موضوعات داغ

قیمت های جدید خودرو توسط سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار تعیین می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
معظمی، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در روز گذشته و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به دلیل تغییرات در نرخ ارز و دلار طی ماه های گذشته، قیمت تمام شده برای تولید یک اتومبیل هم افزایش چشمگیری پیدا کرده است و حالا باتوجه به این شرایط، خودروسازان درخواست اصلاح قیمت‌ها را داشتند، این درحالیست که قراردادهای شرکت‌های خودروسازی با قطعه سازان برمبنای نرخ ارز 3200 تومان است و با افزایش حدودا 3 برابری نرخ ارز در سامانه نیما، شاهد مشکلات جدی برای شرکت‌های قطعه ساز هستیم و اگر قیمت‌ها اصلاح نشود، قطعه سازان با مشکل مواجه شده و ادامه فعالیت آن‌ها به اما و اگر خواهد رسید.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، معظمی به عنوان رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که ما پیشنهاد تعیین قیمت تمام شده وسایل نقلیه تولید داخل را به رئیس جمهور محترم کشور داده‌ایم و در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شده است و این اجازه داده شد تا قیمت بر اساس آنچه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌کند و به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، به مرحله اجرا خواهد رسید و خودرو‌سازان حق ندارند قیمت‌های محصولات تولیدی خود را به طور خودسرانه و بدون هماهنگی افزایش دهند.
قانون این اختیار را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داده است و این سازمان جلسات مختلفی با خودروسازان برگزار کرده و طرف‌های مقابل پیشنهادهای خود را مطرح کرده‌اند. زمان اعلام اصلاح قیمت‌ها بستگی به ستاد تنظیم بازار دارد که بعد از اعلام می‌تواند اجرایی شود اما تا قبل از آن، شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند بر اساس قیمت‌های قبلی محصولات خود را عرضه کنند، هرچند قیمت‌های فعلی می‌تواند خودروسازان داخلی را با مشکلات زیادی روبرو کند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/28
به زودی یه جوری گرون بشه که ملت آرزوی خرید پراید کنن
1397/7/28
من کلا به این سازمان پیشنهاد می کنم که بخش "حمایت از مصرف کننده" رو از عنوانش حذف کنه. چون تا الان هیچ کاری دال بر اینکه این سازمان حمایتی از مصرف کننده کرده باشه، ندیدیم!!!
1397/7/28
اینها قصدشون این هست که ماشین هاشون رو گرون کنن.منتهی اول میخوان مزه دهن ملت رو بفهمن.آقا گرون کن دیگه ملت جوونی واسه اعتراض نداره خیالت راحت باشه
1397/7/28
افزایش قیمت برای خودروهای از رده خارج مثل پراید و سمند و پارس و..که فاقد ایمنی
و کیفیت هستند و مصرف سوخت بالایی هم دارند!!
1397/7/28
دولت به این بی کارآمدی هرگز ندیده ملتی
وافعا عجب دولت بی تدبیر وامیدی داریم برعکس القاب بلندبالایی که خود برای دولتش انتخاب کرد واقعا چرا ملت اینقدرباید بی توجه باشند وبرای هرکاری عجله کرده ودرصف اول قرارگیرند
رای گیری هجوم
ثبت نامی که قیمت تا دوسال دیگر مشخص نخواهدشد هجوم
رفتن ببانک برای دریافت یارانه هجوم
مقصر خودملت هستند که اینقدر همیشه وبرای همه چیز عجول بوده وهجوم میاورند بابا به چه زبانی بگویند ثبت نام نکنید
1397/7/28
اولا که شما گفتید و خودروساز ها هم گوش کردند !!! دوما خیلی ممنون که بحث قیمت گذاری خودرو به تنها مکانی که هیچ اهمیتی برای مصرف کننده قائل نیست واگذار کردین !!!!!!! (سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان)
1397/7/28
سلام در مورد تعمیرات موتورسیکلت هم فایل و متن بزارید با تشکر
1397/8/27
پول ما رو زمانی که گرفتند دلار 4200 بود الان دلار شده 14000 حالا من پول از تو کص مادر روحانی بیارم یا وزیران بی عرضه ش یا از تو کص مادر مدیر ایران خودرو اگه بخوان گرون باشه
نمیدونن همین پول همش پول وام و قرضه
ان شاالله همشون سرطان خون بگیرن بمیرن که ملت راحت شن