موضوعات داغ

تصاویر فیس لیفت چری تیگو 5x منتشر شد، آیا محصول جدید مدیران خودرو همان تیگو 5x است؟

عکس مطلب اول
بالاخره شرکت چری تصاویر فیس‌لیفت چری تیگو 5x را بطور رسمی منتشر کرد. همانطورکه از تصاویر قبلی هم مشخص شده بود، نمای جلوی چری تیگو 5x شبیه بزرگ‌ترین برادرش و پرچمدار خودروهای SUV شرکت چری، یعنی چری EXEEDTX شده ‌است.
در نمای کناری و عقب، بالاخره شرکت چری به انتقادات مالکین خودرو و منتقدین گوش کرد و با سیاه کردن قطعات پلاستیکی ضربه‌گیر که در کل طول و عرض خودرو قراردارند، نمای کناری خودرو را از حالت حجمی خارج کرده و خودرو کشیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد.
در نمای داخل نیز تقریباً بجز تغییر غربلیک فرمان هیچ تغییر دیگری مشاهده نمی‌شود. این غربلیک فرمان شبیه غربلیک فرمان چری آریزو 6 شده و جالب است که شبیه غربلیک فرمان EXEED TX نیست! غربلیک فرمان قبلی هم شبیه چری تیگو 7 بود با یک تفاوت جالب! در تیگو 7 تقریباً مثل همه مدل‌های قبلی شرکت چری، اولاً دکمه‌های کروز کنترل سمت راست غربلیک فرمان قراردارند و ثانیاً کروز کنترل کلید CANCEL ندارد ولی برای چری تیگو 5x اینگونه نیست و هم در مدل قبلی و هم در مدل فیس‌لیفت شده TIGGO 5x، دکمه‌های کروز سمت چپ غربلیک فرمان قرار دارند و کروز کنترل کلید CANCEL دارد. این چیدمان کلیدهای غربلیک فرمان برای مدل‌های بعدی مثل چری آریزو 6 و EXEED TX تکرار شده‌است.
از لحاظ پیشرانه موتور 1.5 تنفس طبیعی و جعبه دنده CVT که عیناً روی مدل آریزو 5 با موتور تنفس طبیعی نصب است، به موتور 1.5 توربو و جعبه دنده‌های دوکلاچه و CVTتبدیل شده است.
از امکانات جدیدی که به این خودرو اضافه شده‌است می‌توان به "ریموت کنترل هوشمند" و همچنین "سیستم کنترل برمبنای شناسایی حرکات دست" اشاره کرد. البته مسلم است مثل همه اتوموبیل‌هایی که این اواخر به بازار چین ارائه می‌شوند، این خودرو نیز به اینترنت 4G مجهز است و می‌توان موزیک دلخواه خود را آنلاین گوش داد و ویدئو دلخواه خود را هم آنلاین تماشا کرد.
توسط "ریموت کنترل هوشمند" این خودرو می‌توان عملیاتی از قبیل روشن کردن موتور خودرو، بالا پایین کردن شیشه‌ها و بازکردن درب صندوق عقب را از راه دور انجام داد و مسلماً این ریموت کنترل هوشمند مثل ساعت هوشمند وقت را هم نمایش خواهد داد، قدم شمار هم هست، آمار کالری مصرف شده را هم نمایش می‌دهد، ضربان قلب را می‌شمارد، بعنوان ساعت بیدار باش زنگ خواهد زد و در نهایت توسط اپلیکیشن خود می‌تواند به موبایل متصل شود.
سیستم "کنترل برمبنای شناسایی حرکات دست" هم می‌تواند شش حرکت متفاوت دست را تشخیص دهد. این حرکات عبارتند از: حرکت دست به چپ، راست، بالا و پایین و چرخاندن دست در دو جهت موافق و مخالف حرکت عقربه‌ ساعت. در حال حاضر این حرکات عملکردهای محدودی را فعال می‌نمایند که عبارتند از: پاسخ یا رد تماس تلفنی، پخش آهنگ بعدی یا قبلی، کم و زیاد کردن صدا، باز و بسته کردن سانروف و روشن و خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع. گویا قرار است این خودرو در ماه آینده بطور رسمی معرفی شود.

چری تیگو 5x

چری تیگو 5x

آیا محصول جدید مدیران خودرو با برند ام وی ام همان چری تیگو 5x است؟

همانطورکه می دانید چند هفته پیش عکس ها و فیلم استتار شده ای در فضای مجازی و همچنین وبسایت خودروبانک منتشر شد که خبر از تست یک خودرو جدید توسط مدیران خودرو می داد. با مشاهده ابعاد این خودرو به شباهت های بسیار زیاد آن با چری تیگو 5x می توان پی برد اما نکته اینجاست که در قسمت هایی از جمله چراغ های جلو و یا بعضی از قسمت های بدنه تفاوت هایی وجود دارد و البته برند ام وی ام روی آن نصب شده بود.
بهرحال باید منتظر ماند و دید که مدیران خودرو در نهایت چه زمانی این خودرو را رونمایی می کند و آیا پیشرانه نصب شده روی آن همان پیشرانه در نظر گرفته شده برای تیگو 5x خواهد بود یا خیر؟ همچنین قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو می تواند باعث داغتر شدن رقابت بین این محصول جدید و رقبایی همچون هاوال H2 بهمن خودرو و هایما S5 ایران خودرو می‌شود.

کابین چری تیگو 5x

کابین چری تیگو 5x


چری تیگو 5x

چری تیگو 5x



نویسنده: مهرداد ایلات

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/29
خدایی خیلی خوبه. اگه بیاد و قیمت معقولی داشته باشه من میخرم برای استفاده شخصی.
1397/7/29
شاهكار طراحي و كيفيت چين فقط و فقط كوپا t210 ريگان
1397/7/29
چی شد که ماشین های چینی شاهکار طراحی شدن ؟!......
1397/7/29
دمشون گرم. چه پیشرفتی میکنن. اونوقت ایران خودرو هم داره واسه سال 1399 هنوز پژو 405 پیش فروش میکنه. یعنی خاک دوعالم رو سرتون
1397/7/29
خیلی زیبا شده.از نسل اول خیلی جذابتره و شبیه اکسید شده‌.داخلش هم قشنگتر شده در کل عالی شده اگر با قیمت مناسب عرضه بشه گزینه اول خرید میتونه باشه.
1397/7/29
بازم گیج دور موتور برعکسه که. آخه این چه نوآوریه؟
1397/7/29
سلام
نکته قابل احترام برای شرکت چری نوع نگاه به زبان طراحی اتومبیل های این کمپانی هست که مشخصا به دنبال خاص کردن و امضا داشتن خودرو هست کاری که حتی تویوتا خیلی دیر بهش رسید ولی چینیها دارن روز به روز بهتر و سریعتر انجامش میدن آفرین...دوستان لطفا حجمه نیارید من مقایسه نمیکنم تویوتا کمپانی هست که سالها امتحان خودشو پس داده .
1397/7/29
یه زمانی ما ایرانیا چقد چینیارو مسخره میکردیم میگفتیم هرچی دارن بی کیفیت و کپیه بعد با افتخار میرفتیم آشغالای ایرانی میخریدیم.
الان ببین اونا به کجا رسیدن و ما کجاییم؟
1397/7/30
باحاله ولی ۲۰۰ تومن نمی ارزه
1397/7/30
می تونم بگم بعد چند سال بقیه خودرو سازان حرفی برا گفتن ندارن در مقابل چین،ایولاااااااا چین