موضوعات داغ

پیشنهادی برای ایران خودرو؛ اولین شاسی‌بلند ملی به نام گنو

عکس مطلب اول
در سال 95 بود که توسط یکی از مخاطبین خودروبانک، طرح‌هایی از مدل شاسی‌بلند گنو Geno برای ایران خودرو که توسط آقای مرتضی آلاد در وبسایت منتشر کردیم و این طرح به طور عجیبی در فضای مجازی پخش شد و استقبال بسیار خوبی از آن شد. حال پس از حدود دو سال، طرح جدید همین خودرو از آقای آلاد اجرا شده و قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. طرح جذابی که برای ایران خودرو اجرا شده و پیشنهادی به این شرکت برای ورود به بازار شاسی‌بلندها با برند خود است.
در مورد این طرح با شخص آقای آلاد صحبت کوتاهی داشتیم و متن زیر از سوی ایشان ارسال شده که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم:

"با سلام و عرض ادب
از اهالی خودروبانک جهت انتشار این طرح که با آغوش گرم و روی باز پذیرفتن بسیار قدردان و سپاسگزارم.
اگر به یاد داشته باشید در سال 95 مقاله‌ای تحت عنوان طرح شاسی‌بلند گنو در خودروبانک به انتشار گذاشته شد و به سمع و نظر علاقه مندان به خودرو و طراحی خودرو رسید.

مقایسه طرح قدیمی و جدید گنو

مقایسه طرح قدیمی و جدید گنو

در این مقاله هم جهت معرفی طرح جدید شاسی‌بلند گنو اختصاص داده شده که شاید بشود انگیزه‌ای جهت تولید شاسی‌بلند بومی در کشور ایجاد کرد و از چشم دوختن به دست خارجی‌ها دست برداریم و به خود آییم و خودمان برای خودمان فکری بکنیم، چراکه سال‌هاست با شریک‌های خارجی‌مان همکاری داریم که نتیجه آن سال‌ها، مونتاژ خودروهای آن‌ها بوده و دریغ از ذره‌ای انتقال علم ساخت خودرو مخصوصاً انتقال علم طراحی و تولید پلتفرم بوده است و هرگاه دلشان بخواهد قطع همکاری می‌کنند و خسارت‌های سنگینی بر صنعت خودروسازی ما وارد می‌آورند و از طرفی پاسخی بر حمایت‌ها و توجه علاقمندان به این طرح باشد.

شاسی بلند گنو

شاسی بلند گنو

پس از انتشار طرح اول گنو Geno در سال 95 بر آن شدم تا فرصتی پیدا کنم طرح جدید آن را طراحی کنم و بهبودهای لازم را در آن پیاده‌سازی کنم و طرح بیش از پیش پویاتر و آیرودینامیک‌تر از آب درآید که خوشبختانه این فرصت بوجود آمد و جسته و گریخته برایش وقت گذاشته‌ام و طرح را در اواسط زمستان 96 به سرانجام رساندم و در اواخر بهار 97 به شرکت ایران‌خودرو حضوری ارائه نمودم و توضیحات لازم در مورد طرح به ایران‌خودروییها داده شد. ان‌شاءالله که این طرح موثر واقع شود هر چند که بعید می‌دانم ایران‌خودرو با وجود لقمه‌های آماده همچون برندهای نوپای چینی متعدد و فراوان، هیچگاه زحمت تولید شاسی‌بلند بومی را به خود نمی‌دهد. حداقل تا به الان که اینطور بوده است اما شاید فرجی شود.

IKCO Geno

IKCO Geno

در طرح جدید سعی بر ارتقاء طرح قدیم و همچنین ارتقاء زبان طراحی برند ایران‌خودرو داشتم هر چند که هم در طرح قدیم و هم در طرح جدید تا حدودی برگرفته از الگوهای طراحی ایران خودروست. در طرح جدید به موضوع بسیار مهمی از لحاظ الگوهای جدید طراحی که دنیا هم به سمت آن رفته، توجه شده است و آن همان ترند جدید طراحیست که امروزه در بعضی برندهای معتبر جهانی شاهد آن هستیم (البته دیدگاه بنده نسبت به این طرح اینگونه است. شاید دیدگاه ایران‌خودرو متفاوت باشد) و در طرح جدید شاسی‌بلند گنو هم به این موضوع پرداخته شده و قابل مشاهده است. برای درک بهتر موضوع می‌شود اینگونه توضیح داد که با قرارگیری ورودی‌های هوای بزرگ در میانه سپر و تبدیل آن‌ها به چراغ اصلی (چراغ‌های روشنایی) و جای چراغ‌های اصلی در بالا را به دی‌لایت‌های باریک داد. این قابلیت در طرح جدید شاسی‌بلند گنو درنظر گرفته شده که در صورت فیس‌لیفت همین طرح در آینده، باعث می‌شود که هم از تکراری بودن فاصله بگیریم و هم در وقت و هزینه فیس‌لیفت صرفه‌جویی قابل توجه‌ای بوجود آید و به راحتی صورت پذیرد که حتی یک نسخه فیس‌لیفت شده (ترند جدید طراحی) همین طرح جدید را آماده کرده‌ام اما بنده ترجیح دادم فعلاً این طرح را منتشر کنم تا طرح گنو قدم به قدم پیش رود و از تغییرات ناگهانی پرهیز شود.

سه فاکتور مهم درطراحی کانسپت جدید گنو در نظر گرفته شده:
1. هارمونی خطوط: در طرح سعی شده تا آنجا که می‌شود خطوط همدیگر را دنبال کنند و از شلوغی و سردرگمی خطوط به شدت کاسته شود و هماهنگی‌شان در زیبایی طرح نقش آفرینی کند. به عنوان مثال حرکت شولدرلاین به نحوی است که تمام حجم خودرو را دربرگرفته و هماهنگی آن با شکل‌گیری چراغ‌های عقب و جلو و همچنین کاپوت خودرو مؤثر بوده است.

2. سادگی: از حرکت‌های غیرمتعارف و بی مورد یا بعضاً شلوغ به شدت در طرح پرهیز شده تا طرح بدنه‌ای یکپارچه داشته باشد. و از طرفی، همانطورکه در پاراگراف بالا اشاره شد، مبحث آیرودینامیک و پویایی در استایل کلی خودرو تا حدودی رعایت شود.

3. توجه به جزییات: توجه به جزییات صرفاً منظور زیبایی ظاهر خودرو نیست بلکه به موارد اجرایی آن در تمام طرح توجه شده است. هرچند توجه به جزییات از سویی زمان مدلینگ طرح را به شدت بالا می‌برد اما در پایان نتیجه شیرین خواهد بود.

در مقاله طرح قدیم گنو عنوان کردم شاسی‌بلندی اسپرت و جوان‌پسند در نظر گرفته شده که باز هم در طرح جدید به این موضوع دو چندان پرداخته‌ام. همانطورکه در تصاویر می‌بینید برای افزایش حس اسپرت بودن از رینگ‌هایی 22 اینچی در دو تریم رنگی استفاده شده و از طرفی با در نظر گرفتن رنگ تیره برای سقف و ستون‌ها و استفاده از قطعات تیره در ورودی‌های هوا در چهره خودرو این حس اسپرت به خوبی مشهود است که به دنبال آن دید بصری قابل توجه‌ای به طرح بخشیده است. نمی‌خواهم زیاد در مورد طرح صحبت کنم و مقاله را طولانی نمایم چرا که تصاویر به اندازه کافی گویا هستند. جا دارد اشاره کنم به این موضوع که تمامی مراحل مدلینگ، متریال دهی، محیط و نورپردازی آن در نرم افزار (تری‌دی‌مکس) صورت گرفته و با موتور قدرتمند (وی‌ری) خروجی گرفته شده‌اند.

گنو

گنو

شاسی‌بلند گنو، شاسی‌بلندی 5 نفره با قابلیت 7 نفره در سایز متوسط شهری است که در ابعاد طول 4720 میلی‌متر، عرض 1890 میلی‌متر، ارتفاع 1658 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2790 میلی‌متر می‌باشد که در رده شاسی‌بلندهای همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو و یا تویوتا روفور قرار می‌گیرد.

Geno

Geno

در پایان مقاله برای آن دسته از افرادی که مرتب می‌گویند چرا برای خودروسازان داخلی وقت می‌گذارین؟ بهتر نیست برای شرکت‌های خارجی کار کنید نتیجه بهتری نخواهید گرفت؟ در جواب باید بگویم: ایران‌خودرو و سایپا و یا هر شرکت خودروساز داخلی دیگری، تنها یک برند نیستند بلکه آن‌ها سرمایه‌های این کشور هستند و متعلق به هیچ فرد یا گروهی نیستند بلکه متعلق به همه کشور و مردم هستند که متأسفانه این صنعت مهم با بی‌برنامگی و سوء‌مدیریت دچار عقب‌ماندگی شده است. در سالی که بنام حمایت از کالای ملی از سوی رهبری محترم نام‌گذاری شده، بنده هم به زعم خود خواستم نقشی در اعتلای صنعت خودروسازی کشور داشته باشم و به این فرموده مهم جامه عمل پوشانده باشم و کمی به این صنعت بیمار کمک کرده باشم، هرچند با یک کانسپت. و به هیچ عنوان قصد کوبیدن خودروسازها را ندارم چون فایده‌ای هم ندارد و معتقدم بجای حرف زدن کمی هم باید عمل کرد و بنده هم هیچ ادعایی ندارم. اما ایران خودرویی‌ها سالها است می‌گویند پلتفرم نداریم و در پی آن ما نمی‌توانیم شاسی‌بلند تولید کنیم. گفتن این حرف آن هم بعد از قدمت طولانی در خودروسازی و داشتن کارخانه عریض و طویل، حرف مضحکی است و اصلاً قابل پذیرش نیست که به مدت 40 سال دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم و بگوییم ما پلتفرم نداریم. باید خون دل خورد، عرق ریخت، کار کرد تا پلتفرم بدست آید همان کاری که دیگران کردند اما هیچ چیز جز فرصت‌سوزی از سوی خودرسازان نصیب‌مان نشده است. تمامی این صحبت‌ها و ارائه این طرح از سر دلسوزی و علاقمندی به صنعت خودروسازی کشورمان بوده است. به امید موفقیت‌های روزافزون برای صنعت خودروسازی کشورمان.
به خاطر کمی و کاستی‌های متن و طرح، پوزش می‌طلبم.¬ و بخاطر حسن توجه‌تان کمال تشکر را دارم."

مرتضی الاد
aladmorteza@gmail.com

برای مشاهده طرح قبلی گنو که در سال 95 منتشر شد به این صفحه مراجعه کنید.

در زیر می توانید عکس های کامل این طراح را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

111 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/22
دمت گرم و خاک تو سر ایران خودرو , حیف این طرح که بدی به اینا , اینا فقط باید فرغون بسازن
1397/7/23
داداشی دستمریزاد...
اما سود داخلی سازان تو این چیزا نیست
1397/7/23
حالا چرا حتما ایران خودرو باید باشه اگه میخواستش که 95قبول میکرد یکسر هم پیش سایپایی ها بره
1397/7/22
البته ظاهر خوردو مهم است و این طراحی خودش به تنهایی میتونه ایرانخوردو از این وضعیت نجات بده اما ، موتور خوردو مهم تره و البته داشتن تکنولوژی ساخت؛ کم مصرف ، پر توان ، هزینه نگهداری پایین
1397/7/22
ببخشید، الان ماشین های چینی ای که توی بازار خودمون هستند و طراحی هاشون یک هزارم این هم نیست همگی به زور موتور 2 لیتری یا کمتر توربو زیر کاپوتشون دارند. نه توی عملکرد و قدرت ماشین تاثیری داره نه توی خرید مردم. مردم ما همیشه دنبال چیزهای لاکچری شکل و خشگل مشگل اند و زیاد اهمیتی به قدرت ماشین نمیدن. بعدشم برای یک خانواده کم جمعیت که میخوان ماشین رو برای استفاده شهری بخرند و سالی دو سه بار هم برن مسافرت موتور خودرو زیاد اهمیتی نداره ! یه موتور 1800 توربو روی این ماشین جواب میده .
شما اینو با لندکروزر اشتباه گرفتی ! البته میتونند واسه علاقه مندان به آفرود هم یک مدل فیس لیفت از همین ماشین با موتور شش سیلندر 2500 تا 3200 سی سی بزارند و نیاز اون بخش از جامعه رو هم تامین کنند .
البته اینا همگی بستگی به این داره که جاده مخصوصی ها بخوان به فکر خلق خدا بیوفتن و واسه مردم کار انجام بدن وگرنه این طرح هم مثل طرح های دیگه و استعداد های سوخته دیگه به فراموشی سپرده خواهد که امیدوارم هرگز این اتفاق نیوفته و توی یک دوره خیلی کوتاه این همین طرح رو به صورت محصول توی خیابون ها ببینیم و البته از پس قیمتش هم بر بیایم !
1401/11/9
وقتی کار بیفته درست بعضی از مسولان مفسد زالو صفت و گرفته شه از مسولین مخلص و انقلابی آینده ای برای ایران خودرو نخواهد داشت و شما خودرو افغانستانی را ببینید آیا این حق انقلابیون و مردم ایران است ای نمایندگان که بعضی از نمایندگان انقلابی را مانند شهید آیات را کنار زدید حال ببینید در کدام گوی هستید رهبران شیعه چقدر مظلومند که برای بیشتر شدن فهم مردم زیر بار تصمیمات مردم می روند با اینکه می دانند اشتباه است اما برای بیشتر شدن فهم جامعه هر کاری می کنند حسین ابن علی علیه السلام حاظر است زن و بچه اش سیر بشه و خودش سر از تن مبارک جدا بشود ولی من و تو نفهم بدانیم یزید بد است شما باید یزید زمان را بشناسید و مراقب زبیر ها باشید که با ثروتی که چاق می شوند ناگهان جلوی امام زمان خود نیستد.
1397/7/22
دست مریزاد اقای الاد واقعا از سانتافه و سورنتو خوشگلتره
به امید روزی که شما را سرپرست تیم طراحی ایران خودرو ببینیم...
1397/7/22
البته ظاهر خوردو مهم است و این طراحی خودش به تنهایی میتونه ایرانخوردو از این وضعیت نجات بده اما ، موتور خوردو مهم تره و البته داشتن تکنولوژی ساخت؛ کم مصرف ، پر توان ، هزینه نگهداری پایین
1397/7/25
کاری که چین میکنه بکنن موتور ازاتریش وگیربکس ازجای دیگه تازه خیلی چینی ها مثلا گیربکس ژاپنی گذاشته اند کارنشدمداره ولی باید به آقای آلاد احسنت گفت واقعا اگر خودشون به تنهایی این طرح راداده باشند پیترشرایر باید لنگ بندازه بهرحال امید به اینکه جاده مخصوصی ها دست ازاینهمه ولع برای سود ورانت بردارند وبفکر ایران باشند چونداصل قضیه بنظر من طراحی اتاقی به این زیبایی بود بقیه هم قابل حل هست مگر چینی ها انگلیسی ها برای طراحی موتور نیاورده اند خواستن توانستن است اگر فردی عاقل ودلسوز مدیرعامل لگن خودرو بشود واین طرح راتصمیم به تولید بگیرند قطعا موفقیت درراه است اما اگر همانند این چهل ساز بخواهند شیره سر ملت مالیده ولگن بجای خودرو بفروشند ودولت هم پشتیبانی همه جانبه ازآنها بنماید نخواهد شد واگر این کارخامه به بخش خصوصی واگذار گردد حتما موفقیت درراه است البته نه به اسم خصوصی به یکنفر که اصلا نه سرمایه دارد نه دلسوز است نه تخصصی دارد بفروشند وبعدا مشخص شود این شخص خریدار کارخانه هم ردپایی از افراد ازمابهتران دارد
1397/7/22
مشکل این مملکت اینه که هیچ کسی سر جای خودش نیست! به جای امثال مدیرهای فعلی ایران خودرو و سایپا که فقط به فکر سوء استفاده از رانت دولتی هستند، باید جوانان دلسوزی همانند ایشون، و یا آن دوستانی که اون لامبورگینی رو ساخته بودند، در جایگاه مدیریت این شرکت ها قرار بگیرند. وگرنه تا ابد همین آش و همین کاسه باقی خواهد ماند!
1397/7/22
دقیقا!
این طرح فوق العاده س و اگه واقعا ایرانخودرو لیاقتش رو داشته باشه و این ماشین رو به تولید انبوه برسونهو همین روند رو ادامه بدن یکی از بهترین صادر کننده های خاورمیانه میشیم!
پست خیلی امیدوار کننده ای بود به امید روزی که کشورمون تو صنعت خودروسازی همچین پیشرفت چشمگیری کنه!!!
1397/7/22
با سلام
آقای آلاد،طرح شما بسیار زیباست و واقعا به استعداد و ذوق شما تبریک میگم.ولی دوست خوبم من یچیزو رک بهت بگم،ایران خودرو هیچوقت به طرح شما اهمیت نخواهد داد و تا وقتی که میتونه ماشینای از رده خارجو به مردم بفروشه و مردم ما هم با تمام غر زدن ها براش صف میکشن،جایی برای آدمهای هنرمند و با سوادی مثل شما در این صنعت نخواهد بود.این حرفم تلخه ولی حقیقته،این کشور در حال حاظر جایی برای این مدل فازا 'که من ایرانیم و باید سوادم را برای این کشور بکار بگیرم' نداره،پس بهت پیشنهاد میکنم رویاهاتو جای دیگه و با افراد دیگه در میون بزار که برای آدم های مثل شما و هزاران نفر دیگه مثل شما ارزش قائل بشن.
موفق و پیروز باشید
1397/7/22
بسیار شایسته خواهد بود که نظر و پاسخ رسمی ایران خودرو در مورد این طرح را در همین صفحه داشته باشیم . از خودرو بانک این خواهش را داریم که پیگیر پاسخ رسمی ایران خودرو و درج آن در همین صفحه باشند .
1397/7/23
با سلام خدمت همه عزیزان و قرائت یک سوره طولانی جهت آغاذ سخنرانی باید بگم پس از دیدن طرح زیبای این هموطن! (متاسفانه اسمشون سر زبونم بود ) حرکتی ریز و ریتمیک از نوک انگشتان دستم شروع شد و تا همه اندام ادامه یافت...ما میتوانیم و میسازیم،فقط توصیه من به جوانان اینست که عجول نباشید عجله کار کیه؟آ باریکلا کار شیطونه!
1397/7/22
خیلی طرح قشنگیه واقعا جای تحسین داره

اما اگر یک حلبی می اوردید و زیرش تایر میگذاشتید برای ایران خودرو خیلی بهتر و ساده تر بود! اینا حلبی سازن نه خودور ساز. حلبی براشون بیشتر صرفه اقتصادی داره
1397/7/22
طرح کلی بدنه منو یاد محصولات کره ای میاندازه ، جلو پنجره یاد بعضی محصولات المانی و ژاپنی میاندازه و رینگ ها هم یاد بی ام وه رو در ذهن تداعی میکنه!
اما خیلی خوبه!
خسته نباشید!
اما سوال من این هست که ایا مثل چینی ها نباید یک پلتفرم بخریم در گام اول؟
مثلا فاو برای بسترن چه کرد؟
سایپا برای رهام ؟
1397/7/22
شبیه شاسی بلندهای DS میشه اما بازم قشنگه . و خیلی بهتر از طرحهای مضحک ایران خودرو و سایپا .
1397/7/22
خودروبانک منم ماشین طراحی میکنم چند سال پیش چند تا ایده طارحی به فکرم رسید دو تا طرح زدم یکی برا بی ام و یکی هم برا تویوتا ایمیل کردم برا بخش تحقیق توسعه شون بی ام و گفت ما با خارجیا کار نمیکنیم تویوتا هم گفت ما طبق قوانین کپی رایت پتنتت عمل میکنیم گفتم بابا مفتیه بردار براخودتون خلاصه پیچوند و گفت ما پیشنهادات شما رو بررسی میکنیم فک کردن سر کاریه !! منم اعصابم خراب شد زدم پاکشون کردم اگه خاستی بگو تا یه طرح جدید بزنم برات بفرستم بزاری تو سایت
1398/2/20
سلام مهندس خسته نباشی خیلی دوس دارم طراحیتونو ببینم
1397/7/22
سلام
واقعا طرح زیبا و یه روزی داره این ماشین و باعث افتخار استعدادهایی مثل ایشون تو کشور ما هستن .واقعا حیف که تا به حال ازشون استفاده نشده و امیدواریم حداقل این بار بهشون توجه بشه و طرحشون به ثمر برسه .
1397/7/22
طرح قبلی اصلا خوب نبودولی این عالی شده تبریک میگم به اقای الاد.
1397/7/22
خیلی زیباست
1397/7/22
سلام طرح شما بسیار زیباست ودوست داشتنی امیدوارم که ایران خودرو دست از ساختن این لگن های خود بردارد وخودرویی ایرانی با ظاهر زیبا تولید کند ظاهر این خودرو از چینی های بی کیفیت وزشت خیلی بهتر هست البته باز هم باید گفت خودرو سازهای کشور که نمیشه گفت خودروساز بلکه بیشتر مونتاژ کار هستن فقط به فکر سود خود هستن
1397/7/22
واقعا زشت و بی تناسبات هست. این چه جلو پنجره ای هست آخه، وقتی تو طراحی کانسپت انقدر ضعیف هستیم وای به حال اجرا.
1397/7/22
دوست عزیز، اگه یک تویوتا chr و لکسوس ان ایکس و این طراحی رو (که انشالا به زودی ماشین بشه) رو کنار هم بزاری و از یک نفر که از ماشین هیچی نمیدونه بخوای یکیشو انتخاب کنه مطمعن باش این طرح رو انتخاب می کنه . ایشون تمام المان های طراحی روز دنیا رو روی یک محصول شاسی بلند پیاده کرده حتی میشه این طراحی رو با لامبورگینی اوروس مقایسه کرد و هیچ نقصی پیدا نیست ! تمام خطوط صاف و شکسته کاملا به روز و کامل و هماهنگ طراحی شده ! توی شرایط خودرویی امروز کشور ما این اثر هنری در حد پیکاسو به حساب میاد !!!
شما یا دکترتو عوض کن یا عینکتو !!!
1397/7/22
وات د فاز اخوی؟؟؟؟انقدر خوشگل،ترکیب کولیوس و دی اس هفت،اگه ای اف سون توربو رو هم روش بذارن برا الان قابلیت اجرایی داره،ما باید به یک نکته مهم توجه کنیم ،نیازی نیس وقتی دنیا به یک تکنولوژی یا طرح دست پیدا کرده ما دوباره از صفر به اون برسیم،بلکه باید از مهندسی معکوس به خوبی استفاده کنیم مثل چین و اگه جایی هم نتونستیم پس بر بیایم با استخدام مهندس از کشور های دیگه خودمون میسازیم ،البته قابل ذکر هست که به طرز عجیبی مهندسای خودمون تو بی ام و و فورد در حال کار هستن،پس قطعا بدون نیاز به خارجی ها مهندسامون میتونن پس ور بیان ،مثلا ما جناب منصوری رو داریم، فقط باید حرکت کرد......
1397/7/23
میشه لطفاً تناسبات را کاملاً توضیح بدین ما هم متوجه بشیم ؟ آقای محترم اگه یه چیزی رو دوست نداری لازم نیست با کلماتی که فکر کنم زیاد وارد نیستی توش الاکلنگ بازی کنی ، رک بگو نپسندیدم
1397/7/23
شما همین رو با تویوتا راو4 2019 مقایسه کن. ببینید اون چقدر پخته تر از این طراحی شده. خط و خطوط کلیشون یکیه ولی اون کجا و این کجا.
1397/7/24
دوست عزیز برو یه نگاهی به زبان طراحی روز دنیا بکن بعد ایراد بگیر روز اولی که نیسان جوک ساخته شد کل مخاطبین خودرو در دنیا ایراد گرفتن و پیشداوری سختی برای طرح گرفتن اما هنگامی که خودرو وارد بازار جهانی شد و قابلیتهای خودرو برای همه مشخص شد حالا همه سر و دست خورد میکنن بابت خریدش بجای اینکه حمایت کنید فقط دوست دارید عیب و ایراد بگیرید البته همین رفتارها غلط ما مردم هست که آدمها نا اهل بالای سرمون هستند و نمیذارن این مملکت رشد کنه حداقل بیایم برای پیشرفت صنعت خودروسازیمون از مردم آلمان در زمان جنگ جهانی یاد بگیریم وقتی آلمان تصمیم گرفت خودروی ملی و مردمی و حتی زشت بنام فولکس برای مردمش بازه هیچ کس ایراد نگرفت بلکه همه جهت پیشرفت بالاترین حمایت رو کردن و الان تا کنون ثمره این حمایت رو توز کشور آلمان میبینیم (آلمان غول صنعت دنیا)
1397/12/1
نه پس نیسان جوک و سانگ یانگ خوشگلن.همه غربزده میشن این هویج شرقزده.۹۰درصد خودروهای شرقی ها فوق العاده بی ریخت و شلخته هستن.من هنوز فاز طراح های سوناتا و آزرا رو نمیفهمم.وقتی یه سوناتا میبینی بدجور حس پلاستیکی بودن به آدم دست میده.طراحی این دوستمون شاید به خودروهای اروپایی نرسه ولی هزار درصد از اسباب بازی های چینی و کره ای بهتره.دست مریزاد
1399/6/23
حسابی گنگت بالاس دیوانه تو از طراحی ماشین چی سر در میاری اگه نابغه هایی مثل آقای آلاد از کشور میرن فقط بخاطر احمق هایی مثل توهه
1400/10/19
سلام برادر شما مثل اینک اصلا حالت خوش نیست
یه چرتی میگی واسه خودت
1397/7/22
بسیار عالی؛ کاش طراحی داخلیشم میذاشتین
1397/7/22
آقای آلاد خسته نباشی طراحی عالی کردین به امید روزی که تو خیابونهای ایران پر از ماشین های طرح شما باشه وخیلی خیلی ممنون که اسم کوه گنو به یاد شهربندرعباس گذاشتین فوق العاده عالی
1397/7/22
خدایی خیلی نازه
یعنیا این باشه جلو چشم من, من دیگه نگاه بی ام و نمیکنم انقد خوشگله انقد کامل بی نقض👏👏
1397/7/22
هزاران حیف که برادر عزیزمون باید منتظر موافقت خون آشامی چون ایرانخودرو یا سایپا باشه
1397/7/22
واقعا آفرین به این سلیقه عالیه حیف که قدر نمیدونن اینجا...
البته به شخصه دوست داشتم یکم دماغه ماشین رو به بالا تر بود و چراغ های جلو یکم ارتفاعش بیشتر بود
البته این که چه موتوری روش بندازن هم مهمه قطعا رو اینم بیان TU5 یا EF7 بندازن جواب نمیده! مگه اینکه EF7 turbo بندازن شاید جواب بده با یه گیربکس خوب
1397/7/22
با سلام خدمت آقای الاد و خسته نباشید واقعا کار محشری است من خودم هم طراح خودرو انجام می دهم و سختی کار شما را کامل درک میکنم البته رشته اصلی من این نیست و از روی علاقه این کار را انجام میدهم من واقعا متاسفم چون هیچ کاری نمیتوانم انجام دهم تا خودرو شما ساخته شود ای کاش کسی در جامعه ما بود تا شما و افرادی مانند شما را حمایت کند ولی چه کنیم که این افراد در کشور ما نیستند و تا موقعی که نفت در چاه های وجود دارد این روال وجود دارد و افرادی همچون شما مانند شمعی که هروز آب شده و کوچک وکوچک تر میشوند شما هم مانند خیلی از افرادی که در طول تاریخ برای این کشور تلاش کردند و پاداش آن ها را با مرگ دادند شما و افرادی مثل شما نفت و طلای این کشور هستید ولی چون زرگران چون سایپا وایران خودرو در طول عمر خود طلا ندیدن پس به طلا یابی هم مهارت ندارند و اگر جلوی آن ها برنز بگذارید فکر میکنند طلا هست شما یکی از همان طلا ها و ثروت ملی هستید ای کاش گروه های مانند خودرو بانک پویش ایجاد کنند و با کمک مخاطبان همین سایت کمک به ساخت و کمک به تامیین مالی برای ساخت این خورو کنند من یکی از همین افرادم که خواهش میکنم این طرح روی زمین نماند و خود ما کمک به ساخت این ماشین کنیم لطفا رای دهید
1397/7/22
واقعا عالی و زیبا است انشا الله با خط تولید با کیفیت این ماشین تولید بشه.
1397/7/22
عرض سلام و وقت بخیر
باید بگم طراحی این خودرو کاملا بروز و لوکس هستش و طراحی سنگین با چهره ای عبوس و مغرور دار که در عین حال اسپورت می باشد .
من با نگاه اول به گنوی جدید به یاد دی اس 6 افتادم و وقتی نمای عقب خودرو را هم دیدم فقط در ذهنم دی اس6 بود و زبان طراحی جدیدی یرا در این خودرو ندیدم ، خطوط جلویی این خودرو به جگوار f-pace شباهت دارد و نمای جلویی خودرو میتواند شما را به یاد محصوات ام جی بیندازد، وقتی از نمای جانبی به خودرو نگاه میکنید اگر بی وای دی اس6 یا7 را دیده باشید متوجه شباهت آن در بخش عقبی خودرو با این محصولات خواهید شد ،عکس اول از ردیف سوم هم مرا به یاد رنو کولیوس انداخت .
از نظر من در بخش جلویی خودرو زبان طراحی مدل جدید تفاوت زیادی دارد و از نظر من بخش روبرویی مدل قدیم زیبا تر و هماهنگ تر از مدل جدید است و خاص تر و مدرن تر است و گویی طراحی مدل جدید خواسته شده تا محافظه کارانه باشد .
امیدوارم پر انرژی باشید و شاهد فعالیت های موفق شما در زمینه طراحی باشیم.
1397/7/22
ایران خودرو حتی نمی تونه ماکت این رو بسازه 40 ساله ملت مسخره خودروسازهای داخلی شدن
1397/7/22
من از طرح شما لذت بردم خسته نباشی ولی مشکل اینه که خودرو سازی های ما تو فکر اینده سازی نیستند منافع شون تامینه و مهم براشون همینه
1397/7/22
سلام اقای الاد شما میتونید یک پلتفرم کلی هم شامل سدان کراس اوور کوچک شهری هاچبک و ....هم طراحی کنید کاش مدیران به شما بها بدن واقعا لذت بردم
1397/7/22
سلام. قبل از هر چیز دستشون درد نکنه بابت این طرح و خسته نباشید بهشون عرض میکنم ولی ذکر چند نکته هم الزامیه :

1- چیزی که در صنایع خودروسازی مهم هست، پلتفرم هست و نه ظاهر بیرون. پلت فرم شامل شاسی و موتور و سیستم انتقال نیرو میشه. بر روی یک پلتفرم چندین نوع خودرو با ظاهر های متفاوت حتی سدان و شاسی بلند در آن واحد ساخته میشه.
2- طرحی که آماده کردند یک ترکیب از تویوتا راو4، رنو کولئوس، پورشه پانامرا، بورگوارد و پژو 3008 هست. این طرح ها رو بهش میگن شترگاوپلنگ. این میشه عین محصولات چینی. البته به این مورد نمیشه خورده گرفت.

در هر صورت بازم دستشون درد نکنه
1397/7/22
واقعا طرح بی نظیره ای کاش شرکت های خودرو ساز ما این قدر بهانه نمیگرفتن برید ببینید شرکت ویتنامی vinfast چه خودرویی درست کرده ویتنام کشوری که از نظر ثروت از ما خیلی ضعیف تره
1397/7/22
ولا این از سانتافه نیو فیس خوشگل تره
1397/7/22
به این میگن یه وطن پرست واقعی ! واقعا شاد شدم !!! و البته به مراتب مایوس !
شاد به این علت که پیشرفت ها رو میبینم و به ایرانی بودن خودم میبالم و مایوس به این علت که برای منافع یک عده بسیار اندک (همون خس و خاشاک) تمام این استعداد ها و توانایی و ایده ها و نوآوری ها به خاکستر تبدیل میشه و هیچی به هیچی !!!
از اینکه در این صنعت افراد نخبه ای مانند ایشون داریم که وقت زندگیشون رو میگذارند و بدون منت برای رضای خلق خدا کار می کنند شکی ندارم و بسیاری از این افراد در سالهای گذشته به علت بی مهری ها یا وطن را ترک کرده یا منزوی شده اند. اما اونهایی که حقوقشون رو از جیب مردم میگیرند پشیزی برای خلق خدا ارزش قائل نیستند و با بی توجهی و بی مهری موجب نابود شدن این خلاقیت ها می شوند . امیدوارم هر چه زودتر ریشه چنین افراد فاسد و سودجویی که با تکیه بر قانون هر نوع خلاف قانونی را انجام می دهند خشک شود و افراد دلسوزی مانند طراح با شرف این اثر جای آن ها بگیرند
1397/7/22
اقای،الاد،دستمریزاد،عالیه،به جای دل،بستن به،ایران،خودرو اگرخودتون میتونستید سرمایه گذارپیداکنیدخیلی بهتربود مثل ایلان ماسک که برای تولید خودروی تسلا سرمایه گذار پیدا کرد
1397/7/22
چقد جوانانه خوب و خلاقی داریم
و چقد مسئولین و مدیران نالایق
خدا حفظشون کنه و ان شااءلله که موفق بشوند
1397/7/22
والله این اگع بیاد رو خط تولید هم قیمت اپتیما میشه•_•
1397/7/22
خیلی خودروی قوی ای هست. بعد از دنا میشه روش حساب کرد. به شرطی که از این سادگیش بگذریم و یه مقدار روی بدنه ی خودرو تحلیل های آیرودینامیکی انجام بدیم تا مثل داستان دنا نشه. شاید یه مقدار تغییر نیاز داشته باشه اما در کل فوق العادس.
1397/7/22
دوست عزیرم ..این طرحی که دادی برو چین یا المان با سر میگیرند..ما حالا حالا باید پژو پارس و سمند از این چرت ماشین ها سوار بشیم....در اخر ماشینت عالی بود.دست مریزاد پسر
1397/7/22
سلام.تکلیف ماشین پارس ک پارسال ایرانخودرو ثبت نام کردم هنوز معلوم نیس.تورو بقران ماشین هایی ک تو نوبتن رو بدین نمیخواد ماشین جدید بزنید.یکساله پول دادیم از ماشین خبری نیس رفتم ایرانخودرو میگن پولتو بگیر با ۲میلیون سود ماشین نداریم بدیم.برو شکایت کن.اینه جوابمون
1397/7/22
حلالت مشتی.چه استعداد هایی ما تو خاکمون داریم. حیف و صد حیف ......به خدا لیاقتت اینه که بری بشی سرپرست طراح های بنز بی ام وه
1397/7/22
این طرح ،طرح بسیار خوبی است در این شکی نیست اما خودروسازی ما زیر ساختی برای ساخت چنین خودرویی ندارد،واقعا حیف که باید این طرح ها رو در خیال و عکس و....ببینیم در در عالم واقع ،ما صنعت خودروسازی نداریم😢😢😢
1397/7/22
واقعا عالی این عجب طرحی هست این اگه رو خط تولید بره راه رقابت با خیلی از خودروسازان مطرح برای ایرانخودرو باز میشه ولی چه فایده داره ایرانخودرو با بی برنامه ایش مشخص نیست چکار میکنه
1397/7/22
درود بر شرفت طراح گنو

خودروسازان داخلی دوست ندارند برند ایرانی و با طراح ایرانی تولید کنند چون مسئولین دزد و رانت خور هستند و دل سوز برای ایران و ایرانیان نیستند! به نفع منافع شخصی مسئولین است که آشغال های چینی را تولید کنند!
متأسفم

1397/7/23
خیلی شبیه راو ۴ سال ۲۰۱۹ هستش مخصوصا جلوش
1397/7/23
جناب آقای آلاد
صمیمانه سپاسگزاریم طرح بی نهایت زیبا و شکیل است اما از آنجا که خودروسازان وطنی چیزی به اسم نوآوری نمی شناسند و عادت به ارتزاق از 206 و پراید دارند ، بعید است که استقبال کنند.
1397/7/23
طراحی خوبی داره
در نطر بگیریم اینو ایران بسازه خب اگه ابعاد خودرو بیاد توی سگمنتی مثل اسپورتیج و توسان باطول تقریبی 4500 قطعا هزینه ساختش میاد پایین و برای شروه بهتره
با توجه به اینکه ما نه شاسی داریم نه پلتفرم بیاییم از خودروسازی دیگه شاسی بگیریم مثلا این خودرو بره روی پلتفرم جک S5 ( قطعا خودروهای غیر چینی بهترن. ولی خوب به دلیل تحریم ها وهزینه ها میشه روی پلتفرم یک خودروی چینی خوب حساب باز کرد)
سدانشم بساز ببینیم چی میشه
1397/7/23
با توجه به اینکه پرشیا یکی از پرفروشترین خودروها داخل ایران هستش و احتمالا ایران خودرو تا بیست سال آینده قصد تولیدشو داره . بیا یه فیس لیفت ساده از پرشیا بزن. هم چهرش بروز تر بشه هم فکر کنم بهتر با طرحش مواقت بشه
1397/7/23
بابا پژو پارس خودش فیس لیفته چی میگی شما😂
1397/7/25
نمیدونستیم فیس لیفت 405 میشه خوب شد گفتی ها
شما چی میگی عامو اینجا ایرانه فک کنم با یه جای دیگه اشتباه گرفتی. یه خودرو باید یه 100 سالی روی خط تولید باشه
به نمونه فیس لیفت های زیر توجه کن
سمند _ سمند lx _ سورن _ سورن new _ دنا _ دنا پلاس
1397/7/23
ماشین قشنگیه دست دردنکنه امیدوارم زودتربه جای این چینی های بدرد نخور به بازار بیاد.ای کاش این سودجویان وطن فروش به خودشون بیان واز مبتکران این مرزوبوم حمایت کنند.
1397/7/23
ظاهر جلوپنجرش خیلی شبیه شاسی بلندای DSهست.اکاشکی من اشتباه کنم.حالا که این طراحی عالی رو کردیم باید بریم دنبال اینکه یه موتور ملی قوی هم روش بذاریم که کاملا ملی باشه.البته الان خودروسازامون به خاطر تنبلی تو طمع این هستن موتور هایمایی،جکی،هاوالی یا.....روش مونتاژ کنن وبگن خودروی ملی ساختیم.
1397/7/23
این طرح خیلی خیلی خیلی شبیه به ds crossback 7 هستش، حتی در کروم های جلو پنجره همینطور داخل چراغ جلو و نمای عقب هم طرحش چندان تفاوتی نداره، از دید طراحی بهتره از الگوهایی استفاده بشه که در عین زیبایی بیانگر هویتی تقلیدی نباشه و برای خودشون اصالتی داشته باشن، همین مشکل بین طراحی های هیوندای و آئودی هم مطرحه البته اینکه طراح ارشد یه نفر باشه هم لحاظ میشه. اما با همه این حرفا، همین که از الگوی درستی تقلید بشه اونم در ابتدای کار، شاید نوید موفقیت های آتی رو بده. امیدوارم در طرح های آینده اصالتی منحصر بفرد تر داشته باشند. با آرزوی موفقیت برای ایشون و دوستان دیگه طراح.
1397/7/24
بعضی از نظرات رو میخونم که عنوان کردن کپی یا شبیه دی اس 7 و یا رافور 2019 شده .
دوستان طرح اول گنو موقعه ای طراحی شد که هنوز شاسی بلندی بنام دی اس معرفی نشده بود و این طرح ادامه طرح اول هست . زمانی که طرح دوم گنو به اتمام رسید هنوز رافور 2019 معرفی نشده بود . از طرفی از شباهتها گریزی نیست و شباهتها همیشه وجود دارن و اجتناب ناپذیرن . لطفا به متن مقاله اول شاسی بلند گنو و همینطور مقاله دوم شاسی بلند گنو توجه فرمایید که در چه تاریخی گنو طراحی شده. یاعلی.
1397/7/27
آقای الاد گرامی شما خودتو ناراحت نکن ! اصلا بعضی ها کلا چشم ندارند ببینند !!!
انشالا همیشه در زندگی موفق باشید و طراحی هاتون به زودی به محصول تبدیل بشه و تو خیابون ها ببینیم و بگیم *طراح این ماشین ایرانی بوده* و به خودمون افتخار کنیم !
1397/7/23
به کامنت قبلی اضافه میکنم، اینکه طراح محترم به خلا شاسی بلند ملی توجهی پیگیر داشتتند جای تقدیر داره چون در این زمینه با تولید شاسی بلندی داخلی با ظاهری جذاب، بازار احتمالا استقبال باور نکردنی نشون خواهد داد.
1397/7/23
بطور واضح در نمای جلو نیم نگاهی به خانواده اینفینیتی QX داشته اما در کل از لحاظ یک طراحی صنعتی صرف که در آن مرزهای خیال لایتناهی است کار خوبی از آب درآمده.ولی از دید مهندسی خودرو و تلفیق علوم پیچیده و حساس مکانیک و الکترونیک چطور؟نکند طراح محترم بنا دارد از موتور چهارسیلندر EF7 با ایراداتی که بر همگان آشکار است در همکاری با گیرباکس BE3 برای انرژی بخشیدن به این پیکره استفاده کند!کار اصلی در حوزه ساخت خودرو دانش مهندسی آن است که متاسفانه در ایران ما نه خود آن را داریم و نه بخاطر شرایط سیاسی کشور میتوانیم از دانش سایرین استفاده کنیم
1397/7/23
طرحت حرف نداره
اما بعید میدونم این مفت خورا بخوان از اون فرغون های پر سودشون دست بکشن بیان به مردم خدمت کنن
1397/7/23
واقعا خسته نباشی همین جور ادامه بده فقط برای طرحت یه نکته بگم چراغای جلو نسبت به حجم بدنه یکم کوچیک بنظر میاد
1397/7/23
بسیار زیبا و عالی
شباهت هایی با DS7 هم داره اما نمیشه گفت کپی کرده واقعا عالیه اگر ایران خودرو این طرح رو استفاده می کرد و یک پیشرانه قدرتمند برای اون در نظر می گرفت بدون شک خودروی پر فروشی می شد اما دقت در مونتاژ و سیستم هایی که روی آن پیاده میشه اهمیت زیادی داره
1397/7/23
حیف این طرح واقعا خدایی رخ ماشین عالیه و درست چیزیه که میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه کاش مسئولان ببینند این افراد با استعداد :)
1397/7/23
بحث تابوت سازان دولتی که بکنار ولی شکتای خصوصی با توجه به رابطه خوبی که با چینیا دارنمیتونن روش مانور بدن و یه شاسی موتور خوب بگیرن ازشون
1397/7/23
هزاران درود خدمت اقای الاد و خودروبانک
واقعا" جای خوشحالی داره و باید به شما افتخار کرد
طرح جدید خیلی پخته شده و عالیه
انشالله که بزودی اجرایی بشه
از من میشنوید خودتون دست به کار بشید و طرح رو روی شاسی یا یه پلت فرم از خودروهای موجود اجرا کنید
بدون شک اجرا از طرح خیلی تاثیر گذارتر میتونه باشه
1397/7/23
کارت درسته
دمت گرم
1397/7/23
طراحی فوق العاده و بی نظیر و بی نقص
واااای پسر عالیه این گنو
به امید روزی که به تولید ملی برسه
1397/7/23
ایران خودرو میاد پلت فرم پژو 405 رو استفاده میکنه با موتور ef7 و فقط به علت یدک کشیدن اسم شاسی بلند یه 50 تا 80 میلیون تومن روش میاد ملت هم که ساده و ظاهربین
1397/7/23
سلام
دوستان همه مطالب رو گفتن
بسیار عالییییییییییییییی
دست مریزاد
1397/7/24
بادرود وخسته نباشید خدمت دوستان خودرو بانکی . دنبال کننده همیشگی وب سایت شما هستم . و باتشکر از مجری خوب شما اقا محسن عزیز. این خودرو شکل خوبی داره ولی موتور خیلی مهم هست که نداریم واینکه یه ذره شبیهه میتسوپشی هست. واینکه برای ما مردم ایران پراید بهترین گزینه می باشد. مثال معروف : خود کرده را تدبیر نیست . خودمون می خوایم که نشه و یقینا نمیشه. تامام.
1397/7/27
و اگر خودمون بخوایم میشه. اگر آقای الاد میخواست مثل شما انقدر با یاس و ناامیدی فکر کنه، هیچوقت این طراحی ها به وجود نمی اومد. لطفا اگر نمیتونید جلوی احساسات منفی خوتون رو بگیرید، جلوی پیشرفت دیگران رو نگیرید و کامنت نزارید و موجب آزردگی خاطر آقای الاد نشید !
1397/7/24
احسنت.احسنت.احسنت
1397/7/24
درود بر همه جوونهای دلسوز این خاک بخصوص طراح با غیرت هرمزگانی که ساکن شهر زیبایی بنام بندرعباس هست طرحت واقعا عالی و با اصالته امیدوارم جواب زحماتت رو از خدای متعال بگیری.به امید اون روز
1397/7/24
با سلام کار زیبا و جالبی بود ولی از همین الان میگم حتی با این وضعیت ارزی ویران خودرو و سنگ پا عمرا طرح شمارو قبول نمیکنن وقتی مردم ما برای پراید 40 میلیونی تحویل 6 ماه بعد و پلتفرم منسووووووخ دهه 80 میلادی ( پژو 405 و یه مدل غیر مرجع به اسم پرشیا !) اونم به قیمت 90 تا 110 میلیون صف میبندند شما چه انتظاری داری ؟؟ قبلا یک برنامه تلویزیونی به اسم ورود ممنوع پخش میشد که بنا به دلایلی کلا نیست و نابود شد ! یک جوان خوش ذوق مثل شما طرحی افرود با هزینه تمام شده 23 میلیون تومن طراحی کرده بود که متخصصان ویران خودرو با خنده ایشونو راهی کرده بودند همون طرح توسط فراری یا لامبورگینی تایید شد و داره تولید میشه در کل میخوام بگم توی ایران دنبال پیشرفت توی صنعت نگرد ما هیچ چیز استانداردی نه توی صنعت نه توی کشور نداریم ببخشید اگه متن خیلی طولانی شد
1397/7/24
سلام
آقای مرتضی آلاد محترم امیدوارم پیشرفت کنی و همواره موفق باشی
درود بر تو و طراحان عزیزی در کشورمون که زحمت میکشن و کسی حمایتشون نمیکنه .
امیدوارم با توکل به خداوند و اهداف بزرگ و به دنبال آن سخت کوشی به جاهای بالایی برسی و اگر نتوستی به خودرسازی کشور کمک کنی‌ ، میتونی استعدادها و خلاقیت هات رو شرکت های خودروسازی معتبر تر و جهانی تر به کار ببندی ، بعضی از همین خودروسازی های چینی مثل چری دارن سرمایه گذاری زیاد روی طراحی ها و تکنولوژی هاشون میکنن و میخوانن پیشرفت خوب داشته و به خود افتخار کنند نه اینکه مثل خودروسازان داخلی پیشرفت بسیار کند و ضعیفی داشته باشند ، قدر تو در شرکت های معتبر و فعال بهتر شناخته می شود .
به امید روزی که پیشرفت کنی و به جاهای بالایی برسی و بتونی جدا از این شرکت های دولتی ، خودت ماشینهای ملی مفتخر بسازی .

متشکرم ، خدانگهدار
1397/7/24
باسلام وقت بخیراین ماشین فوقالعادست فقط دو تا مشکل کوچیک داره اولی شبکه مستطیل شکل و بزرگ دومی طراحی گوشه ها،عقب که ساده است که طرح قبلی بهتر بود.
1397/7/25
قشنگ ولی از جلو انگار همخوانی خوبی نداره چراغ ها نسبت به جثه خودرو واقعا کوچیک هستن ... جلو پنجرش که زیادی هست و کلا اگر از جلو ضربه بخوره بخش زیادی درگیر و باید تعویض بشه سپر زیادی کشیده بالا و هرکی زد به ماشینی کلی خرج داره
درکل بغیر از زیبایی و رویایی بودن باید خیلی معیارها در نظر گرفته شود
در کل اگر آرم ایران خودرو نباشه بنظرم قابل اعتمادتر هستش
1397/7/25
با سلام
احسنت و دست مریزاد به پشتکار شما جناب آلاد
امیدوارم دلسرد نشید و مستمراً به تلاش خودتون ادامه بدید .
اما راه رهایی از انحصار شرکتهای خودرو ساز اینه که با افراد صاحب نظر در عرصه خودرو سازی همگام بشید و با گرفتن مجوز با تبلیغات و تولید در تعداد پایین و با بالا بردن کیفیت محصول و فروش محصول و ایجاد برند خودتون رو از دام انحصار رها کنید . اگر بخواهید میشه .
موفق موًید وپیروز و سربلند باشید .
1397/7/25
واقعا محشره ولی حیف که ...
این طرح رو بدین چینی ها تولید کنن حداقل رو کاغذ نمونه اینا پیکان هم براشون زیاده لایک به وجودت
1397/7/25
داداش ببین اصلا بنا رو بر این میزاریم این تولید بشه و دقیقا لین این تولید بشه.
این شرکت ها اونقدر دزد هستند که میدونن ماشین جذابیه به اندازه قیمت یه پورشه به مردم میندازن.خب عقل سالم میگه برو پورشه بخر = شکست خوردن محصول
1397/7/26
ایران خودرو حتی اگر تصمیم بگیر این طرح را بشکل پوستر چاپ و بفروشه با هزارتا مشکل بروکراتیک مواجه میشه چه برسه به مشکلات فنی چاپ اون پوسترها
ارز حاصل از فروش نفت باید بشکل کالا وارد بازار کشور بشه و در بهترین حالت بشکل مونتاژ تا مسئله اشتغال ( صد البته خویشاوندان دوستان و آشنایان) هم یه جورهای حل و فصل بشه
1397/7/26
آقای آلاد عزیز درود و صد درود بر شما به هموطنی همچون شما مباهات می کنیم. امیدوارم روزی مسوولین بیدار شوند و بتوانند از فکر و خلاقیت شما و افراد خوشفکری همچون شما در جهت اعتلای کشورمان استفاده کنند. لطفاً اگر می توانیم گامی برای شما برداریم بفرمایید
1397/7/26
اگه بسازنش که خیلی خوب میشه
1397/7/27
اگه تو تبلیغات اینو بگه خیلی خوب فروش میره. گنو مطمعن
1397/7/27
ای کاش فقط یه مسئول دل سوز واسه مملکت تو ایران وجود داشت ای کاش
1397/7/27
واقعاا افرین احسند بر شما طراحی بسیار زیباییه فقط جسارت نباشه طراحی جلو یکم به کیا سورنتو شبیه البته اصلا به کپی کردن نمیخوره فقط یکم خمیدگی کاپوت میخوره . ولی تبریک میگم ایشالا موفق باشین
1397/7/27
گنو یعنی چی اونوقت
یکی نپرسید
یعنی همه میدونید من نمی دونم!!
1397/7/28
سلام گنو به زبان محلی ما یعنی اب قنات که مانده است وجورهای کمی خراب وبد بو میشود بهش میگیم گع نو
از لحاظ سایز ی ماشین کراس اور خوبی بوده است اگر تولید میشود
1397/7/29
ببخشید این طرح فکر نکنم طرح جدیدی باشه چون یه شرکت چینی هست که اتفاقا برندش خیلی شبیه به ایران خودرو هم هست که البته اسمشو نمیدونم این طرحو داشته و گویا تولید هم کرده است حتی یه ماشینی که چند سال پیش تولید کرده بودن شباهت عجیبی به رانا داره و صد البته اسم این شاسی بلند که اون شرکت چینی ساخته بود هم یه چیزی تو مایه های همین گنو بود چطور ادعا میکنید که این یه طرح جدید هست ؟؟
1397/7/29
دقت کرده باشن فقط بیرونشو با کلی طرح کپی ادیت کرده حتی یه دونه طرح از داخلش نداده داداش من اگه به این حرفا باشه عکس کانسپت های آمادهکه اجرا نشده به تعداد موهای سرت موجوده حداقل اگه اینکاره بودی یه عکس از داشبوردش درست میکردی
نکنه میخوای یه پوسته از این بسازن بعدش داخلشو داشبورد تیبا بندازن؟؟!!!
علت اینکه قبول نکردن نقص و کپی بیش از حد و اغراق آمیزش بوده کلی طرح آماده هست هنوز نتونستن هزینه شو بدن براش قالب بسازن این ماشین مسخره با این همه خطوط بیخود فقط واس کمپانی اسباب بازی سازی به کار میاد نه چیز دیگه
200 تا عکس از بیرون و لاستیکش درست کردی معلوم نیس ماشن اصن فرمون داره؟!! یا ماشین مشتی مندلیه مقایسه قدیم و جدید هم گذاشته که قدیمش طراحیش جدید تره
برو پای همون کامپیوتر 3D و فتوشاپ کار کن یا عکس عروس و دوماد فتوشاپ کن یه نونی ازش در بیاد با این نقاشیا جایی بهت کار نمیدن
یکم هم از خودت ایده بده کولیوس رو فراموش کن
1397/9/10
خاک تو سرت ایران خوردو یه مشت عقب افتاده پشت میز نشستن تففف تو این شانس گیر چه آدمای افتادیم
1397/11/25
واقعا وقتت را از بین بردی نشستی اینا طراحی کردی!
اگر اینا خودروی این شکلی بسازن که هرگز چنین کاری نمیکنند، اونقت میخوان ده برابر رنجرور پولشو بگیرند.
1397/12/3
این ماشین کپی Q8ائودی هست اصلا ایرانی نیست.
از صفر تا صد.
1398/3/19
اقای مهاجر شما حامی ائودی هستی هرجا میریم نوشته کپیه اگه کپیه شما یکی بکش ببینیم اخرین ماشین خارجی که دیدی پراید131 اسپرت بوده
1398/8/5
با دیدن این ماشین و طراحی احساس غرور و همزمان تاسف بهم دست داد، خسته نباشی رفیق
1398/10/7
من طرح قبلی رو دیده بودم زیاد چنگی بدل نمیزد ولی این طرح جدید خیلی بهتر و کامل تره و از هماهنگی بهتری برخوردار است پیشنهاد من به ایرانخودرو اینه که خودتون عرزه اجرا کردن این طرحو که ندارید همه ما میدونیم حداقل بدید چین براتون بسازه شما هم آرم جلوشو بسازید لطفا باکیفیت باشه
بهرحال اگه تولید شه وقیمتش نجومی نباشه من حاظرم بخرم
1398/12/9
سلام.
بهترین راه ، اینه که از خودروسازان ایرانی و حتی خارجی ، خرید نکنیم.
اونوقت اینا به خودشون میان و به خودشون زحمت میدن تا نیازهای جامعه رو برطرف کنند.
همه اش تقصیر خودمون هست.
باید یه مدت ، اونها رو تحریم کنیم و ازشون خرید نکنیم.
همه با هم.
1399/2/6
مطمئنا سرمایه گذار پیدا میشه.آقای الاد لطف کنید طرحتون رو به چند سرمایه گذار به غیر از خودروسازهای ایرانی نشون بدین.برای مثال میتونید از کارخانه های صنایع سنگینی مثل هپکو یا فولاد شروع کنید.سراغ خودرو سازها نرید.چون سودی برای اونها نداره ولی صنایع سرمایه گذاری بزرگ یا مثلا پیمانکاران بزرگ.
1401/10/26
جلوش کپی نامحسوس از جگوار اف پیس
عقب وبغلش به خصوص دریچه هوای رو گلگیر و مماس با در کپی نامحسوس تر از کولعوس...!
1402/5/30
باسلام واقعا آلی انشاالله بزودی به بازار بیاد از ماشینهای خودمون خودروی ملی مان را بخریم به رخ دشمنان دین اسلام بکشیم بگیم این است خودروی ملی انشاالله اولین خریدار خودم باشم به امید خدا