موضوعات داغ

اسباب بازی 300 میلیون تومانی پورشه

عکس مطلب اول
بسیاری از خودروسازان هستند که مدل های دست ساز از محصولاتشان را تولید می کنند و این مدل ها را به قیمت های بالا به فروش می رسانند. برای مثال یکی از جدیدترین این مدل ها یک مدل 1:18 از مکلارن P1 است که به قیمت 12 هزار دلار به فروش رسید.
اما اگر اهل ماشین های مسابقه ای هستید پورشه یک محصول خاص تر را معرفی کرده است که یک مدل 1:18 از خودروی مسابقه ای پورشه 919 هیبریدی بوده و تنها 100 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید. در حال حاضر به گفته پورشه تنها 4 دستگاه از این ماکت ها باقی مانده است. اما مشکلی که در مورد این ماکت وجود دارد قیمت آن است که چیزی در حدود 15 هزار دلار بوده و اگر با دلار امروز حساب کنیم نزدیک 300 میلیون تومان خواهد شد. در حقیقت قیمت این ماکت 14 هزار و 689 دلار است و تا چند سال پیش با پولی در حدود 300 میلیون تومان می شد یک پورشه واقعی را در بازار ایران خریداری کرد.
اما اگر با قیمت این ماکت مشکلی نداشته باشید و یکی نمونه از آن را خریداری کنید متوجه خواهید شد که جزییات آن تا چه حد دقیق هستند. دقت این ماکت در حد یک دهم میلیمتر است و از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این ماکت همچنین با همان دستگاه هایی تولید شده است که پورشه 919 واقعی تولید می شود و ساخت آن نیز 3000 ساعت زمان برده است.
در انتها با وجود اینکه چنین قیمتی برای یک ماکت بسیار بالا است باید اشاره کنیم که در بازار جهانی به پول این ماکت می توانید یک کیا ریو 2018 مدل پایه خریداری کنید، حال انتخاب با شماست که یک ماکت پورشه را می پسندید یا یک کیا ریو واقعی؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد