موضوعات داغ

معرفی تویوتا RAV4 مدل 2019 با پیشرانه های جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از انتشار تصاویر مختلفی از نسل جدید تویوتا RAV4 ، در نهایت ظاهر این خودرو به صورت رسمی منتشر شد و اکنون تویوتا تصمیم خود را در خصوص پیشرانه هایی که قصد دارد خودرو را با آن ها عرضه کند، گرفته است. در سه ماهه دوم سال 2019 میلادی، نسل جدید تویوتا RAV4 وارد بازار استرالیا خواهد شد که یکی از پرفروش ترین بازارهای این خودروی دو دیفرانسیل به شمار می آید. به گفته تویوتا، حجم تکنولوژی های به کار گرفته در زیر کاپوت این خودرو آنقدر زیاد است که امکان دارد موجب انفجار کاپوت شوند!
سر لیست کلاس بندی تویوتا RAV4 جدید، با گزینه هیبرید آغاز می شود که پیش از این در بازار ایالات متحده حضور داشت اما در استرالیا ( و در ایران) عرضه نشده بود. تویوتا قصد رقابت جدی با میتسوبیشی اوتلندر PHEV را دارد و امیدوار است در بازارهای جدیدی که برای تویوتا RAV4 هیبریدی در نظر گرفته، رقیب خود را به چالش بکشد. قوای فنی در نظر گرفته شده برای این مدل، با تویوتا کمری هیبرید مشترک است.
در قسمت جلو، این خودرو از پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی، مشترک با تویوتا کمری استفاده می کند. این پیشرانه بنزینی قادر به تولید 208 اسب بخار قدرت و 221 نیوتون متر گشتاور است و از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک بهره مند است. با این حال، یک میل لنگ یا خط اتصال بین موتور و چرخ های عقب وجود ندارد و هیچ گونه ارتباط فیزیکی بین موتور و محور عقب برقرار نیست و مسئولیت به حرکت در آوردن محور عقب بر عهده موتور الکتریکی گذاشته شده است. این نوع چیدمان سیستم انتقال قدرت، موجب افزایش مصرف سوخت می شود، اما وزن خودرو را کاهش می دهد، فضای قابل توجهی را در کابین آزاد می کند و گشتاور فوق العاده ای را در اختیار چرخ های عقب قرار می دهد که در مواقع لزوم، کارایی مناسبی خواهد داشت.
برای افرادی که به خرید یک شاسی بلند هیبرید علاقه ندارند، گزینه های معمولی مجهز به موتور دو لیتری چهار سیلندر با قدرت 170 اسب بخار و 203 نیوتون متر موجود است. قوای فنی تیپ یاد شده از تویوتا کرولا به عاریت گرفته شده و به صورت تک دیفرانسیل با گیربکس دستی برای خریداران شهری و علاقمند به خودروهای کم مصرف عرضه می شود. برای افرادی که همچنان علاقه دارند یک شاسی بلند نسبتا قدرتمند و چهار چرخ محرک غیر هیبریدی خریداری کنند، تیپ دیگری مجهز به موتور 2.5 لیتری بنزینی با قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 243 نیوتون متر به همراه گیربکس CVT در دسترس است. تا کنون هیچ صحبتی از گزینه های دیزلی به میان نیامده و بعید است که در آینده نیز پیشرانه دیزلی برای تویوتا RAV4 معرفی شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/26
درود بر شما

واقعأ راو۴ یک سر و گردن از رقباش برتره! باید سوار بشین و تجربه کنید تا به این نتیجه برسید.

راو۴ در شرایط سخت خودش را ثابت میکنه.
در جاده برفی و یخبندان با راو۴ در سرپایینی و سربالایی رانندگی کردم، چنان راحت و بی دردسر و بدون لیز خوردن در سربالایی و سرپایینی حرکت می کرد که دیگه هیچ ماشینی را به راو۴ ترجیح نمیدم! (این در حالی بود که تمام ماشین ها یا کنار جاده گرفتار بودند و یا با زنجیر چرخ حرکت می کردند)
تمام سیستم های راو۴ در شرایط سخت به دقت وظایف خودشان را انجام میدن!

خلاصه اینکه؛ ۸۰ درصد کارایی و خوبی های راو۴ را به چشم نمی توان دید و فقط در شرایط سخت به آنها پی می بری!
این تعریف و تمجید نیست بلکه واقعیتی است که تجربه کردم. محاسن راو۴ از افتخارات شرکت معظم تویوتاست نه راننده و مالک آن!

ضمنأ رانندگی طولانی مدت با رقبای راو۴ مثل اوتلندر و سانتافه و اسپورتیج را نیز تجربه کردم و واقعأ هم خوبن مخصوصأ محصولات ژاپن اما تویوتا یه چیز دیگه ست!

با سپاس
1397/8/26
راو فور تو افرود شاید بهتر باشه ولی تو شهر های ایران ماشین خشکی حساب میشه در صورتی که رقیباش سواری نرم تری دارند مثل اوتلندر ، و سی ار وی و حتی سانتافه