موضوعات داغ

فراخوان بزرگ بازهم برای تویوتا؛ مشکلات فراگیر در مدل های گوناگون

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا اعلام کرد که در حدود یک میلیون دستگاه از محصولات خود در بازار آمریکا را در دو کمپین مجزا فراخوان خواهد کرد. از این دو فراخوان، فراخوانی که گسترده تر است شامل خودروهای تویوتا پریوس است و شامل پریوس های سالهای 2.10 تا 2.14 و پریوس V های سالهای 2012 تا 2014 هستند. این خودروها به دلیل مشکلی که در ماژول کانورتور موتور آنها وجود دارد ممکن است با مشکل افزایش غیر عادی ولتاژ و در نتیجه از کار افتادن خودرو مواجه شوند.
تخمین زده می شود که به خاطر این مشکل 807 هزار دستگاه پریوس در بازار آمریکا فراخوانی شوند. نمایندگی های تویوتا این ایراد را با استفاده از آپدیت کردن ECU حل می کنند.

دیگر فراخوان تویوتا که در مقایسه با فراخوان اول کوچک تر است شامل مدل های تاندرا و سکویا سال 2018 و 2019، تویوتا آوالون و آوالون هیبریدی های سال 2019 هستند. در یونیت ایربگ این خودروها مشکلی وجود دارد و ممکن است در هنگام تصادف ایربگ ها باز نشوند. این فراخوان شامل 168 هزار دستگاه خودرو است و لازم است تا ECU ایربگ آنها از اول برنامه ریزی شود.
رقم کلی این فراخوان به 975 هزار دستگاه می رسد که عدد بسیار بزرگی است تویوتا هفته گذشته نیز 700 دستگاه مدل C-HR را به خاطر ایراد در اکسل عقب در بازار آمریکا فراخوان کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد