موضوعات داغ

خط ویژه‌ی اتوبوس آزاد شد؛ مزیت استفاده از خودروهای برقی در اتریش

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مالکان اتومبیل های برقی در کشور اتریش به زودی خواهند توانست از مسیرهای سریع تری در مقایسه با سایر خودروها تردد کنند. بنابر تصمیم جدیدی که کابینه اتریش گرفته است در محدوده ای به نام IG-L-Hundred که مسیری به طول کلی 440 کیلومتر را در بر می گیرد خودروهای الکتریکی اجازه خواهند یافت با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و این حداکثر سرعت در مقایسه با سرعت مجاز خودروهای بنزینی و دیزلی 30 کیلومتر بیشتر است.
الیزابت کستینگر وزیر توسعه‌ی اتریش در این مورد گفته که سرعت مجاز بیشتر برای خودروهای برقی به منظور تشویق مردم به خرید اینگونه خودروها است و ممکن است به زودی مالکان خودروهای هیبریدی نیز از چنین مزایایی برخوردار شوند.
این قوانینی جدید برای دستیابی به چشم انداز 2030 اروپا است و بخشی از پیمان زیست محیطی پاریس به شمار می رود. در این برنامه قرار است تا میزان انتشار CO2 توسط بخش حمل و نقل در اروپا به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

جالب است بدانید که این مزیت برای خودروهای برقی دائمی نیست چون در حالت عادی نیز سرعت مجاز در بزرگراه های اتریش 130 کیلومتر بر ساعت است اما زمانی که هوا آلوده می شود این سرعت تا 100 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می کند. اما در این حالت نیز برقی سواران می توانند همچنان با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند.
این مزیت تنها بخشی از برنامه سیاستمداران اتریشی برای تشویق مردم به خرید خودروهای برقی نیست بلکه اعلام شده که قرار است به زودی مالکان خودروهای برقی این اجازه را پیدا کنند که از خطوط ویژه ی اتوبوس تردد کرده و حتی جای پارک های رایگان نیز دریافت کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد