موضوعات داغ

تُندباد شرقی؛ مروری بر استراتژی احداث مرکز طراحی مهندسی چری در فرانکفورت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت چینی چری که محصولات آن در کشورمان با همکاری مدیران خودرو عرضه می شوند، مدتی می شود که قصد دارد تا کسب و کار خود را گسترش دهد و فراتر از بازار کشورهای در حال توسعه ظاهر شود. در اقدامی تازه، این شرکت جوان دفتر تحقیق و توسعه اروپای خود را تاسیس کرده است که در نزدیکی فرانکفورت آلمان قرار دارد. این دفتر قرار است میزبان نخستین محصولات چری برای بازار اروپا باشد و اکنون در حال استخدام نخستین کارمندان خود در قاره سبز است.
مطابق برنامه، 30 تا 50 نفر در این دفتر مشغول به فعالیت خواهند شد که به فروش محصولات چری در بازار اروپا مشغول می شوند. چری سال پیش نام تجاری خود را در اروپا معرفی کرد و اکنون در حال پیاده سازی برنامه های عملیاتی خود برای ورود به این بازار سخت پسند و بزرگ است. پیش از این چند شرکت چینی شانس خود را برای حضور در اروپا امتحان کرده بودند، اما با شکست مواجه شدند. باید دید آیا چری می تواند پایانی بر شکست چینی ها باشد یا خیر.
از آن جایی که کیفیت، طراحی و تکنولوژی فاکتورهای مهم مد نظر مشتریان اروپایی محسوب می شوند، چری با راه اندازی برند اکسید، و ارایه مدل هایی با این قابلیت ها، سعی در جلب توجه مشتریان اروپایی دارد. پیش بینی می شود که محصول اکسید TX که یک شاسی بلند است، نخستین محصول چری برای بازار اروپا باشد. این خودرو سال پیش در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد. ممکن است چری تغییراتی را در داشبورد این خودرو برای همگام سازی بیشتر با اصول طراحی جهان اعمال کند.
از آن جایی که اروپایی ها به خودروهای سبز علاقه دارند، چری اکسید با مدل های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در کنار مدل بنزینی عرضه می شود تا نیازهای اروپایی ها را پاسخگو باشد. مدل پلاگین هیبرید با شتاب صفر تا صد شش ثانیه ای، سریع ترین مدل بین سه گزینه یاد شده است.
برای کاهش هزینه ها و افزایش کارایی، چری به جای انتقال متخصصان چینی به خاک اروپا، روی به استخدام متخصصان و بازاریابان اروپایی آورده که برخی از آنان سابقه فعالیت در برندهای مشهور خودروسازی جهان را دارند. در فاز اول، تمرکز این سایت بر طراحی و توسعه محصولات برند اکسید و در عین حال، فروش و بازاریابی محصولات موجود این برند خواهد بود. چری اکسید TX باید خود را پس از عرضه برای رقابت با برندهای صاحب نامی همچون بی ام و، مرسدس بنز، آئودی و جگوار آماده کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/4
به عنوان یک ایرانی به پیشرفت چری واقعا افتخار می کنم ، امیدوارم همواره در مسیر موفقیت و پیشرفت جلو برود و شروع خوبی در اروپا داشته و بدرخشد .