موضوعات داغ

موج تعطیلی مغازه های لوازم اسپرت؛ نتیجه رکود مطلق در بازار تجهیزات خودرو

عکس مطلب اول
به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین و اشتغالزاترین صنوف در فعالیت های اقتصادی بازار خودرو است. حوزه وسیع خدماتی، شغلی و اقلان مرتبط با خودرو، اقلامی که هیچ ضرورتی شاید برای خودرو ندارند. بعضی از جوانان که عشق به ماشین دارند بعضا معادل قیمت خودروی خود برای آن هزینه می کنند، از به اصطلاح عروسک کردن ماشین تا نصب سیستم های صوتی و هدف جلب توجه دیگران، اعمالی که گاهی باعث افسوس است که چرا معادل قیمت خودرو باید برای جلب توجه دیگران هزینه کرد. شاید پاسخ شور و هیجان جوانی و خامی باشد.

کسادی بازار واحدهای تجاری لوکس فروشی خودرو

کسادی بازار واحدهای تجاری لوکس فروشی خودرو


این قبیل رفتار باعث شده است تا صنف هایی همچون لوکس فروشی یا اسپرت فروشی شکل بگیرند. کالاهای این صنف ها اکثرا وارداتی مثل همیشه یک پای ثابت کار اقلام چینی هستند. واحد های لوکس فروشی نسبت به رکود چندین ساله بازار، از بازار خوبی برخوردار بوده و البته به معنای ایده آل بودن آن نیست. در چندین ماه گذشته رکود به این بازار وارد شده و کسب و کار را با مشکل مواجه کرده است.
سیاوش یوسفی از فعالان این عرصه می گوید: افزایش نرخ ارز در کسب و کار لوکس فروشی ها تاثیر مستقیم داشته و به جز اقشار پولدار کمتر کسی به سراغ لوکس فروشی ها می رود. وی گفت ؛ در این بازار تنوع زیاد است و مشتریان که اکثرا جوان هستند اقدام به زیبا کردن خودروی خود می کنند. مراجعه کنندگان با تغییر ظاهری خودروی خود، نصب سیستم های میلیونی، مات کردن رنگ خودرو سعی دارند خودروی خود را در کوچه و خیابان ها خاص نشان دهند، اما با افزایش قیمت ها عموم دیگر قادر نیستند در خودروی خود تغییراتی را انجام دهند.

کسادی بازار واحدهای تجاری لوکس فروشی خودرو

کسادی بازار واحدهای تجاری لوکس فروشی خودرو


منوچهر زارع از دیگر فعالان لوکس فروشی می گوید: در ۲۵ سالی که در این عرصه مشغول بوده است ماشین های مختلفی از پیکان گرفته تا آریا را لوکس کرده و تا به امروز در این بخش فعال است. او می گوید: در مدت ۲۵ سال فعالیت خود هیچگاه بازار با این رکود مواجه نبوده و اگر عشق و علاقه به این کار نبود تا به الان شغل خود را بخاطر کسادی بازار تغییر می داده است. وی می گوید: بیشتر مشتریان برای خرید اقلام ارزان مانند خرید روکش صندلی ارزان یا دودی کردن شیشه و کارهای جزئی مراجعه می کنند و بعضی اوقات آن هایی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند تغییرات کلی در خودروی خود می دهند وگرنه مراجعات به شدت کاهش داشته است.
زارع بیان داشت: به واسطه شرایط اقتصادی قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری داشته و طبیعتا اقدام برای زیبا کردن خودرو و خرید اقلام تزیینی کاهش می یابد و معیشت کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. زارع معتقد است افزایش نرخ ارز به واسطه وارداتی بودن اقلام تزیینی باعث افزایش آن شده است و همچنین افزاد سودجو با گرفتن هزینه های زیاد باعث کسادی و رکود این بازار شده اند.
وی در پایان بیان داشت: بازار لوکس فروشی به جز در شمال شهر تهران که از درآمد خوبی برخوردار هستند، مابقی واحدها با کسادی و رکود وسیع و بی سابقه روبه رو شده و اکثر لوکس فروشی ها به علت افزایش قیمت ها و کاهش مراجعه کنندگان برای ادامه فعالیت خود با مشکل مواجه شده اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد