موضوعات داغ

مخالفت با موج تجاری ساخت خودروهای SUV؛ سرنوشتی متفاوت در انتظار مکلارن

عکس مطلب اول
طبق گفته مدیر عامل مک لارن، این خودروساز قصد دارد خودروهای الکتریکی را معرفی کند اما سراغ تولید SUV نخواهد رفت.
مدیر عامل مک لارن در گفتگو با نشریه Automotive News گفت که در تلاش برای پیروی از استانداردهای سختگیرانه تر آلایندگی، خودروهای این سوپر اسپرت ساز انگلیسی تا سال 2025 به مدل های هایبرید و الکتریکی تبدیل خواهند شد.
او به خبرنگار نشریه Automotive News گفت:
« فناوری هایبرید تنها راه حل ممکن برای ماست تا بتوانیم به عملکردی که می خواهیم دست یابیم و در کنار آن از استانداردهای آلایندگی پیروی کنیم. »
او همچنین درباره این موضوع پافشاری کرد که یک مک لارن الکتریکی باز هم یک خودروی اسپرت با عملکرد بالا و بدون نقطه ضعف است، اما به خبرنگار این نشریه گفت که فناوری باتری برای تولید چنین خودرویی تا سال 2025 آماده نمی شود.
« با توجه به شرایط فعلی فکر نمی کنیم فناوری باتری که بتواند عملکرد دلخواه را در اختیار ما بگذارد تا سال 2025 آماده شود. مک لارن الکتریکی باید یک خودروی قابل استفاده باشد. نباید اینطور باشد که ما پیشرانه هایبرید را به عنوان یک راه حل ارائه کنیم ولی نقطه ضعف هایی داشته باشد. مک لارن الکتریکی فقط آلایندگی کمتری تولید نمی کند بلکه یک خودروی اسپرت بهتر نیز خواهد بود. ما رانندگی تمام عیار در پیست به مدت نیم ساعت را به عنوان معیار تعیین کردیم. مک لارن الکتریکی باید بتواند بدون شارژ مجدد این کار را انجام دهد و وقتی به شارژ نیاز دارید باید در مدت زمان 30 دقیقه مجددا شارژ شود. »
با این حال، گرچه مک لارن احتمالا مسیر سبز را در پیش می گیرد ولی مدیرعامل مک لارن به خبرنگار Automotive News گفت که هیچ شانسی وجود ندارد که این برند وارد بازار خودروهای شاسی بلند شود. او گفت که SUVهایی با برند مک لارن به وجود نخواهد آمد.
او در جواب به سوال خبرنگار این نشریه گفت:
« من مخالف SUV نیستم ولی این خودروها به نوع فعالیت مک لارن مربوط نمی شوند. تولید یک SUV بسیار پرهزینه است. ما مهندسی مشترک مورد نیاز برای داشتن این نوع الگوی تجاری که از فعالیت های ما پشتیبانی کند را نداریم. وقتی تصمیم به تولید یک محصول می گیریم سه آزمایش ساده وجود دارد. محصول مورد نظر باید شایسته برند مک لارن و مناسب برای مشتریان وفادار این برند باشد، باید فناوری لازم برای تولید بهترین خودرو در کلاس خودش را داشته باشیم و باید از تولید آن سود کنیم. »
« تولید SUV ماهیت برند مک لارن به عنوان یک سازنده سوپر اسپرت را کم رنگ می کند. دوما ما فناوری تولید SUV را نداریم. تصور کنید اگر ما قصد داشتیم از صفر شروع کنیم و یک SUV بهتر از رنجروور یا پورشه کاین تولید کنیم باید میلیاردها دلار سرمایه گذاری می کردیم. پس هیچ سودی نصیب ما نمی شد. بنابراین این کار هیچ منفعتی ندارد. »

مک لارن ویژن گرن توریسمو

مک لارن ویژن گرن توریسمو


مک لارن ویژن گرن توریسمو

مک لارن ویژن گرن توریسمو


مک لارن ویژن گرن توریسمو

مک لارن ویژن گرن توریسمو

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد