موضوعات داغ

بهبود قوانین ایمنی در هند؛ آخرین بازار بزرگ خودروهای ناامن از دست می رود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سیستم های ایمنی نصب شده بر روی خودروها، روز به روز پیشرفته تر می شوند و بخش اعظم پیشرفت این سیستم ها، مدیون قوانین سختگیرانه کشورهاست که استفاده از ساده ترین سیستم ها، نظیر TPMS را اجباری می کند. این سیستم ها علاوه بر کمک بسیار مفید به راننده در کنترل خودرو، برای حفظ ایمنی عابران پیاده و دیگر خودروها نیز بسیار کاربردی هستند. هند نیز به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان و مهم ترین بازارهای خودرو، همگام با رشد قدرت خرید مردم و افزایش تمایل آن ها به خرید خودروهای شخصی مناسب، قصد دارد تا استفاده از سیستم های ایمنی حداقلی را در خودروهایی که در این کشور عرضه می شوند، اجباری نماید.
به گزارش خبرگزاری اتوکار هند، در ماه جاری میلادی، Nitin Gadkari، وزیر حمل و نقل جاده ای و بزرگراه های هند اعلام کرد که از سال 2022، تمامی عرضه کنندگان خودرو در هند باید خودروهای خود را به سیستم های پیشرفته یاری رسان به راننده یا ADAS، مخفف Advanced Driver Assist Systems مجهز کنند. این برنامه بخش دیگری از پروژه ایمن سازی جاده های هند، پس از تاسیس موسسه تصادف NCAP، شعبه هند به شمار می رود.
وزیر امور خارجه هند که در این مراسم حضور داشت، جزییات بیشتری را در این مورد اعلام کرد. Abhay Damle ضمن اشاره به اینکه هند برنامه ای برای اجرایی کردن برنامه های ارزیابی جدید برای ایمنی خودروها را ندارد، اعلام کرد با این وجود طبق قوانین تا سال 2022-23، نصب سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا ESC و سیستم ترمز اضطراری یا AEB در تمامی خودروهایی که در هند به فروش می رسند الزامی است. دولت هند تصمیم دارد تا استفاده از فناوری های ایمنی را اجباری کند و جاده های هند را به مکانی امن تر تبدیل سازد.
اما چرا این تصمیم توسط دولت هند اتخاذ شده است؟ سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یکی از مهم ترین ابزارها در کنترل خودرو محسوب می شود که به خصوص در پیچ ها، کم فرمانی یا کاهش گشتاور را خنثی کرده و باعث می شود تا احتمال وقوع تصادف کمتر شود. هم چنین نقش این سیستم در کمک به کنترل خودرو در سطوح لغزنده را نمی توان نادیده گرفت. سیستم ترمز اضطراری نیز با کمک رادارها و دوربین هایی که در گوشه و کنار خودرو نصب می شود، همواره به رصد موقعیت حال می پردازد و در صورتی که احساس کند برخوردی در شرف رخ دادن است، اقدام به ترمزگیری می کند. این تکنولوژی توسط ولوو توسعه یافته و طبق تحقیقات، به میزان قابل توجهی در هزینه های ناشی از ضرر و زیان تصادفات و بیمه صرفه جویی می کند.
ایمنی خودروهای هند در سطحی بسیار نازل قرار دارد و همین موضوع دولت را به فکر انداخته تا با استاندارد سازی بیشتر خودروها، نسبت به حفظ جان مسافران جاده ای اقدام کند. در نخستین بخش از این اقدام، نصب ترمز ضد قفل، کیسه های هوا و سنسورهای پارک عقب بر روی خودروها از سال 2019 اجباری می شود و سایر استانداردها نیز همگام با اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی پیش خواهد رفت. نصب ترمز اضطراری از سال 2021 در اروپا و از سال 2022 در آمریکا اجباری خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/6
در ایران هم باید esp اجباری بشه از ۱۴۰۰ !!
کاش اقای روحانی و جهانگیری و وزیر مربوطه اقدامی کنند!
1397/7/7
نه اینکه خودروسازهای جاده مخصوص ما خیلی درنکات ایمنی خودروهای تولیدیشان مسائل ایمنی رارعایت میکنند حالا هند که حداقل درصنعت مونتاژ وسرمایه گذاری برای تولید خودروهای ایمن دردیگر کشور ها سالهاست اقدام کرده پس نباید تولید خودروناایمن رابه آنها نسبت داد ما اگردرحدژاپن یاکره بودیم بله این لقب برازنده هندیها بود ولی الان هند ازمابسیارجلوتراست چون برای خیلی کشورها درحال مونتاژ است وخود درشرکت سانگ یانگ کره شریک میباشد