موضوعات داغ

تولید کامیون‌های چینی CNHTC به جای اسکانیا در ایران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت ماموت که پیش از این به عنوان واردکننده و مونتاژکننده کامیون های اسکانیا سوئد و همچنین خودروهای سواری فولکس واگن آلمان شناخته می شود به تازگی اعلام کرده که قصد دارد کامیون های چینی CNHTC را تولید کند.
به نقل از پرشین خودرو، پیش از این نیز کامیون های چینی با مدل هوو در بازار کشورمان پانهاده بودند و بسیاری از ما با چالش ها و مشکلات این کامیون های چینی آشنا هستیم. اما این بار شرکت شرکت ماموت در اقدامی غیرقابل پیش بینی اعلام کرده که قصد دارد مجددا پای این کامیون ها را به داخل کشورمان باز کند.
ماموت خودرو پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد خودروی سواری فولکس واگن آلمان را در داخل کشور مونتاژ و تولید کند اما در نهایت این شرکت به عنوان واردکننده خودروهای فولکس واگن به فعالیت خود ادامه داد. این روزها با توجه به اعمال مجدد تحریم های آمریکا به وفور دیده می شود که شرکت های خصوصی نه تنها در حوزه خودرو که در مابقی حوزه ها نیز در مذاکرات و قراردادهای خود با طرف های خارجی ضعیف عمل کرده و نتوانسته اند شرکت های خارجی به درستی از ترک کشور و لغو قرارداد بترسانند و گویا با ترک کشورمان و لغو قرارداد عواقب زیان باری دامن شرکای خارجی آن ها را نمی گیرد.
در این شرایط ماموت خودرو که همواره ادعای همکاری با شرکت های درجه اول اروپایی را دارد روی به تولید کامیون های چینی آورده است. کامیون های چینی ای که نمونه های مختلف آن ها روزگاری نه چندان دور عامل تصادفات مرگبار زیادی در خیابان ها و جاده های کشورمان شدند.
انتظار می رود با توجه میزان ایمنی کم نمونه های چینی و همچنین نبود اعتماد به این کامیون ها، تولیدکنندگان و خودروسازان عزیز کشورمان مردم این مرز و بوم را دست مایه آزمون و خطاهای خود نکرده و با تولیدات خوب و به روز خود، طعم و لبخند شیرین رضایت را بر لبان مردم عزیزمان بنشانند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/14
ماموت دیزل کامیون تولید میکنه نه ماموت خودرو
1397/7/14
میگم اصلا کلا اسم ایران رو عوض کنن بزران کشور چایران (چین-ایران) !!!!!! والا خدا شاهده !!!!!!
1397/7/14
اینو باید به اون خانواده فردوس گفت که فقط به فکر جیب خودشونن.
1397/7/15
شما ظاهرا شرکت که چند سالی است خودرو سنگین چینی تولید و روانه بازار ایران میکند فراموش کردید آمیکو پس کوفتیه