موضوعات داغ

امید به رضایت کامیون داران؛ تصویب محاسبه کرایه بر اساس تن کیلومتر

عکس مطلب اول
چندین ماه پیش رانندگان حمل و نقل بار بین جاده ای به دلیل مشکلاتی همچون نرخ پایین کرایه، افزایش قیمت لوازم یدکی، شرایط بیمه ای و نحوه محاسبه نرخ کرایه دست به اعتراض زدند. در جلساتی که با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد این مشلات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
بعداز اعتراض رانندگان و جلسات برگزار شده کامیون داران معترض با وزارت راه و سازمان راهداری برای بهبود شرایط رانندگان تصمیماتی همچون بالا بردن 20 درصدی نرخ کرایه، پرداخت بخشی از هزینه بیمه تکمیلی و ارائه طرح هایی برای کاهش قیمت تمام شده لوازم یدکی گرفته شد که دولت آن ها را به اجرا درآورد. مهم ترین دغدغه رانندگان محسابه نرخ کرایه بر اساس تن – کیلومتر بود که وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بررسی شاخص های مرتبط با تعرفه گذاری زمان بر است و پس از انجام بررسی ها نظر وزارت خانه را در این رابطه اعلام خواهد کرد.
با گذشت چند هفته از بررسی این موضوع سازمان راهداری از تصویب محاسبه کرایه بر اساس تن – کیلومتر خبر داد. پس از بررسی و برگزاری جلسات با مسئولان وزارت راه، اساتید دانشگاه و نمایندگان رانندگان این طرح تصویب شده و برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.
طبق آمار رسمی کشور با وجود تلاش های مسئولان برای بالا بردن سهم راه آهن در حمل و نقل بار و تسریع در جابه جایی کالا، اما هنوز 90 درصد جابه جایی بار سهم جاده های کشور است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد