موضوعات داغ

کاهش قیمت لاستیک در روزهای آینده؛ واردات تایرهای تجاری با ارز 4200 تومانی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش قیمت لاستیک خودروهای سبک و سنگین اظهار داشت: افزایش نرخ ارز باعث افزایش زیاد قیمت لاستیک شده است و در حال حاضر با کاهش نرخ ارز قیمت لاستیک نیز باید در روزهای آینده کاهش زیادی را به خود ببیند. وی ادامه داد: یکی دیگر از علت های افزایش قیمت لاستیک، احتکار آن توسط سودجویان بود که برخی از این انبارها توسط دستگاه های نظارتی و انتظامی کشف شده اند، اما برای جلوگیری از چنین مواری دستگاه قضا باید برخورد قاطعی با محتکران داشته باشد.
طراحی سامانه افق و جلوگیری از دلال بازی
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصرخودرو، نایب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به طراحی سامانه افق برای بررسی دقیق واردات و توزیع لاستیک، افزود: با طراحی و عملیاتی شدن این سامانه و شفافیت در نظام خرید و توزیع می‌توان از دلال بازی جلوگیری کرد و نظارت دقیقی بر روی توزیع عادلانه لاستیک در کشور داشت.
کاهش حداقل 45 درصدی قیمت لاستیک خودرو در کشور
علوی با اشاره به شرایط کنونی و افزایش قیمت لاستیک خودرو بیان داشت: در حال حاضر قیمت لاستیک بر اساس ثبت سفارش گذشته اعلام می‌شود و با توجه به کاهش نرخ ارز قیمت لاستیک نیز در روزهای آینده باید حداقل 45 درصد کاهش پیدا کند.
بالا بودن تجهیزات کامیون ها منطقی نیست
علوی در ادامه افزود: قیمت برخی از تجهیزات کامیون ها به هیچ وجه منطقی نیست و قیمت ها باید به شرایط قبل از گرانی ها برگردد. همچنین دولت باید با پرداخت یارانه به کامیون داران از این قشر در این شرایط حمایت کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد