موضوعات داغ

امید به حراج موتورسیکلت های احتکاری در پی کاهش نسبی نرخ ارز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در ماه های گذشته به دنبال افزایش نرخ ارز قیمت موتورسیکلت های مصرفی مردم نیز افزایش چشمگیری یافت اما با کاهش نرخ ارز قیمت موتورسیکلت ها نیز با کاهش قیمت روبه رو شده و در بعضی موارد سقوط قیمت داشته است. به عنوان مثال موتورسیکلت CG125 که از ارزان ترین و پر فروش ترین ها در بازار است تا پیش از افزایش قیمت ها حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شد اما با افزایش نرخ ارز قیمت این موتورسیکلت توسط افراد سودجو به بیش از 5 میلیون تومان افزایش یافت و میزان فروش این نوع موتورسیکلت به شدت کم شد.
حال در این شرایط دستگاهای نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت واکنشی به این افزیش قیمت افسارگسیخته نداشتند و کاهش قیمت ارز باعث شد محتکران برای جلوگیری از ضرر بیشتر محصولات خود را با کاهش قیمت چند میلیون تومانی به بازار عرضه کنند و به فروش برسانند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، یکی دیگر از نمونه های افزایش چشمگیر قیمت موتورسیکلت ها، بنلی 150 بود که تا قبل از افزایش نرخ ارزبه قیمت 5 میلیون 200 هزار تومان به فروش می‌رسید که به دلیل سودجویی برخی افراد قیمت این موتورسیکلت به 10 میلیون تومان در بازار آزاد و نمایندگی فروش رسید. حال با کاهش نرخ ارز این افراد برای جلوگیری از زیان بیشتر اقدام به فروش محصولات خود کرده اند و در فضای مجازی تعداد 800 موتورسیکلت بنلی 150 هرکدام با قیمت 6 میلیون و 700 هزار تومان برای فروش به ثبت رسیده است. فروش این موتورسیکلت با قیمت 6 میلیون 700 هزار تومان یعنی کاهش بیش از 3 میلیون تومانی نسبت به هفته قبل ولی نسبت به قیمت اولیه 5 میلیون و 200 هزار تومانی هنوز این محصول یک میلیون و نیم گران‌تر به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/17
منکه توی آگهی ها گشتم همچین قیمتی پیدا نکردم