موضوعات داغ

خودرو هفته بعد رسما گران می‌شود

عکس مطلب اول
تسنیم : معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: قیمت نهایی خودروها شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۶ و ۲۷ آبان) و با در نظر گرفتن همه جوانب کار از جمله قیمت‌های تمام‌شده خودروسازان و در نظر گرفتن حق و حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود. محسن صالحی‌نیا به رسانه دولت گفت: همان‌طور که پیش‌تر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، قیمت‌گذاری خودرو به یک شورای مشورتی محول شده که جلسه آن شنبه یا یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. وی بیان کرد: خودروسازان قیمت تمام‌شده خود را براساس ریز اقلام و شرایط موجود اعلام کرده و پیشنهاد داده‌اند و انتظار دارند براساس قیمت تمام‌شده به اعلام قیمت‌های جدید بپردازیم و در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد.
این مقام مسوول یادآور شد: گزارش‌‌هایی که به‌تازگی از حسابرسی شرکت‌های خودروساز منتشر شده، حاکی از زیان خودروسازان است.وی اظهار کرد: به نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، در تعیین قیمت خودروها براساس قیمت تمام‌شده آنها، تعهدات پیشین مشتریان، تعهدات ثابت و غیرثابت قیمتی و همچنین برخی موارد پیش‌آمده با توجه به شرایط بین‌المللی (که ممکن است امکان تامین برخی خودرو‌ها نباشد و خودروهای جایگزین معرفی شوند) مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مجموع همه این موارد باید در تعیین قیمت خودرو دیده شود و به گفته وزیر تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده جمع‌بندی انجام شده و از طریق شخص وزیر یا معاونان اطلاع‌رسانی می‌شود. وی گفت: پیشنهادهای قیمتی خودروسازان براساس نوع خودروها و درصد ساخت داخلی آنها متغیر است و باید تا اوایل هفته آینده صبر کنیم. صالحی‌نیا بیان کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حتما روی قیمت تمام‌شده با توجه به وظیفه ذاتی‌اش نظر خواهد داد و شورای‌رقابت نیز از منظر فرمول تعیین قیمت دیدگاه‌های خود را مطرح خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت تاکنون برای اعلام قیمت‌های جدید خودرو صبر کرده و زودتر به این مهم اقدام نکرده است تا زمینه برای سوء‌استفاده دلالان فراهم نشود، تاکید کرد: رسیدگی به هر موضوعی زمانبر است و فراموش نکنیم در ایام گذشته بسیاری از مردم برای تحویل خودرو ثبت‌نام کردند، اما خیلی‌های دیگر به‌دلیل نیازمندی نسبت به خرید اقدام کردند؛ بنابراین الزاما این‌طور نبوده که در این میان دلالان سود کرده باشند. وی بیان کرد: خودرو باید مطابق فرآیندهایی قیمت‌گذاری شود، زیرا هم حقوق مصرف‌کنندگان مهم است و هم باید قیمت را به شکلی تعیین کرد که خودروساز و شرکت‌های تولیدی نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ بنابراین هر دوی این موارد باید با هم و در کنار هم دیده شوند.

این مقام مسوول همچنین درخصوص نگرانی قطعه‌سازان از مسدود شدن تامین مالی خارجی به دلیل محدودیت‌های پیش‌آمده در فعالیت کلون‌بانک‌چین با ایران یادآور شد: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با بانک مرکزی برگزار شده و به‌زودی از مسیرهای دیگری امکان انتقال وجوه فراهم می‌شود. وی گفت: این مساله، بحث تخصصی بانک مرکزی است و امید می‌رود با توجه به قولی که به ما دادند، مسیر مناسبی پیدا شود. صالحی‌نیا افزود: خریدهای ما فقط از چین انجام نمی‌شود، اما بخشی از نقل و انتقالات مالی از طریق بانک‌های چینی است که اکنون با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/24
غلط کردن گرون کنن. مگه درآمد من و امثالم بیشتر شده؟ پول مفت ندارم بریزم تو شکم این آشغالسازها
خاک تو سر مسئولینی که نمیتونن جلوی دوتا آشغالساز زپرتی رو بگیرن... بعد از مقابله با استکبار جهانی حرف میزنند. خودروسازها زورگوها و استکبار داخلی هستند...
از همون بالا تا پایینتون به فکر شکم و جیب خودتون هستید بیشرفها
بعد انتظار دارید توی صحنه های مختلف برای شما حاضر بشیم و...
1397/8/24
توی تاکسی درمورد این خبر بحث بود یه بنده خدایی خونش به جوش اومده بود، قسم خورد گفت وقتی ماشینشو تحویل گرفت جلوی همه آتیش میزنه همه دنیا بفهمند اینجا چه خبره
دمش گرم
ما نیاز به اینجور اعتراضها داریم نه مثل من و خیلیهای دیگه بی عمل
1397/9/1
اون بنده خدا اون لحظه عصبانی شده اینجور گفته .الکی نمیاد حق خودو زن بچشو خانوادشو اتیش بزنه .مطمعن باش این کار نمیکنه .چون میدونه دیگه پولش رفته اگه هم از قشر مرفح بوده باشه که نیست چون رفته ایرانی خریده
1397/8/24
وقتی تو مملکتی زندگی میکنی که دولت به فکر جیب خودشه و همه فشار را هل میده سمت مردم و مجلس هم زورش نمیرسه بهتر از این نمیشه.
1397/8/24
مجلس زورش نمیرسه؟؟؟
مجلس زور نمیزنه برادر من. چون هم به نفعش نیست و هم اینکه یه عده بیکار که حقوق مفت و بالا میگیرن که نمیتونن خودشونو جای منو تو بذارن و تصمیم بگیرن...
بهشون ماهی یک و پونصد بدن بعد ببین چطوری خرخره این آشغالسازها رو میجوند...
1397/8/24
خب به سلامتی دیگه ماشین داخلی هم زورمون نمیرسه بخریم چه نو چه دست دوم.منتظر پراید ۵۰ میلیونی و ۲۰۶ ۹۰ میلیونی و دنا ۱۰۰ میلیونی باشید!!! واقعا باید تاسف خورد که من جوون به جای این که به ماشین های خوب با قیمت خوب فکر بکنم باید به یه پراید دست دوم سال ۹۰ ۱۰۰ هزار کارکرد فکر کنم.واقعا من چه گناهی کردم که توی این خراب شده به دنیا اومدم.
1397/8/24
گناه شما چیزی نیست جز این که خودمون به خودمون اعتماد و رحم نمی کنیم خودمون خطا کار هستیم و جامعه را این گونه پرورش داده ایم خودمون هستیم که موقع کسب وکار خودمون سر هم دیگر را کلاه می گذاریم ما مردم خودمون خطا کاریم از ماست که بر ماست .
1397/8/24
ای خدا خودت این نوادگان شمر و یزید رو دریاب.
خیلی راحت میگن چون دلال داریم قیمت رو میبریم بالا که دلالی از بین بره.از اونور میگن چون قاچاق داریم ینزین رو گرون میکنیم.اکثر وقتها میگم تو کلشون چیزی وجود نداره ولی در واقع وجود داره و چون مردم ساکتن هر غلطی دوست دارن با بهانه های مختلف و خنده دار انجام میدن چون نیازی به پاسخگویی نمیبینن.
1397/8/24
دقیقا
1397/8/24
سلام
لطفا عنوان این خبر را عوض کنید
میتوان از جمله قیمت نهایی خودرو هفته آینده اعلام میشود نیز استفاده کرد.
1397/8/24
دوست دارید عنوان را تغییر بدن بذارن دولت با تدبیر بهترین قبمت خودرو را هفته اینده مشخص خواهد کرد،علی برکت الله؟
1397/8/24
وقتي ميخواد قيمت افزايش پيدا كنه خيلي فرق ميكنه براي شما نوع تيتر؟! اون تيتر كه مد نظر شماست فقط تا روز اعلام قيمتها به شما دلداري ميده و بعدش بايد يورپرايز بشي! پس از الان براي خودت بقبولون قيمت رو تا بعدش شوك وارد نشه بهت!
1397/8/26
فکر کنم منظور علی اینه که با نوشتن تیتر خودرو رسما گران می شود ، دلال های سودجو دوباره از این تیتر استفاده کرده و قیمت خودرو را در بازار از اینی که هست بالاتر ببرند در حالی که به نظرم هدف از این قیمت گذاری جدید بالابردن قیمت کارخانه (نه بازار) است تا قیمت بازار و کارخانه به تراز برسند .البته شاید منظور علی این باشه در غیر اینصورت نمیدونم.و با گران کردن خودرو با این کیفیت کم خودروها مخالفم و باید قیمت بازار نیز برابر قیمت کارخانه باشد.
1397/8/24
از ماست که بر ماست....همیشه برای گرون کردن یه بهونه ای دارن...مردم هم ماشالله الگوی صبر و مقاومت شدند...خدا لعنت کنه این آشغالسازان رو
1397/8/24
الان یه سری سریع بلند میشن میرن ۲۰ تا ماشین میخرن که قراره گرون بشه...
دلال های کثیف... شما به خواهر و مادرو خوتونم رحم نمیکنید.
1397/8/24
هفته بعد رسما سکوت میکنیم!
مثل همیشه...
1397/8/24
اکثر خودروهای تولید داخل قطعاتشون تولید داخل هست پس نباید بیش از 20 درصد گرون کنن
متسافانع با اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته ولی..........
کابوسی به اسم تورم هیچوقت اجازه پیشرفت به کشور ما نخواهد داد
در کشورهای اروپایی و امریکا حتی مردم عادی نمیدونن تورم چی هست نوشابه ای که 30 سال پیش میخریدن 1 دلار
الان هم میخرن یک دلار
متاسفانه دولت به فکر افزایش ذخایر ارزی خود با بالا بردن قیمت دلار هست و هیچ ارزشی برای مردم قایل نیست
متاسفانه از بالا تا پایین سیستم مدیریتی کشور مشکل داره
1397/8/26
چند کلاس درس خوندی؟
احتمالا شما از اونهایی هستی که...
میخوای بگم بیشتر از 20 درصد حرام است؟؟؟
تو با 20 درصد مشکل نداری؟
حقوق تو فقط 20 درصد بیشتر شده؟
میشه خواهش کنم دیگه کامنت نذاری؟
برو آقا جون... برو...
1397/8/24
آخه ملت بدبخت.....پراید ۹میلیونی بااقساطه چندساله ب کجا رسید!!!!!!!!!!!
1397/8/24
تو رسانه ملی وزیر صنعت فرمودند دو ماه پیش قیمت خودرو محاسبه شده و هفته آینده اعلام میشه . دو ماه پیش دلار 18 تومن بود الان 12 تومنه !!!! فقط میخوان خودرو رو گرون کنن فقط به فکر اینن خون مردم رو بخورن فقط به فکر اینن دست کنن تو جیب مردم بدبخت . خودرو سازها خودشون تولید رو میارن پایین تا خودرو تو بازار گرون شه بعد خودشون هم خودرو رو گرون میکنن . دولت هم غلام حلقه به گوشش خودروسازهاست. چون سهامش مال دولته بعد جالب اینجاست که قیمت رو هم خود صاحب سهام تعیین میکنه. امیدوارم همین گرانی خودرو ریشه ظالمان به مردم رو بکنه.
1397/8/26
فرمودند؟؟؟!!!
شما و امثال شما بفرما زدید که ایشون فرمودند...
نمیگه یارو گفته... میگه فرمودند...
ماشین آشغال در قبال پول زحمتکشی تو میدن بهت بعد میگی فرمودند؟؟؟
1397/8/24
متاسفانه چون مملکت داری بلد نیستند فقط بحث از افزایش قیمت
خودرو در میان است و اینکه جان و مال مردم فدای ایمنی و کیفیت
ژایین خودرو می شود نزد اقایان هیچ اهمیتی ندارد!!
1397/8/25
سلام
وقت بخیر
این تیتری که زدین ، عملا روی قیمت ماشین صفر و کارکرده تاثیر میزاره، در صورتی که محتوای خبر مربوط به قیمت شرکتی هاست
از طرف دیگه اعلام قیمت جدید در کنار دست دلالان باهم دلیل افزایش قیمت میتونه باشه و اصلا جلوی کار دالاب هارو نمیتونه بگیره، که در خبر آوردید” چرا دولت دخالت نمیکنه و دیت دلالارو کوتاه نمیکنه”!
1397/8/29
دیگه ارزوی مردن هم نمیتونیم داشته باشیم تابوت رو هم دارن گرون میکنن.انگار نه انگار که توی مملکت مردم دارن نابود میشن.همه دستشون تو دسته همه و دارن نقشه میکشن.از حسن فریدون بگیر تابقیه مسئولین بیکفایت
خدا بدخواه مردمو نابود کنه
1397/8/30
سلام واقعا تیتر قشنگیه هر چند وقت یک بار اتفاق میفته باید بگم اول باید پرسید سهام داران این شرکتها کی هستن جواب مشخصه بس این مورد دوم وقتی خودرو انحصاری باشه البته به نفع سهام دار ها هست انحصاری باشه بعدش یه سری کارگر شده اهرم فشار اگه این کارگران یه جا بتونن سامان بدن این دوتا کارخانه رو تعطیل کنن
1397/8/30
دزدی شاخ دم نداره
گندکاری و دزدیشون میخوان از جیب ملت دربیارند
من قبل از تحریم ثبتنام کردم هنوز تحویل نگرفتم خدا لعنتشون کنه