موضوعات داغ

نتایج یک تحقیق؛ ناتوانی فراگیر رانندگان جوان در تعویض تایرهای پنچر

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس تحقیقات اخیر Kwik Fit حدود 38 درصد از رانندگان جوان بین سنین 18 تا 34 سال به درستی قادر به تعویض تایر خودروهای خود نیستند و نمیتوانند از وسایل مخصوص اینکار به خوبی استفاده کنند.
بر اساس اطلاعات حاصل از این تحقیقات 57 درصد از زنان و 12 درصد از مردان بین این سنی ناتوانی خود در استفاده از تایر زاپاس را اعلام کرده اند.
البته نکته نگران کننده دیگری که در طی انجام این تحقیقات مشخص شد ناآگاهی رانندگان از ضخامت عاج مناسب تایر ها بود و باید به آگاهی همگان رساند که عاج تایرهایی که تنها برای رانندگی جاده ای از آنها اسفاده میشود بر اساس قوانین باید حداقل 1.6 میلی‌ متر ضخامت داشته باشد و اگر ضخامت آنها از این میزان کمتر شود باید تایر خودرو را عوض کرد. نکته ای که 27 درصد از رانندگان مورد تحقیق هیچ اطلاعاتی در این مورد نداشتند و 19 درصد از آنها هم از میزان دقیق آن مطلع نبودند.

سنجش ضخامت تایر خودرو با استفاده از سکه

سنجش ضخامت تایر خودرو با استفاده از سکه

در رابطه با این موضوع کارشناسان Kwik Fit پیشنهاد داده اند زمانی که ضخامت عاج تایر خودروی ها به 2 میلی متر رسید باید برای تعویض تایر اقدام کرد. البته باید در نظر گرفت که در آب و هوای بارانی امکان لیز خوردن خودروها بیشتر میشود و بهتر است لاستیک خودروها قبل از رسیدن به این میزان تعویض شود.
مدیر Kwik Fit در این رابطه بیان کرد : « بر اساس تحقیقات اینطور به نظر میاید که رانندگان در تمامی سنین باید علاوه بر افزایش مهارت ها، آگاهی از قوانین و خودروی خود را نیز افزایش دهند و از این موضوع مطلع باشند که پلیس میتواند در صورت کمتر بودن ضخامت تایر آنها از 1.6 میلی متر، آنها را جریمه کند. همچنین رانندگان باید در نظر بگیرند که ممکن است در هر شرایطی نیازمند به عوض کردن تایر خودروی خود شوند و ناتوانی در انجام اینکار موجب ضرر دیدن آنها خواهد شد. البته ضرر هایی که به راحتی میتوان از روی دادن آنها جلوگیری کرد.»
برای سنجیدن ضخامت تایر خودروی خود میتوانید از یک عمق سنج و یا یک سکه 20 پنسی (که تقریبا هم اندازه سکه های 100 تومانی ما میباشد) استفاده کنید. اگر با قرار دادن سکه در شیارهای اصلی و مرکزی تایر، قسمت زیادی از آن بیرون از لاستیک باقی ماند احتمالا نیازمند تعویض تایر خودروی خود خواهید بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/2
یعنی پسری که نتونه یه چرخ پنچر شده رو زاپاس بندازه به درد لای جرز عاج چرخ هم نمیخوره !
1397/7/2
کلیه خودروسازان دردنیا باید برای رفع این مشکل ازلاستیکهای ران فلت یا بجای گذاردن لاستیک زاپاس درخودروهای اسپرت جوان پسند وزنانه کیت پنچرگیری درون خودروهابشان قرار دهند یااینکه کلاسی آموزشی برای اینگونه خریداران برپاکنند تا هیچکدام چنین معضلی نداشته باشند