موضوعات داغ

پایان یک موازی کاری تاریخی؛ لکسوس با تولید مدل GS خداحافظی می کند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر در بازار اروپا به دنبال یک سدان لوکس ژاپنی باشید، لکسوس ES جدید یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود چون مدل 2019 این خودرو دیگر جایگزین لکسوس GS نیز شده است و در رده ی سدان های لوکس متوسط نیز به رقابت خواهد پرداخت.
لکسوس در حال حاضر قیمت این خودرو را در بازار انگلستان اعلام کرده است و از 41 هزار دلار آغاز می شود. زمان تحویل خودروها نیز از ژانویه 2019 خواهد بود.
لکسوس همچنین مدل جدید ES 300h را در نمایشگاه خودروی پاریس امسال نیز به نمایش گذاشته است که این خودرو دارای طراحی جلو و عقب جدید است و تیپ های مختلفی دارد.

لکسوس ES جدید

لکسوس ES جدید

موتور مورد استفاده در این خودرو هیبریدی ، چهارمین نسل از موتورهای هیبریدی تویوتا است و از یک موتور بنزینی 2.5 لیتری و یک موتور برقی تشکیل شده است. حداکثر قدرت این مدل 215 اسب بخار است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز تنها 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

لکسوس ES جدید

لکسوس ES جدید

لکسوس ES در بازار اروپا باید با خودروهای پر فروش و با سابقه ای همچون بی ام و سری 5، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 رقابت کند و البته رقابت سختی در پیش دارد و لکسوس انتظار ندارد که فروش ES از رقبای آلمانی اش بیشتر شود. البته قیمت پایه‌ی لکسوس ES 300h از مدل پایه‌ی دیزلی مرسدس بنز E کلاس پایین تر است و این را باید یک برگ برنده برای لکسوس دانست.
باید صبر کرد و دید آیا لکسوس می تواند خریداران اروپایی را از موتور های دیزلی به سمت موتورهای بنزینی هیبریدی بکشاند یا نه.
گفتنی است که پیش از این مدل GS لکسوس به موازات مدل ES تولید می شد و هر دو در واقع یک سگمنت مربوط به سدان های سایز متوسط لوکس را پوشش می دادند. از این رو مشتریان لکسوس در برخی مناطق نسبت به خرید این دو خودرو دچار تردید می شدند اما حالا با حذف مدل GS به نظر می رسد که تمرکز بیشتری برای توسعه سری ES وجود خواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/19
من GS رو بخاطر دف عقب بودنش ترجیح میدادم...