موضوعات داغ

فراخون میلیونی بی ام و برای نقص فنی

عکس مطلب اول
به گزارش خبرگزاری یورونیوز، شرکت مطرح خودروسازی آلمان، بی ام و، روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که بیش از یک میلیون دستگاه از محصولات این شرکت، به دلیل نقص فنی در سیستم خنک کننده اگزوز، فراخوانی می شوند. این شرکت در ادامه بیانیه اش تصریح کرد: تنها نقص فنی خودروهای یاد شده، مشکل در سیستم خنک کننده اگزوز بوده است و این موضوع ربطی به مساله رسوایی میزان انتشار آلایندگی خودروهای دیزل یا دیزل گیت ندارد. مساله دیزل گیت اشاره به دستکاری دو شرکت فولکس واگن و بی ام و در خودروهای دیزلی تولیدیشان دارد که قصد داشتند تا میزان آلودگی منتشر شده خودروها را کمتر از میزان واقعی نشان دهند.
این شرکت خودروسازی در قسمت دیگری از بیانیه اش گفته است: شرکت بی ام و در مجموعه آزمایش هایی که برای تکمیل موتورهای مشابه انجام داد، به موارد معدودی از نقص برخورد کرد که تاکنون کشف نشده بودند. این مشکلات برای مالکان خودروهای یاد شده مشکلی را ایجاد نخواهد کرد، اما برای اطمینان بخشی به مشتریان، این شرکت اقدام به فراخوان کردن محصولات مشکل دار خود کرده است.
این فراخوان، چندمین فراخوان بی ام و در ماه های اخیر محسوب می شود. پیش از این نیز، بی ام و محصولات دیزلی خود را در اروپا و کره جنوبی به دلیل نقص فنی که موجب آتش سوزی می شد، فراخوانی کرده بود. این فراخوان در پی سی مورد آتش سوزی مدل های دیزلی بی ام و رخ داد و حدود نیم میلیون دستگاه خودرو، مشمول این فراخوان شده بودند. این شرکت پس از اعلام فراخوان، از مشتریان عذر خواهی کرده و دلیل بروز این مشکل را، تغییرات موتور دیزلی برای کاهش تولید آلودگی اعلام کرده بود. با این وجود، این عذرخواهی و فراخوان موجب نشد تا برخی مشتریان، دست به شکایت علیه این غول خودروسازی جهان نزنند. ماه گذشته پلیس کره جنوبی، ده مورد شکایت از مالکان خودروهای معیوب دریافت کرد و از آن زمان، تحقیقات در مورد این مساله ادامه دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد