موضوعات داغ

۲۰۷ اتومات برانید، چند نکته کلیدی برای کسانیکه به تازگی خودروی دنده اتومات خریده‌اند

عکس مطلب اول
حدود ۸ سال پیش خودرویی در خیابان‌های کشورهایی مانند فرانسه، کانادا، اسپانیا و اسلواکی شروع به تردد کرد که به نام پژو ۲۰۷ نامیده شد و بعد از مدتی هم به خیابان‌ها و جاده‌های ایران هم راه پیدا کرد و شرکت خودروسازی ایران‌خودرو شروع به فروش پژو 207 به علاقمندان این خودرو کرد.
در واقع باید گفت که آنچه به نام پژو 207i در ایران مشاهده می‌شود، امکانات و تجهیزات ۲۰۷ فرانسه را ندارد و تنها با الهام از طراحی آن و برخی از آپشن‌های این خودرو به مشتری عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ آی در ایران
با ورود به ایران، خودروی اسپرتی را دیدیم که بسیاری از افراد به خصوص جوانان علاقمند به آن بودند و برای خرید پژو ۲۰۷ به دنبال ثبت نام به نمایندگی‌های فروش ایران خودرو که شرایط فروش پژو ۲۰۷ را دارند در سطح کشور و یا نمایشگاه‌های اتومبیل مراجعه کردند. نوع موتور این پژو Tu5 است که با حجمی به اندازه ۱۵۸۷ سی سی و حداکثر توان موتور ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه عرضه می‌شود. بیشترین سرعتی که می‌شود با ۲۰۷ جاده‌ها را در نوردید ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد آن هم ۱۱.۶ ثانیه اندازه‌گیری شده است. مصرف سوخت شهری آن ۸.۶ لیتر و جاده‌ای ۵.۱ لیتر است، بدین ترتیب جزو خودروهای کم مصرف به حساب می‌آید.
مدل دیگری از ۲۰۷ آی، پژو ۲۰۷ صندوقدار است که با دنده اتوماتیک و آپشن‌هایی مانند قابلیت سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز جلودیسکی با سیستم خنک‌کاری و ترمز عقب دیسکی وارد بازار شده است. این مدل خودرو دارای کروز کنترل، فرمان برقی، کلیدهای کنترل روی فرمان و سیستم تهویه اتوماتیک هم هست.

نکاتی برای اتومات سواران
یکی از مدل‌های خودرویی که در سایت دیوار برای فروش گذاشته شده است، پژو ۲۰۷ در مدل‌های مختلف و به صورت هاچبک یا صندوقدار است. اگر برای بار اول است که از خودرویی با دنده اتومات استفاده می‌کنید، این نکات کلیدی را فراموش نکنید:

۱- در سراشیبی دنده را خلاص نکنید، شاید دلیل شما برای این کار صرفه‌جویی در مصرف سوخت باشد اما در خودروهای پیشرفته با گیربکس‌های پیشرفته، سوخت موتور را قطع می‌کند و تنها از چرخ‌ها استفاده می‌شود که سوختی مصرف نمی‌شود. ضمن اینکه تاحدودی کنترل خودرو را از دست می‌دهید.
۲- برای تعویض دنده عقب به جلو یا بالعکس مراقب باشید تا کاملا ایست کرده و متوقف باشید و بعد این کار را بکنید. به این دلیل که با ترمزها خودرو را نگه دارید و نه با گیربکس‌ها چون گیربکس‌ها برای تعویض دنده درست شده و ترمز برای توقف خودرو.
۲- اگر می‌خواهید تا گیربکس اتوماتیک خودروی‌تان طول عمر بیشتری داشته باشد، هرگز لانچ نزنید چون فشار زیادی به گیربکس وارد می‌کند. برای آن دسته از خوانندگانی که با اصطلاح لانچ آشنایی ندارند، باید گفت به حرکت خودرو از حالت سکون با حداکثر گشتاور و حداقل هرزگردی به اصطلاح لانچ می‌گویند.
۴- برای توقف‌های کوتاه کمتر از دو دقیقه مثلا پشت چراغ قرمز، دنده را خلاص نکنید چون با خلاص کردن گیربکس و قرار دادن دوباره‌ آن در حالت D، مجموعه‌ کلاچ‌ها، سوپاپ‌ها و شیرهای برقی درگیر می‌شوند که استهلاک آنها به مراتب بیشتر است.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/21
با تشکر از نکات کلیدی و مفیدی که ارائه کردید!!
1397/7/21
گیربکس افتضاح!!!
1397/7/21
دو مطلب بی ارتباط با هم! آموزش نگهداری گیربکس اتومات یا تبلیغ 207؟
1397/7/22
بارها شنیدیم که پشت چراغ قرمز آزاد نکنید گیربکس رو
سوال من اینه که فشاری که موتور به گیربکس وارد میکنه و از گیربکس به چرخ که با ترمز جلوی اون گرفته میشه آیا بخار می شود یعنی به جایی آسیب نمی رساند درحالی که آزاد و درگیر شدن دوتا شیر برقی اینقدر خسارت وارد میکنه؟ یک مطلع جوابم بده؟
1397/7/22
راجع به خیلی مطالب اطلاعات درست داده نميشه. تو این مملکت چون هنوز تکنولوژی گیربکس دستی هم براشون خیلی عجیب و دست نيافتني ه پس بنابراين نه تعمیرکار درست و بتعداد وجود داره و نه فراوانی لوازم و اطلاعات نگهداری درستش. پس خیلی ها راجع به گیربکس اتومات چنان صحبت میکنند که انگار از تکنولوژی فضایی ها ميگن. در صورتیکه خرابی و استهلاک گیربکس اتومات خیلی کمتر و مناسب تره و تا صدها هزار کیلومتر بدون مشکل هم ميتونه کار کنه. در زمان چراغ قرمز در حالت d و نگه داشتن ترمز، عینا موتور ماشین و اجزایی از خود گیربکس تحت فشار قرار داره که در ماشین های ضعیفتر، بیشتر خودشو نشون ميده و کسی هم از فشار کاری موتور و افزایش آلودگی و مسائل ديگه در این حالت صحبت دقیق و مستدلی نداره. من خودم سی ثانیه هم پشت چراغ بمونم ماشینو در حالت خلاص قرار ميدم و تا حالا هم چند ساله هیچ مشکلی نداشتم