موضوعات داغ

پایان سال 97؛ زمان بندی تازه برای لغو ممنوعیت واردات خودرو

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو کار درست و پسندیده ای نیست، گفت: این ممنوعیت نهایتا تا پایان امسال لغو خواهد شد.
به نقل از اقتصادآنلاین، سعید باستانی اظهار کرد: به احتمال قوی و با توجه به اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفته، ممنوعیت واردات خودرو لغو خواهد شد چرا که این طرح مخصوص شرایط بحرانی کشور بوده و دیگر ضرورتی برای اجرای آن وجود ندارد.
باستانی با بیان اینکه خودروهای خارجی باید به شکل مدیریت شده وارد کشور شود، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قالب طرح ساماندهی بازار خودرو مشغول بررسی این موضوع است که چه نوع خودروهایی با چه اندازه حجم موتور و تا چه سقف قیمتی می تواند وارد کشور شود و چه نوع ارزی باید به واردات خودرو اختصاص پیدا کند.
نماینده مردم زاوه، تربت حیدریه و مه ولات در مجلس همچنین با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت ها عنوان کرد: هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را بررسی می کند.
باستانی در ادامه افزود: در این جلسه نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو بررسی می شود و در نهایت در مورد آن تصمیم گیری و جمع‌بندی خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: خودروسازان با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز خواستار افزایش قیمت تولیدات خود هستند که باید با در نظر گرفتن جمیع عوامل و مسایل این موضوع بررسی شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/22
“ چرا که این طرح مخصوص شرایط بحرانی کشور بوده و دیگر ضرورتی برای اجرای آن وجود ندارد. “


جُکِ سال ، من چیزی نمیگم . شما خودتون قضاوت کنین
1397/8/23
واقعا زحمت کشیدید!!! آخه بی انصافا انقدر بازار ارز و ماشین خارجی رو بهش گند زدین، که حتی اگه به فرض محال تعرفه واردات صفر هم بشه، باز هم به حال 95% مردم بدبخت هیچ فرقی نمی کنه!!! از قدیم گفتن آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب!!!