موضوعات داغ

وفاداری پورشه به لذت رانندگی؛ انقلاب اتومبیل های خودران به اشتوتگارت نمی رسد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه اعلام کرده است که با وجود توسعه سیستم های کمکی رانندگی و رانندگی خودکار، قصد ندارد در مدل های آینده‌ی خود پدال ها و فرمان را حذف کند.
به گفته مدیر واحد امریکایی پورشه، کلاوس زلمر، سیستم رانندگی خودکار در این خودروها همیشه فعال نخواهد بود. به گفته وی، سیستم رانندگی خودکار در شرایطی همانند ترافیک های سنگین که رانندگی کردن لذتی ندارد می تواند مورد استفاده رانندگان پورشه قرار گیرد. پورشه به همین منظور سیستم کروز کنترل هوشمند را در محصولات خود عرضه می کند تا رانندگان در شرایط ترافیک که لذتی هم از رانندگی نمی برند بتوانند با استفاده از این سیستم رانندگی راحت تری داشته باشند.
برنامه پورشه این است که خودروهای این شرکت همیشه فرمان و پدال داشته باشند و حتی پورشه تمایل دارد تا گیربکس های دستی را نیز تا جای ممکن حفظ کند.
در حال حاضر پیشرفته ترین خودروی پورشه که از سیستم رانندگی خودکار نیز بهره مند است مدل تایکان است، جزییات سیستم رانندگی خودکار این خودرو هنوز منتشر نشده است ولی قطعا به اندازه آئودی A8 جدید پیشرفته نیست. پورشه در این خودرو از یک سیستم با نام InnoDrive استفاده کرده است که با استفاده از جی پی اس می تواند زاویه پیچ های پیش رو را بسنجد و سرعت مناسب و ایمن را برای ورود به پیچ تنظیم کند. خوشبختانه سیستم های رانندگی خودکار در پورشه تایکان این توانایی را دارند تا به طور کامل خاموش شوند.
پورشه همچنین در حال کار روی خودروهای مجهز به رانندگی خودکار سطح 5 است اما اولویت این شرکت با خودروهایی است که انسان ها به طور کامل توانایی هدایت آنها را داشته باشند و این می تواند دلیلی بسیار خوب برای پورشه باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد