موضوعات داغ

اولین سری فوتون ساوانا ، گران‌ترین خودروی تولیدی داخل تحویل داده شد + قیمت و کاتالوگ

عکس مطلب اول
روز سه شنبه گذشته عظیم خودرو اولین سری از محصولات تولیدی خود را تحویل مشتریان داد. فوتون ساوانا خودرویی است که عظیم خودرو مشغول تولید آن است و با آماده شدن اولین سری از مدل های ساوانا در خط تولید، طی مراسمی مشتریان این خودروها به این شرکت دعوت شدند و کلید خودروهای خود را تحویل گرفتند.
فوتون ساوانا توسط عظیم خودرو در نمایشگاه خودرو تهران سال گذشته رونمایی شد و بعد از آن خط تولید آن توسط این شرکت در شهر بروجرد تجهیز شد. برنامه عظیم خودرو تولید حدود 2 هزار دستگاه فوتون ساوانا در سال است و باقی ظرفیت خط تولید را به مدل های مختلف هن تنگ اختصاص داده است. البته این ظرفیت تولید به زودی افزایش پیدا خواهد کرد و به سالی 50 هزار دستگاه خودرو می رسد.

تحویل فوتون ساوانا عظیم خودرو

تحویل فوتون ساوانا عظیم خودرو

اگر خاطرتان باشد فوتون قبلاً با مدل پیکاپ خود و با همکاری ایران خودرو دیزل وارد بازار کشور شده بود که تجربه موفقی را کسب نکرد اما حال با ساوانا قصد دارد تا ورودی بهتر و طولانی تری در بازار خودرو ایران داشته باشد. فوتون ساوانا شاسی بلند بزرگ این شرکت است که از نظر پیشرانه و شاسی سعی کرده تا خودرویی با قابلیت های آفرودی کاملی را ارایه دهد. فوتون ساوانا در سه مدل استاندارد گیربکس دستی، استاندارد گیربکس خودکار و لاکچری گیربکس خودکار عرضه شده که هر سه آنها به پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری توربوشارژ مجهز شده اند. گیربکس مدل دستی فوتون ساوانا از نوع 5 سرعته Getrag است اما گیربکس خودکار ساوانا از نوع 6 سرعته ZF است. پیشرانه 2 لیتری نصب شده به کمک سیستم GDI می تواند حداکثر 214 اسب بخار در 5500 دور و 320 نیوتن متر در 1750 دور را تولید کند. اما پیشرانه مدل گیربکس دستی می تواند حداکثر 198 اسب بخار و 300 نیوتن متر را تولید کند. برای مشاهده کامل مشخصات فنی فوتون ساوانا، کاتالوگ این خودرو را در زیر برای شما قرار داده ایم.

کاتالوگ فوتون ساوانا

کاتالوگ فوتون ساوانا

چهره فوتون ساوانا اگرچه برای یک خودروی شاسی بلند بزرگ مخصوص آفرود، ساده و کاربردی است اما به عنوان یک شاسی بلند بزرگ امروزی ساده و بدون هیجان است. چراغ های بزرگ، جلوپنجره کوچک با خطوط عمودی و سپری بدون خطوط اغراقی نمای جلوی خودرو را تشکیل می دهند. در کنار اگرچه خطوط بدنه ساده است اما رنگ آمیزی و نقش های روی بدنه، ساوانا را به سوی اسپرت بودن سوق می دهد.

فوتون ساوانا

فوتون ساوانا

نمای داخلی فوتون ساوانا بیشتر به عنوان یک خودروی شاسی بلند آفرودی اما با نگاهی به استفاده شهری طراحی شده است. دکمه های ساده و بزرگ برای استفاده راحت تر در آفرود و همچنین امکاناتی برای استفاده شهری در آن قرار داده شده است. فوتون ساوانا به امکاناتی نظیر استارت بدون کلید، سانروف و سیستم چهارچرخ هوشمند مجهز است.

کابین ساوانا

کابین ساوانا

از نکات مختلف قابل اشاره فوتون ساوانا، کیسه های هوای سرنشینان جلو، کمک راننده و پرده ای است. همچنین حداکثر عمق غرق شدگی 600 میلیمتر و حداکثر زاویه فرار و حمله، 25 درجه و 28 درجه است که برای یک شاسی بلند آفرود عددهای خوبی است. اما نکته قابل تامل دیگر ساوانا، وزن نزدیک 2 تنی این خودرو در مدل های خودکار است که وزن بالایی است و اگرچه مصرف این خودرو 9.8 لیتر به صورت ترکیبی اعلام شده، اما باید مصرف آن را در عمل و در شهری مثل تهران ببینیم.

ساوانا تولید شده توسط عظیم خودرو

ساوانا تولید شده توسط عظیم خودرو

قیمت فوتون ساوانا چقدر است؟
فوتون ساوانا در سری اول تحویل 374 میلیون تومان اعلام شده است. اما مشتریانی که در مرحله اول این خودرو را تحویل گرفته اند، شامل تخفیف 10 میلیون تومانی به علاوه تخفیف مابه التفاوت ارزی شده اند که حدود 26 میلیون تومان بوده و در نهایت این خودرو با قیمتی در حدود 337 میلیون تومان برای مشتریان سری اول تحویل داده شد.
عظیم خودرو پس از سال ها تلاش بالاخره اولین سری خودروهای تولیدی خود را توانست تحویل دهد و عملاً وارد گروه خودروسازان خصوصی کشور شد که قطعاً راه سختی را در پیش خواهد داشت. در کنار این شرکت، چند شرکت دیگر نیز مشغول تجهیز خطوط تولید برای عرضه محصولات مختلفی به بازار هستند و امیدواریم هر چه زودتر شاهد گسترش خودروسازان خصوصی در کشور باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد