موضوعات داغ

گشت و گذار در شهر با کیا اسپورتیج

عکس مطلب اول
اسپورتیج معروف‌ترین محصول کیاموتورز در ایران است، آن هم نه در یک نوع بلکه در سه نسل. هر سه نسل در ظاهر تفاوت‌هایی دارند والبته نسل دوم و سوم اسپورتیج به موتور توربو نیز مجهز است. از شباهت‌های سه نسل موجود در بازار ایران می‌توان به فرمان خوش‌دست و چرمی و صندلی‌های راحت اشاره کرد. از معایب هر سه نوع هم باید از صندوق عقب کوچک آن نام برد که کار را برای سفرهای دسته‌جمعی کمی سخت می‌کند. نسل اول به سادگی در بازار یافت نمی‌شود، اما نسل دوم و سوم که به اسپورتیج SL و QL شهرت دارند، در مقایسه با وضعیت فروش دیگر خودروهای کره‌ای در ایران وضعیت بهتری دارند. حتی عده‌ای معتقدند اسپورتیج بالاترین رقم خرید کیا دست دوم در بازار را از آن خود کرده است.

SL
اس ال در سال 2011 تولید شد، با موتوری 4 سیلندر 16 سوپاپه که حجم آن2360 سی سی عنوان شده است. حداکثر سرعت SL در مقایسه با دیگر خودروهای لوکس چندان بالا نیست: 183 کیلومتر در ساعت. مصرف سوخت آن اما در سطح قابل قبولی توصیف می‌شود: 9.2 لیتر در هر صد ثانیه. اسپورتیج اس ال تا سال 1395 قیمتی حدود 170 میلیون تومان داشت، اما در دو سال اخیر به ویژه در ماه گذشته به بیشترین رقم خود رسید و به نوعی رکورد را شکست. در سایت دیوار و در میان آگهی‌های خرید کیا دست دوم، اسپورتیج SL قیمت‌هایی حدود 250 تا 300 میلیون تومان دارد. البته اگر در این سایت کمی جست‌و‌جو کنید، چند آگهی فروش نسل اول کیا اسپورتیج را خواهید دید. به عنوان مثال اسپورتیج مدل 2010 با 360 هزار کیلومتر کارکرد در دیوار 215 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

QL
کیا اسپورتیج QL متولد سال 2016 است. حداکثر سرعت آن مانند مدل پیشین یعنی 183 کیلومتر در ساعت اما مصرف سوخت ترکیبی‌اش با رقم 8.3 لیتر در هر ثانیه کمتر از اس ال است. تفاوت دیگر QL و SL در ستاره‌های امنیت است که QL تمامی آن‌ها را کسب کرده است.(5 ستاره امنیت) سیستم کمکی پارک، هشدار خروج از پارک به صورت دنده عقب، سیستم تشخیص نقطه کور، ترمز دستی الکترونیکی، شیفتر پشت فرمان از تجهیزات منحصر به فرد نسل سوم کیا اسپورتیج عنوان می‌شود. قیمت خرید کیا دست دوم اسپورتیج نسل سوم یعنی همان QL از تیرماه 1397 شیب صعودی زیادی داشت، به گونه‌ای که از 340 میلیون تومان به 600 میلیون تومان رسید. اما در سایت دیوار با جست‌و‌جوی عبارت خرید کیا دست دوم در میان سواری‌ها، می‌توانید در هر مدل و قیمتی، اسپورتیج مدل نظر خود را در نسل سوم پیدا کنید. مثلا در این سایت اسپورتیج 2017 در حد نو اما کارکرده به همراه 5 سال گارانتی شرکتی، 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین اسپورتیج QL مدل 2015 با 49 هزار کیلومتر کارکرد، به قیمت 405 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مورد دیگری، اسپورتیج 2015 با صد هزار کیلومتر کارکرد 305 میلیون تومان آگهی شده است.
به نظر می‌رسد کیاموتورز هیچ‌گاه قصد ندارد با اسپورتیج خداحافظی کند، بلکه هر ساله با اضافه کردن یک آپشن به مدل‌های فعلی آن را ارتقا می‌دهد. این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/21
باسلام و عرض خدا قوت فکر کنم در املاء متن مصرف سوخت اشتباهی رخ داده است مثلا در خصوص اسپورتیج نوشتید 8.3 لیتر در هر ثانیه لطفا اصلاح فرمائید
1397/7/23
عشق منه این ماشین، فوق العادست