موضوعات داغ

همایش فراگیر خودروهای کلاسیک در پیست آزادی تهران برگزار شد + عکس

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
بعد از ظهر دیروز پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی میزبان تعداد قابل توجهی از خودروهای کلاسیک و ارزشمندی بود که به رغم هوای بارانی و شرایط جوی نامساعد گردهم جمع شدند تا فضایی نوستالژیک و به یادماندنی را برای عاشقان خودروهای کلاسیک به‌وجود آورند. گفتنی است این همایش بزرگ به همت کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با شعار« من یک خودروی کلاسیک هستم، برای اینکه بمانم، به حمایت و حرکت در مسیرهایی که از آن خاطره دارم، نیاز دارم...» برپا شد تا علاقه‌مندان بتوانند به‌صورت همزمان شاهد حضور کلوپ‌های گوناگون در کنار یکدیگر باشند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هماهنگی و به اجرا در آوردن برنامه‌هایی از این قبیل مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و تجربه بالا درخصوص برپایی گردهمایی‌های خودرویی است که کمیته کلاسیک بار دیگر نشان داد که در این زمینه می‌تواند موفق عمل کند. البته ناگفته نماند که این همایش هم مانند بسیاری دیگر از همایش‌های برپا شده تاکنون، خالی از ایراد نبوده و کم و کاستی‌هایی داشت.

حضور فورد ماستنگ 1971 در گردهمایی

حضور فورد ماستنگ 1971 در گردهمایی

اما همانطور که انتظار می‌رفت، باوجود هوای بارانی و هزینه 5 هزار تومانی پارکینگ و ورودی 10 هزار تومانی برای بازدید از همایش، استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه‌مندان شکل گرفت که همین موضوع سبب شد جذابیت‌های این همایش دوچندان شود.
یکی از پیکان های حاضر در همایش

یکی از پیکان های حاضر در همایش

همانطور که گفته شد شرکت‌کنندگان در این همایش از کلوپ‌های مختلف خودرویی شکل گرفته بود که شامل کلوپ رسمی مرسدس بنز، کلوپ فولکس‌واگن سواران، کلوپ آمریکایی‌ها و آلمانی‌ها نیز می‌شود. بر این اساس شاهد حضور تعداد قابل توجهی فولکس‌واگن بیتل یا همان قورباغه‌ای بین دهه های 50 تا 80 میلادی و فولکس‌واگن‌های ترنسپورتر از دیگر خودروهایی بودند که به تجهیزات مخصوصی برای مسافرت‌های طولانی مجهز شده بودند و جذابیت خاص و نوستالژیکی به این مراسم داده بودند. همچنین تعداد قابل توجهی گلف نسل یک، نسل دو و نسل سه در این مراسم حضور داشتند که تعدادی فولکس‌واگن گل نیز سیر تکامل این خودرو در بازار ایران را به خوبی نشان می‌داد.

دو نسل از کلاس S

دو نسل از کلاس S

در سوی دیگر پیست شاهد حضور آلمانی‌های ارزشمندی بودیم که انواع مختلفی از مرسدس بنز شامل E کلاس‌های کلاسیک و کلاس لوکس و مجلل S می‌شد. گفتنی است یک دستگاه مرسدس بنز S350 با کد W220 نیز در این همایش حضور داشت. همچنین تعداد قابل توجهی ب‌ام‌و سری 3 کلاسیک از جمله ب‌ام‌و E30، E21 و E46 در این همایش حضور یافتند. ب‌ام‌و 2002 که یکی از محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک شناخته می‌شود در همایش‌های این چنینی، بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود می‌کشاند. از این رو در مراسم موردنظر شاهد حضور تعداد قابل توجهی از این خودروی دوست‌داشتنی بودیم که با رنگ‌ها و دیزاین‌های گوناگون، جذابیت مراسم را دو چندان کرده بودند.

فولکس های حاضر در مراسم

فولکس های حاضر در مراسم

بخش دیگری که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود، حضور تعداد زیادی خودرو پیکان بود که به دلیل نوستالژی بودن این خودرو برای ایرانیان، از ویژگی‌های بارزی برخوردار است. اما آمریکایی‌های جذاب بخش مهمی از این همایش را به خود اختصاص داده بودند که به دلیل توانایی و قابلیت‌های فنی بالایی که دارند، علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود کشانده‌اند. از جمله خودروهای آمریکایی حاضر در این همایش می‌توان به حضور تعدادی کادیلاک سویل، شورولت ایران، شورولت بلیزر، شورولت بل‌ایر، انواع جیپ و رنگید، نسل‌های مختلف شورولت کامارو و پونتیاک ترنس‌ام اشاره کرد.
گفتنی است برگزاری همایش‌های کلاسیک سبب می‌شود علاوه بر تجدید خاطره با خودروهای کلاسیک، تلاشی در راستای حفظ این خودروهای ارزشمند صورت بگیرد که کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/26
دوستان کسی سایت یا کانالی میتونه معرفی کنی که اطلاع رسانی کنن در مورد این گردهماییا؟
1397/8/27
اخه جگوار با رینگ های امریکن ریسینگ؟!!!!
نمیشه گفت کلاسیک
حتی ماکسیما هم بود!!!