشات زیادی در کشور مبنی بر کمین کردن و مخفی شدن ماموران راهنمایی و رانندگی برای مچ گیری و جریمه کردن راننده ها منتشر شده است که اقدام به توقف وسایل نقلیه می‌کنند که انتقادات مردمی را در پی داشته است.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/19
سردارمحترم فرموده اند درتهران چنین اجازه ای نمیدهیم ولی نفرموده اند کلا چنین اجازه ای نمی دهیم وماموران راازانجام اینکاردرهمه جا منع نکرده اند واین باعث خواهد شد که ماموران کماکان درجاده های بین شهری به کمین های قبلی خود ادامه داده ومتخلفان سرعت وسبقت غیر مجاز راکماکان جریمه نمایند میدانید این کمین ها درجاده های بین شهری بمراتب خطراتی بیشتر از کمین درشهرها دارد وآنهم زمانی است که تابلوایست رابا عجله جلوی ماشینها میگیرند وباعث خواهد شد که گاها رانندگان غیرمتخلف چنین تصورکنند که پلیس به آنها ایست داده است واین خودباعث ترمز بیجا درجاده که اکثرا سرعت اتومبیلها بین ۱۰۰ تا۱۲۰ کیلومتر یابیشتر هست خواهد بود که خود برای دیگر اتومبیلها که به نحو صحیح درحال حرکت هستند حوادثی بوجود می آورد بهترین کار نصب دوربینهای جاده ای میباشد
1397/6/19
در کمین بودن در جهت مفهوم پیشگیری از وقوع جرم از لحاظ منطقی برای پلیس ضروری است ولی نحوه اجرا که بهترین نتیجه را داشته باشد کار هر کس نیست . با احترام به تمامی نفرات پلیس .
1397/6/20
براردر گرامی، دوست عزیز کمین کردن کجاش منطقی است؟! پلیس اگر در دید و در مناطق خطرناک باشه اتفاقا افراد با دیدنش خلاف نمی کنن که نیاز به جریمه و ... باشه، اما این راه درآمد دولت است، بنابراین حرف این بنده خدا دروغی بیش نیست حتی اگر خطر جانی و مالی برای مردم داشته باشه دولت خودش رو ازین درآمد سرشار محروم نمی کنه!
1397/6/19
حالا وقتی کمین کردن و جریمه کردن ، ما باید پیش کی اعتراض کنیم؟
1397/6/19
همیشه از ترس کمین خلاف نمی کردم. بزار برم شمال هراز و به آتیش می کشم. راحت شدم.
1397/6/20
جالبه روش جدید جریمه کردن هم تغییر کرده 4 روز پیش که کمین کردن و ماشین پلیس با یک سبقت غیر مجاز از بنده منو متوقف کرد موقع جریمه کردن مدارک رو دادم گفت سبقت غیر مجاز داشتی گفتم نداشتم گفت کمربند سرنشینت نبسته گفتم بخدا بسته گفت حالا ایرادی نداره چون سرعتت بیشتر از 30 کیلومتر بود 60تومن جریمه دیدم راست میگه هیچی نگفتم.
1397/6/21
سلام
فکر میکنید اینا بخاطر مردم کمین نمی کنند
با توجه به ترم افزار های جدید رهیاب که پلیس را نشان میدهد دیگه کمین مسخره کردن خودشون است با توجه به اینکه این ترم افزار بیشتر در تهران بکار می ره واسه همین فعلا تهران را گفتن
1400/7/20
سلام دیروزجاده ماهان به کرمان بعدازسیلو سمندراهنمایی ورانندگی کمین زده ماشین مخفی کرده وجریمه افسر خنامانی اعتراض کردم بسیاربدبرخورد وجریمه کرد بخاطر ۴کیلومترزیاده ایشان ضربه بزرگی به حیثیت ماموران زد خواهشن پیگیری