موضوعات داغ

پایان یک رویا؛ استعفای دسته جمعی مدیران ارشد تسلا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی اخباری در رسانه ها منتشر شده که خبر از خروج جاستین مک آنیر، مدیر امور مالی تسلا در بخش بین الملل می دهد. این اتفاق به عنوان یکی دیگر از سلسله ناکامی های تسلا طی روزهای اخیر قلمداد می شود.
به نقل از انتخاب، این بار نوبت به یکی از مدیران مالی شرکت تسلا رسیده که این شرکت را ترک کند و سلسله ناکامی های این شرکت تمامی ندارد.
یا این اوصاف تعداد مدیران تسلا که آماده ترک این شرکت هستند روز به روز در حال افزایش است. پیداست که خروج مدیر امور مالی این شرکت با افت شدید ارزش سهام تسلا همراه خواهد بود چرا که حضور مدیر مالی قدرتمند نشانه ای از بلوغ یک شرکت است و فقدان وی نشانه ای بسیار منفی برای تیم یک شرکت محسوب می شود.
مک آنیر در نامه ای خطاب به همکاران و دوستان خود نوشت: "طی چند هفته گذشته که تصمیم خود برای خروج از تسلا را با دوستان و همکارانم در میان گذاشتم، فرصت داشتم که نقشی جدید در شرکتی متفاوت را بر عهده بگیرم. من اوقاتی خوش را در تسلا گذراندم و احترام زیادی برای همکارانم و کارهایی که انجام می دادم قائلم. اما اکنون زمان جدایی من از تسلا فرا رسیده است."
مک آنیر در بخشی از سخنان خود تاکید داشت که از ترک تسلا هرگز پشیمان نخواهد شد. گفته می شود تعداد زیادی از مدیران و کارکنان برجسته در هفته های اخیر، تسلا را ترک کرده اند. از جمله این افراد می توان به افسر ارشد حسابداری تسلا، دیو مورتون اشاره کرد که اوایل ماه سپتامبر این شرکت را ترک کرد. جیم چانوس، مدیر فروش و 41 مدیر اجرایی دیگر نیز طی سال 2018 تسلا را ترک کرده اند، به علاوه گبی تلیدانو رئیس بخش منابع انسانی و معاون بخش ارتباطات سارا اوبراین نیز از این کمپانی خارج شده اند.
لازم به ذکر است که برخی از سرمایه گذاران از رفتارهای عجیب ایلان ماسک نیز ناامید شده اند. با این اوصاف باید دید سرنوشت تسلا چه خواهد شد.
تسلا هم اکنون در بازار با دو موضوع متفاوت دست و پنجه نرم می کند. نخستین مسئله به مشکلات تولید انبوه مدل 3 مربوط می شود که فشار زیادی را به کلیه کارکنان تسلا وارد کرده است و نکته دوم نیز یورش خودروسازان سنتی و بزرگ حاضر در بازار به سمت ساخت خودروهای برقی است که همگی می توانند باعث کاهش سهم تسلا در بازار شوند. از این رو می توان با جدیت گفت که این روزها می تواند نقطه عطفی در تاریخ تسلا در مسیر موفقیت تا شکست کامل باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد