موضوعات داغ

[نظرسنجی] آیا با افزایش قیمت خودرو برای نجات صنعت خودروسازی موافق هستید؟

عکس مطلب اول
این روزها بحث داغ محافل خودرویی، افزایش قیمت خودرو های تولید داخل است. خودروهایی که در چند ماه اخیر به صورت بلندمدت پیش فروش شده و حال مشکلات مالی شدید و شرایط بد اقتصادی این صنعت، باعث شده تا تاخیر زیادی در تحویل این خودروها صورت بگیرد و ضرر بزرگی به آنها تحمیل شود. حال وزارت صنعت با وزیر جدید خود به صورت جدی به دنبال حل این مشکل صنعت خودروسازی است و شایعه هایی مبنی بر تصویب قیمت های جدید 5 درصد زیر قیمت بازار به گوش رسید که البته این خبر نیز تکذیب شد.
اما حال در این بین موافقان و مخالفان زیادی برای افزایش قیمت خودروها وجود دارد که قصد داریم در زیر به بررسی هر کدام از این نظرها بپردازیم و نظر شما را نیز در مورد این موضوع جویا شویم.

موافقان افزایش قیمت
موافقان افزایش قیمت خودرو بیشتر سنگ مشکلات مالی صنعت خودروسازی را به سینه می زنند. تقریباً از اردیبهشت ماه بود که با افزایش شدید نرخ ارز در کشور، قیمت مواد اولیه و همچنین قطعات وارداتی برای خودروسازان سر به فلک کشید و هزینه های زیادی به خط تولید تحمیل شد. این موضوع باعث شد تا هزینه تولید خودروها به شدت افزایش پیدا کند و حتی به گفته بعضی خودروسازان، قیمت فروش هم اکنون پایین تر از قیمت تمام شده است. همچنین مشکلات بدهی خودروسازان به قطعه سازان نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت خودرو است و بحث بیکاری بیش از نیم میلیون نفری که در صنعت قطعه سازی کشور مشغول به کار هستند و حتی حدود 100 هزار نفر از آنها در ماه های اخیر تعدیل نیرو شده اند.

مخالفان افزایش قیمت
اما در طرف دیگر مخالفان افزایش قیمت نیز حضور دارند که دلایلی همچون عدم ارتقاء کیفیت خودروها، عقب افتادگی شدید این صنعت از تکنولوژی روز و ناایمن بودن آنها در مقایسه با خودروهای روز دنیا را دلیلی بر مخالفت افزایش قیمت می دانند. همچنین این افراد می گویند که با افزایش نرخ ارز، هزینه های روزمره مردم نیز افزایش پیدا کرده و با توجه به عدم افزایش حقوق ها در امسال، هیچ دلیلی بر گران شدن این کالا که جزو اقلام اصلی خانواده است، وجود ندارد.

نظرسنجی
حال موضع مخالفان و موافقان این موضوع را مطرح کردیم و قطعاً دلایل دیگری نیز در هر طرف وجود دارد که به دلیل اختصار به آن ها نپرداختیم. در این مرحله خودروبانک قصد دارد به موازات بررسی این طرح در وزارت صنعت، نظر شما را نیز جویا شود و میزان مخالفان و موافقان افزایش قیمت را نظرسنجی کند. در طرفی افزایش قیمت خودرو می تواند این کالا را به راحتی از دسترسی بسیاری از اقشار مردم خارج کند و در طرف دیگر عدم افزایش قیمت خودرو می تواند حیات این صنعت را به خطر بیاندازد.
در صفحه نظرسنجی افزایش قیمت خودرو می توانید در این نظرسنجی شرکت کنید و همچنین در صورت تمایل می توانید در زیر نظر و تحلیل خود را در صورت موافق یا مخالف بود این افزایش قیمت، مطرح کنید.

در این صفحه در نظرسنجی شرکت کنید

نظرات کاربران

93 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/30
با سلام
امروز 30 آبان برای من دعوتنامه نیسان تک سوز اومد شرکت قیمت رو بیشتر از 40 درصد افزایش داده قیمت کارخانه شده 52میلیون 900هزار تومن .مگه وزارت صنعت افزایش قیمت رو تکذیب نکرد؟؟؟؟؟
1397/9/1
خداوکیلی جای تو بودم شیشه های نمایندگی رو میاوردم پایین
باید این مفت خورها رو آتش زد
من که کوتاه نمیام اگه اینی که میگی درست باشه
1397/9/1
به خدا مردم غیرت داشته باشن همه باهم انصراف بدن نخرید نخرید نخرید
1397/9/1
کامنت این آقا مجید به نظر من تقلبی هست و از طرف خودروسازها. نیاز به توضیح هم نیست که برای چی اینطور کامنت گذاشتند.
این سوال اصلا پرسیدن نداره چون نظر مصرف کنندگان واقعی مشخصه. و کسانی موافق افزایش قیمت هستند که به هر صورت از این اتفاق که نخواهد افتاد، سود ببرند.
1397/9/1
به نظرم داری دروغ می گی
دعوتنامه ساینا برای من ۲۷ آبان اومد که باتوجه به صعود مشارکت و جریمه تاخیر حدود ۸۰۰ تومن از قیمت پایه کارخانه کسر شد.
قیمت ها هم هیچ تغییری نکرد
اما درخصوص متن بالا
ما ۴۰ سال اصرار بر تولید خودرو داخلی داریم( بحثم اصلا سیاسی نیست) اما نتبجه اش بعد ۴۰ سال چی شد؟؟ تولید یه مشت آشقال و تکنولوژی های عهد عتیق
مگر قراره همه چیز را تولید کنیم؟؟
مگه آمریکا هرچیزی رو خودش تولید می کنه؟؟
پس تجارت جهانی و واردات برای چیه؟؟
صنعت خودروسازی ما با شکست مواجه شده
جلو ضررو از هرجا بگیری منفعته
ما می تونیم خطوط مونتاژ تو ایران راه بندازیم و قید تولیدات داخل باتوجه به ضعف دانش رو بزنیم
واردات رو کاملا آزاد کنیم
اون سرمایه ای که دولت خرج خودروسازی می کنه رو هم صرف توسعه زیرساخت ها کنیم
پروژه های عمرانی
گردشگری
با اون سرمایه می تونیم ایران رو قطب گردشگری آسیا کنیم
قطب پزشکی اسیا کنیم
می تونیم پروژه های عمرانی رو گسترش بدیم
حمل و نقل ریلی رو افزایش بدیم
و....
1397/8/30
بیایید کمی فکر کنیم
مردم چرا باید هزینه مدیریت غلط نیروی مازاد و فاقد مهارت لازم صرف هزینه های سرسام آور در پرداخت دستمزد و پاداش مدیران عدم سرمایه گذاری در بخش های تحقیق و توسعه و استفاده از طراحی های به روز
عدم استفاده از طراحان مجرب بین المللی ) مثل کاری که چینی ها و کره ای ها انجام دادن
اگه قرار بود این مجموعه ها خودرو ساز یا قطعه ساز بشن تو چهل سال بازار بدون رقابت و به صورت انحصاری با این مشتری های نجیب و قانع که از کیفیت کم پیکان و آتش سوزی پژو ها مچاله شدن پراید واشر سوزی سمند و... باز هم با این محصولات بی کیفیت ذوغ میکنن و در مدح شان چه شاهنامه ها می سرایند
به کامنت های همین سایت نگاه کنید
به هر حال این ها نمیتونن خودرو بسازن
یکی از اصول محصول تجاری قیمت مناسب برای مصرف کننده است پراید چهل میلیونی به چه درد میخوره نسازید محدودیت واردات رو بردارید تا دنیای خودرو سازی بهتون نشون بده چطور خودرو با قیمت مناسب بسازید
مردم رو چی فرض کردید ؟!!!!!!!
ورود خودرو رو بستید از کارخونه ماشین بیرون نمیدید بازار تشنه ترین حالت ممکن شده بازار سیاه درست شده حالا میگید به قیمت بازار سیاه اگه میخواهید بیایید از خودمون بخرید
مگه آقایان قطعه ساز تولید داخلی ندارند
مگه قرار خودرو خودران تسلا یا سوپراسپورت بسازید
یه پراید و سمند و دنا حیف بنزین این همه ناز نداره
سپاه در طول چهل سال موشک نقطه زن ساخته بدون واردات یه پیچ
اونوقت واسه ساختن یه پراید چهل میلیون ازر بری داره تاز میگن هزاران میلیارد ضرر میکنیم ولی جهنم ضرر ببرید
به خدا قسم همین ماشین قراضه ها رو تعمیر کنیم از این به اصطلاح خودرو ها بهتره
1397/9/1
بسيار زيبا بود.
كاملا موافقم👍👍
من كه اصلا صنعتي نمي بينم.
آخه چند سال ديگه مي خوان اين بيماري خانمان سوز رو به مردم تزريق كنن؟ اون هم به بهانه ي اشتغال.
شما اگه به فكر اشتغال بوديد از برجام بايد بهترين استفاده رو مي كرديد،شما فقط واسه مردم خودتون شيريد ولي در خارج همه په په حسابتون مي كنن.
اشتغال مهم تره يا زندگي مردم.
مردمي كه همواره در صحنه حاضر بودند آيا لياقت داشتن ماشين خوب رو ندارند؟مردم ديگه چه كاري بايد انجام مي دادند كه ندادند؟
خودروسازان فقط به فكر جيبشون هستند.
ديگه تا چند سال پرايد و پژو مي خوايد توليد كنيد؟
به نظرم بايد خودروسازي رو به يكي ازخودروسازان خارجي واگذار كرد.
اين خودروسازي بالاخره روزي شكست مي خوره و حذف ميشه چه امروز چه چندسال ديگه.
واردات رو آزاد كنيد.
1397/9/1
اینها اگر انسان بودند و وجود داشتند با ملت بدبخت ایران این کارها نمی‌کردند. مشکل اساسی هست.
خیلی ساده میشه ثابت کرد که این کارخانه های زیان ده در صورت تعطیلی، اتفاقا باعث شکوفایی می‌شوند.
اما همیشه توجیه می‌کنند که با تعطیلی اینها کلی شغل از بین می‌ره.
امیدوارم کامنتم پاک نشه.
1397/8/30
با اینکه خودم یکی از همین آشغالها ثبت نام کردم، خداوکیلی اگر پولم هم به فنا بره امیدوارم این آشغالسازها نابود بشند...
ذلت نمیپذیرم...
1397/9/1
وقتی که جیک جیک مستونت بود یاده زمستونت بود؟ یه روزنه امید بود ساله ۹۴ که خودرو سازی داخلی به خاطر کیفیت پایین و گرون بودن تا مرز تعطیلی پیش رفت ولی این جماعت عقل در چشم با یه حیله باعث شدن رکوردی تاریخی و غیر قابل وصف صورت گیرد که خوده گینس هم از ثبت چنین رکورد تاریخی عاجز هست. وقتی این ملت می رن با کله پول می دن برا ماشینی که معلوم نیست چیه چه رنگیه چه قدر پولش می شه تحویل می دن یا نمی دن چه قدر طول می کشه. ایجوریاس اونوقت انتظار داری اینا درست بشن و کیفیت بالا بره؟
این جماعت از ۹۴ خودشون باعث شدن این بلاها سرشون بیاد . بهتره وقتی می خوای از آدم حرف بشنوی زمانی باشه که اون ادم کاملا سیر باشه و گرنه ادم گرسنه از روی باده شکم حرف می زنه و نمی تونه رو حرفش وایسه (اصل خرید خرداد ۱۳۹۴ حدود ۱۱۳ هزار خودروی با کیفیت و ارزون) اهه چرا ارزون و با کیفیت؟ مگه گرون و بی کیفیت نبود؟ مگه همه مردم نمی گفتن؟ پس چی شد؟ یهویی رکورد تاریخی اصل خرید و عجز گینس در ثبت این رکود. سزای گرون فروش و بی کیفیت فروش نخریدن هست. وقتی اصل خرید ها رقم می زنین یعنی اینکه خودروی داخلی با کیفیت و ارزون هست. اگه می شد ۸۰ میلیون نفر می خریدن. هر کی گفت بی کیفیت و گرون محکم بزنین تو دهنش چون همینی که هست می خوای بخوای نمی خوای هم برو …. فرصت طلایی جلوی چشمتون بود خودتون این فرصت طلایی رو از دست دادین خودتون اشتباه می کنین برا چی خودرو ساز و دولت رو مقصر می کنین؟ اول مشکل خودتون رو حل کنید. از رو باده شکم حرف نزنین اگر هم حرفی می زنین حتی به ضررتون هم باشه روی حرفتون وایسن مثل اصل خرید نباشین.

بخشید که اینقدر رک صحبت می کنم ولی از نظر شما خودرو داخلی ارزون و با کیفیت هست اگه نبود که نمی خریدی پس حق اعتراض نداری همینی که هست. پس دولت و خودرو ساز رو مقصر نکن هر کی خربزه می خوره باید پای لرزش هم بایسته.
1397/9/1
خرید خودروی داخلی در این شرایط یعنی تایید ایمنی بالا و قیمت ارزون
همون کاری که ملت در ساله 94 کردند. تایید کردند که دروغ می گن که خودروی داخلی بی کیفیت و گرون هست. و همین ها اینجا مخالفت می کنن ولی همین ها عامل گرانی خودرو هستن. رای می دن مخالف افزایش ولی بانی افزایش خود همین ها هستن.
حرفی که می زنین پاش وایسین
1397/9/1
بله برادر من...
کاملا درست میگی
نباید میخریدم.
اما فکر میکنم بهتره همه صادقانه بریم انصراف بدیم.
اگه همه انصراف بدن و یه عده دیگه از انصرافها سوء استفاده نکنند. برای همه ملت خوب میشه...
مردم ذلت نپذیریم.
کوچیک نکنیم خودمونو جلوی این بیشرفها...
1397/9/1
دوست عزیز کاملا حرفتو قبول دارم.رک گفتی و درست.هیچوقت یادم نمیره موقع کمپین نخریدن خودروی صفر وقتی این دو کارخونه شرایط جدید گذاشتن مردم چه هجومی بردن و حتی در بعضی از نمایندگی ها دعوا میشد که چرا به ملت پراید یا پژو نرسیده.جالبه که تو هر اتفاق بدی که تو این کشور میفته وقتی از مردم سوال میکنی همه جوری تقصیر رو گردن کس دیگه میندازن که انگار اصلا تو این کشور زندگی نمیکنن.قضیه پیش فروش پراید رو همین چند وقت پیش هم یادمونه که چند میلیون نفر هجوم بردیم.آخه مرد حسابی،زن حسابی،آقای محترم،خانم محترم وضعیت اقتصادی خرابه میخری سود کنی؟چقد؟5 میلیون؟10میلیون؟آخه با این وضعیت افزایش همه قیمتا قراره این چند میلیون شما رو نجات بده؟برای چند وقت؟پولدارت میکنه؟ما با این کارامون فقط داریم به این چرخه معیوب خدمتی بزرگ میکنیم و به ما خواهند خندید و هیچوقت هم این صنعت درست نخواهد شد.برای این ماشین های تولید داخل شخصیت قائل نشیم،پراید 111 گرونتره چون هاچبک پراید با کلاس تره،پرشیا ماشین خوب و راحتیه پس خودرو ساز میاد پرشیا رو که هیچیش با 405 فرق نداره بهمون گرونتر میفروشه،206 پاخورش خوبه معلوم نیست ماشین پولداری یا معمولیه،207 که همون 206 با چراغ های متفاوت و یه مانیتوره 30 میلیون از 206 گرونتره چون 207 نسبت به 206 با کلاس تره،ال نود یا ساندرو کیفیت بسیار بالا دارن و ... ازین دست حرفایی که ما در سطح عام در جامعه در مورد ماشینا میزنیم.همه چیو تقصیر بقیه نندازیم یه روز بشینیم چند ساعت به رفتار خودمون فکر کنیم و سعی کنیم خودمون رو اصلاح کنیم تو خیلی از موارد،حداقل فقط سعی کنیم و مطمئن باشید تا روزی که ما به این حقیقت نرسیدیم که هر چی از در اون دو کارخونه در میاد ضایعاتی بیش نیست و نباید حتی با بهترین شرایط فروش هم خریدشون این وضعیت همینه.تا روزی که کارخونه ها خودرو روز دنیا رو با بهترین کیفیت و ایمنی و شرایط تحویل مردم بدن.
1397/9/1
همه مون از این اشغال ها سوار میشیم، چون مجبوریم. می‌فهمید؟ مجبوریم.
تو این مملکت ما هیچ قدرت انتخابی نداریم.
1397/8/30
چرا فقط ما مصرف کنندگان باید جور هزینه ها رو بکشیم؟ مخصوصا هزینه هایی که باعثش خودشون هستن مثل نیروی کار مازاد. چرا هیچ کس حامی مصرف کننده نیست و نمی بینه خودشون مسبب افزایش قیمت بازار هستند و حالا دم از فروش در حاشیه بازار می زنند. چرا به قانون خودشونم پایبند نیستندو به تحویل های قبلی هم دارند افزایش قیمت می دند. بله بایدم تحریمها اثر نداشته باشه چون جورشو مردم باید بکشند و در هر صورت خودروساز باید سودشو ببره
1397/8/30
ما خواهان نابودی خودرسازان بی کیفیت هستیم شما میگید حمایت روزانه چندین نفر از هموطنان عزیز جان خودشون رو تو این ماشینها از دست میدن یا به خاطر بی کیفیتی پولشون تو این موقعیت از دست میره شاید بعضی ها بگن با تعطیلی بعضی ها بیکار بشن یه عده بیکار بشن بهتره تا این که سرپرستهای خانواده تو این ماشینها جون خودشون رو از دست بدن
1397/9/1
برای چی بیکار
اگه کل این بند و بساطو بفروشن مثلا به رنو
اونقدر فهم دارن که قیمت نیروی کار کسری از قیمت جهانی کارگره
بخاطر همین ۳ شیفت و ۲۴ ساعته خط تولیدو روشن نگهمیدارن برای صادرات
تازه قطعه سازی هم هست
1397/9/1
با سلام
مشکلات صنعت خودرو سازی رو دوستان توضیح دادند .
من فقط جسارتا میخواستم بگم ، کاش شما سوال نظر سنجی تون رو اینطوری طرح می کردید . شما بین نابودی مردم و نابودی خودرو سازان کدام را ترجیح می دهید؟
ضمن این یه سوال دیگه ام داشتم ، اصلا کاری هم به مشکلات صنعت خودرو مانند عدم کیفیت و بهروری و....ندارم
من فقط برام جای سواله اون بدبختی که به هزار مکافات پول 23 میلیون پول یه پراید رو جور کرده و با همان هزار مکافات ثبت و پیش خرید کرده و مصرف کننده واقعی هم هست الان چطوری و از کجا میخواد مابه التفاوت 23 تومن تا 5 درصد زیر قیمت بازار رو بیاره ؟
آخه عقلم خوب چیزیه ، انصاف هم خوب چیزیه ، که متاسفانه مسئولین ما ندارند ، دیروز توی یکی از خبرها خوندم یکی از اعضاء ستاد تنظیم بازار و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده خودش جزو مدیران ارشد خودرو سازیه ، بعد ما توقع داریم اینها تصمیمی بگیرند که نفع مردم باشه!!!
حالا قصاص قبل از جنایت نکنم ، اما تجربه نشون داده معمولا تصمیمات به نفع خودرو ساز بوده تا مصرف کننده .
به نظر من واردات خودروهای خارجی که همین حدود قیمت درمیار رو آزاد کنن ، خدرو سازی ها رو هم کاملا خصوصی کنند بذارند در یک شرایط عادلانه رقابت کنند و دست مردم هم توی انتخاب باز بذارن .
اگر هم خودرو سازی داشتن ورشکست می شدن با احتساب یه هزینه گمرکی جزیی می تونن حقوق کارگرای ایران خودرو و سایپارو هم دربیارن .
1397/9/1
صنعت خودرو سازی !؟
یعنی به این کاری که ایران انجام میده میگین خودرو سازی!؟ آشغال سازیه عزیزم آشغال سازی، اونم به لطف جنسای چینی.
هیچ وقت نمیخوام نجات پیدا کنه، همه صنایع از بین رفته اینم به زور با تبصره و تقلب و پارتی بازی صنعت آشغال سازی رو زنده نگه داشتن.
1397/9/1
نیس خودروهاتون خیلی با کیفیت و عالی هستش..و هر ساله تلافات و کشته خیلی کمه از تصادفات میده..و پنج ستاره ایمنی رو کسب کرده ..مطمنم اگ قیمت آزاد بشه دیگه این امنیت و آپشنهایه ماشینتون بی نظیر میشه بنظرم باید ماشیناتون کمتر از 400میلیون روانهوبازار نشه
1397/9/1
نه اصلان من موافق افزایش قیمت نیستم
اول اینکه این کار خودشون رو نابود میکنه که امیدوارم زودتر نابود بشن
دوم مگه خیلی خیر سرشون ماشینای باکیفیت تولید میکنن یا وارد میکنن که بخوان گرون هم کنن ۸۵ درصد جامعه قشر فقیر حساب میشه اخه چطوری بخوان ماشین بخرن با این حقوق های کم که خورد خوراکشونم کفاف نمیده چه برسه دوا درمون و هزارتا مرض دیگه بهش اضافه بشه
حیف پول که ادم بخواد بده جای یه مشت ماشین تاریخ گذشته من اصلان موافق نیستم به هیچ وجه مردم نخرید نخرید تا اوضاع درست بشه 🙏
1397/9/1
ما آخرش نفهمیدیم این همه جنجال برای چیه؟مردم ما نامحرم نیستن چرا قیمت تمام شده خودرو را به مردم اعلام نمیکنن،مردم که نمیخوان خودرو را پایین تر از قیمت تمام شده اون در کارخانه بخرن،تا کی نمی خوان با مردم رو راست باشن،مردم فقط میخوان کالای که به دستشون میرسه قیمت واقعیش باشه،من سال ۸۹ یک پراید رو خریدم ده هزار دلار،تازه صفر هم نبود همون پراید الان شده ۲ هزار دلار،چرا با مردم رو راست نیستین زمانی که دلار ۱۰۰۰ تومن بود ماشینی رو با قیمت ۱۰۰۰۰ هزار دلار و خیلی بیشتر میفروختین الان میفروشین ۲۰۰۰ هزار دلار اون همه پول کجا رفت ماشینی رو ۸۰۰۰ هزار دلار بالاتر از امروز میفروختین،الان مردم فقط میخوان به قیمت واقعی ماشین بخرن،نمی خوان به ایران خودرو ضرر برسونن،ولی عوضش بزارید مردم قدرت انتخاب داشته باشن،تا چند قرن دیگه مردمو مجبور به سوار شدن پراید میکنید،چرا اصلا تعرفه میزارید،بابا به دردنخورترین ماشینهای خارجی بدون تعرفه صد در صدی شما بالای ۲۰ هزار دلار که میشه ۲۰۰ میلیون ما قیمتشونه چرا مردم رو زجر میدین ولا مردم نفهم نیستن،مردم به آگاهی باشه خیلی از مسئولین بالاترن،اصلا کی گفته سهم محصولات داخلی از تولید خودرو باید اینقدر زیاد باشه انحصار یعنی چی؟وقتی بعض برندهای قول ساخت خودروهای برقی دادن که تو یک دقیقه شارژ میشن،نمیشه که همه چیز رو در ایران تولید کنیم وقتی امکانات و تخصصش رو نداریم،تعرفه ها رو حذف کنید و قیمت واقعی خودرو رو به مردم اعلام کنید فکر نکنم چیزه زیادی باشه.
1397/9/1
سردار :
ولا مردم نفهم نیستن،مردم به آگاهی باشه خیلی از مسئولین بالاترن،

پاسخ:
اگه نبودند که اون واقعه تاریخی و ماندگار اصل خرید رو در ساله 94 رقم نمی زدند.
بیچاره گینس که از ثبت این رکورد تاریخی عاجز هست هنوزم نمی تونه ثبت کنه
هنوز هم این ملت همون ملت 94 هسستن.
دیگه به حرف هیچکی نمی شه اعتماد کرد چون با این همه اصل خریدها هر کی می گه گرون و بی کیفیته داره دروغ می گه چون همون فرد مخالف از سر نداری می گه گرونه پول داشته باشه 10 تا 10 تا می خره پس نتیجه می گیریم گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه بو می ده. اگه دستت به گوشت رسید و گفتی نمی خوام این می شه شهامت و شفافیت و رو راست بودن که با جرات بگم 100 درصد این ملت دستشون برسه تصادف و ناایمنی و کیفیت پایین و زوری که بش می گن رو فراموش می کنن.
درست کردن خودرو ساز دواش فقط چند کلمه هست : ایستادن مرد روی حرف خودش تحت هر شرایطی. اگه ایستاد اینا درست می شن اگه نه پس به دروغ نگین بی کیفیت و گرونه و انحصاری. مشکل رو در خودتون جستجو کنید نه خودرو ساز.
فرصت طلایی به ملت دست داد در ساله 94 اگه دو ماه صبر می کردند درست می شد ولی هیچ کس نتونست مرد بودنش رو نشون بده. پس اینجا نیاین بگین بی کیفیت و گرون به جای بی کیفیت و گرون گفتن بگین من نمی خرم حتی اگه پول هم داشته باشم و سر حرفتون وایسین. البته بعید می دونم بتونین.
1397/9/1
سلام به همگی
کامتن ها رو خوندم خیلی زیاد هستن.
اما به نظرم یه چیزی رو همه فراموش کردند.
فرغون ، لگن ، آشغال ، منتاژ ، این از اسامی خودروی داخلی حالا سوال اینه که آینا اینا بدون راننده تصادف می کنن؟
آیا اینا بدون راننده راه می رن؟
چرا هیچ کسی به قانون شکنی و تخلف راننده از قوانین اشاره ای نمی کنه.
کیفیت خودرو بالا بره ممکنه تلفات از 20 هزار نفر بشه حدودا 15 هزار نفر
98 درصد تصادفات نه فقط فوتی ها به علت تخلف راننده هست.
شما این همه دزدی خودرو ساز و بی کیفیت فروش رو می بینین و تخلفات خودتون که باعث تصادفات می شه رو نمی بینین؟
من اولش نعمت زاده رو مسخره می کردم که می گفت خودرو نمی کشه من می کشم ولی به مروز زمان بم اثبات شد که راننده اگه تخلف نکنه تصادف نمی شه با همین لگن بی کیفیت و آشغال.
پس یه طرفه رو منبر نرین.
وقتی تابلوی محدودیت سرعت رو میبینی حتما باید بعدش دست انداز یا دوربین باشه تا رعایت کنی؟
همه درست می گن ولی جای این نکته یعنی فرهنگ رانندگی در ایران خالیه
اگه زورتون به خودرو ساز نمی رسه حداقل قوانین رو رعایت کنید.
1397/9/1
من با تعطیلی کارخونه های بیخود ایرانی و چینی موافقم فقط!
1397/9/1
من موافق افزایش قیمت هستم
اگه زیاد نشه ما مجبوریم این شغل رو رها کنیم
مردم عزیز و فهیم ایران توروخدا به فکر ما هم باشید
خودروساز بیچاره چه گناهی کرده
1397/9/1
وقتی عزیزت البته دور از جون تو همین خودروهای نا امین از بین میره متوجه می شی
1397/9/1
دستت به خون همه کسایی که بخاطر بی کیفیتی و نا امن بودن خودرو های داخلی اسیب دیدن یا جونشونو از دست دادن اغشتس ،دولت اگه به فکر مردم باشه اول دره این دوتارو تخته می کنه بعدشم چندتا شرکت درست حسابیو میاره که شروع به منتاژ با کیفیت برای داخل و صادرات بکنن شماهم بیکار نمی مونی و اگه تخصص داشته باشی توی همون شرکت های درست حسابی مشغول میشی ولی در حال حاضر بین بیکار شدن شما و مردن مردم فکر کنم بیکاری شما انتخاب درست تریه
1397/9/2
سلام دوست عزیز خودروساز بیچاره
مثلا شما موافق چند درصد افزایش قیمت خودرو هستین؟
1397/9/1
تنها صنعتی تو این مملکت که از صمیم قلب دوست دارم نابود بشه صنعت خودرو سازیه.
1397/9/1
خاک بر سر مسئولین بی لیاقتی که تاوان بی لیاقتی اونا رو باید مردم ایران بدن
خودرو بی کیفیت با این قیمت سرسام اور تولید نشه بهتره
یه پراید 22000000 باز نصفش گرون بود حالا کسی که پراید 35000000بگیره دیگه خیلی .....
دولت هم که با خودرو ساز همدست شده واسه چپاول ملت اگه شرف دارید تعرفه گمرکی خودرو رو بر دارید وواردات رو ازاد کنید میبینید که خودرو ساخت داخل پشگل نمی ارزه
1397/9/1
جا داره يادي كنيم از صحبت آقاي مدير عامل جديد (سروش)در مورد قيمت گذاري:
"خودروسازي بنگاه خيريه نيست كه محصولاتش را زير قيمت تمام شده بفروشد"
آقاي مدير عامل:
با استخدام نيروي هاي غير متخصص و به صورت سفارشي
تحويل سفارشي خودرو ها به برخي نهاد ها واشخاص خاص به صورت سبدي
صادرات سوري و بدون توجيه اقتصادي
تاسيس كارخانجات مختلف در مشهد،شيراز،مازندران بدون كوچك ترين توجيه اقتصادي و...
بهره مندي از انواع كمك هزينه ها وحمايت هاي دولتي از قبيل ممنوعيت چندين ساله واردات
شما بنگاه اقتصادي نداريد كه ادعاي درآمد زايي كنيد؛تعطيل كنيد هم مردم راحت شن هم شما نخواين منت "آشغال" توليد كردن رو بر مردم بگذاريد
1397/9/1
ابدا
ترجیح میدم این صنعت فاسد زودتر نابود بشه و فروخته بشه به بخش خصوصی واقعی
تا اینکه با مکیدن خون مردم به حیاتش ادامه بده
1397/9/1
امیدوارم که این لگن سازا نابود بشن چرا اینهمه ظلم به این ملت میکنید مگه چی می‌سازید که می‌خاید افزایش قیمت بدید خراب بشه این صنعت
1397/9/1
سلام ،،به نظرم حماقت محض اگه دوباره اشتباه کنه دولت ازینا حمایت کنه،،،سی ساله داره حمایت حمافت میکنه،،راه وقتی اشتباس،،اشتباس چرا ادامش میدن
1397/9/1
اینا هم خون ملتو خوردن هم خون ملتو ریختن.یه جوری قیمت میدن انگار دارن هواپیمای شخصی میسازن
1397/9/1
صنعتی که سالانه جون غریب به ۲۰ هزار نفر آدم رو داره میگیره
درحالی که سالیان سال با قیمت های نجومی و سود سرسام آور از جیب مردم زبان بسته ، فقط افتخارش سمند و دناست با پلت فرم دهه هشتاد میلادی! و ایمنی یک ستاره و شتاب ۱۴ ثانیه ای و مصرف ۱۳ لیتر! یعنی مصرفی درحد ماشینای 8سیلندر امروزی
خودرویی که پس از هزاران سختی و حواشی و بدبختی که مشتری میکشه از کارخونه به دست مشتری میرسه و بعدش تازه مستقیم روانه تعمیرگاه میشه..
صنعتی که بخاطر (به بهانه)اون ملت حق انتخاب ماشین خودشونو ندارن و نمیتونن کمترین حقشون یعنی به قیمت جهانی بخرن و ماشین های باکیفیتی در رنج قیمتی اقتصادی سالیان سال با گمرک سرسام اور وارد میشدن دو برابر قیمت دنیا
خودرو های کلاس متوسط دنیا توی کشور ما شدن خودرو های فوق لوکس و دست نیافتی!!
فضای شهری مون مث قرن ۲۰ میمونه
درحالی که کل دنیا به آسودگی یک کلیک خودروی مدرن با بهترین کیفیت و طراحی مدرن و ایمنی و تکنولوژی
با قیمت عالی با شرایط فروش ماهانه ۲۰۰ دلار دارن میخرن بدون سود !!
حالا ملت ما چی ؟؟

یا بکوبین و از پایه همه چی رو درست کنین
( که میدونید امری است فرا تر از حد محال..)
یا درشو تخته کنین و مردمو راحت کنین
1397/9/1
من مخالف افزایش قیمت و خواستار نابودی کامل صنعت خودرو سازی یا بهتره بگم آشغال سازی هستم که نه پیشرفت واسشون مهمه نه جیب مردم نه امنیت و جون مردم.
1397/9/1
گروه بهمن که هنوز خبر تایید نشده برا خودش افزایش قیمتم داد و قیمته حواله های ثبت نامیه ۴ یا ۵ ماه قبلشو براحتی به قیمته بازار آزاد برای تکمیل وجه رسوند، بعد شما میگی ازینا باید حمایت بشه، اینا باید به درک واصل شن که اینجوری حق مشتریه بیچاره رو پایمال نکنن. یکیم نیست بگه آخه شما که انقد پستین چرا برای حواله ها صلح گذاشتین که آدمایه بیچاره ای مثله من بیان حواله رو ۲ تا ۳ برابر قیمت بالاتر بخرن بهوای اینکه ۲۰ تومن ماشین موقع تحویل براشون ارزون تر در بیاد ولی غافل از اینکه الان ۵۰ میلیون ضرر هم کردیم.
1397/9/1
خدا وكيلي وقتي خوندم بيكاري نيم ميليون نفر اصلا يك لحظه گفتم كاش ادامه حيات بده ولي از طرفي وقتي سوار ماشينم ميشم كه يك پرايد ١٣١ مدل ٩٥ هست كه براي اين كه سواري ماشين و نرم كنند ماشين كلا قابليت فرمون پذيري رو از دست داده و به خاطر حركت هاي گهواره اي شكل چند بار خدا منو از خطر نجات داده و انقدر به سايپا يك سري حرف ها رو زدم و اصن مي گم تعطيل شه به هر قيمتي بابا اخه ما خودروسازيمون چي كار كرده تو اين ٢٠ سال كره چي كار كرد مگه كه شده الان اين تو دهه ٨٠ هيچي نبود من نمي دونم چشونه اين خودروساز ها
1397/9/1
چند ماهه منتظرم که شرکت بهمن دیزل پیشفروش محصولاتش رو تو سایت بزاره،ولی انگار خبری نیست خسته شدم به دفتره فروششون زنگ زدم،بهشون گفتم توی سایتتون قیمت محصولات درج نشده قیمت محصولات شما چنده؟،گفتن فروش نداریم گفتم اصلا کارخونتون تولید کامیونت ایسوزو داره؟ گفتن نمیدونیم،بعده چند ماه مشتری چرا باید ندونه قیمت محصولات یک شرکت چقدره؟اصلا اون شرکت تولید داره یا نه؟متاسفانه شرکتها برای فروش محصولاتشون به قیمتهای بالاتر محصولات خودشون رو انبار میکنن،حتی متاسفانه توی دیوار به نام شرکت های دیگه با قیمت های نجومی به فروش میرسونن،کامیونت های ۱۲۰ تمنی الان تو بازار شده ۳۰۰ تومن،کامیونت ایسوزو طراحی ژاپنه،ایران مونتاژ میزنه،بهتر نیست وارد بشه که به اندازه کافی در بازار موجود باشه،چرا همیشه باید مصرف کننده چوبه بی کفایتی تولید کننده رو بخوره،حیفه اسم تولید کننده برتر که روی بهمن دیزل گذاشتن،بهتره بگن دلال برتر،شما نه اینکه تولید نمیکنید بلکه باعث ایجاد انحصار و گرانی هم هستین.
1397/9/1
چنان میگویید نجات صنعت خودروسازی که انگار ایران درشکه گاری هایی که تولید میکنه باتویوتا ژاپن برابری میکنه و فرقون هایی هم که سایپا تولید میکنه مانند هیوندا یاکیاهستن که ترس ازورشکستگیشون داشته باشیم نه بابا این خبرها نیست اگه ۴۰۵ را۱۰۰ میلیون هم بفروشن اگر حاضر میشدن علاوه براینکه دراتاقش ازفولاد مقاوم استفاده کنن و یک سانروف بهش اضافه کنن دلمون میسوخت برای این کارخانه حداقل ۶۰ ساله واگر سایپا حاضر میشد بابت فروش مثلا ساینا همون ۲ کار را که اسم بردم درست کنه ومثلا ۸۰ میلیون بفروشه عیبی نداشت ولی این ۲ شرکت سود طلب وحق مردم خور ومردم کش حتما درصورت گرانی بازهم از گاریهاشون دزدی خواهند کرد فردا میبینیم دیسک چرخهای جلو ماشینهای ۲ شرکت کاسه ای شده اینها مستحق ضررهستن کسی که ازهموطن خودش بدزده وفکر جان ومال هموطن خودش نباشه توقع ترحم نباید داشته باشه
1397/9/1
خیر مخالف افزایش خودرو هستم .
1397/9/1
كلا اقتصاد مملكت رو هواس
خودرو سازا هم از آب گل آلود ماهي ميگيرن..............
1397/9/1
واردات خودرو را آزاد کنید ،قیمت خودروهایتان را کاهش هم بدهید کسی آشغال های داخلی را نمی خرد ...فعلا که نفس مردم را گرفته اید خداوند از تقصیر شما نگذرد
1397/9/1
ای کاش با بالا رفتن قیمت .کیفیت هم بالا میرفت .نه این که روز به روز بد و بدتر بشه .اینا فقط میتونن چراغ ها رو عوض کنن و قیمت بالا ببرن. با این امکاناتی که اینا دارن الان باید چنتا ماشین با پلتفرم جدید تولید میکردن
با اینکه این همه پول میگیرن باز بدهکار قطعه سازای بیچاره هستن.مدیریت هم صفر
1397/9/1
درود

خیر بی تدبیری و بی مدیریتی باعث نابودی اقتصاد کشور شده و خوب صنعت خودرو سازی هم از این مورد مستثنا نیستش.

امیدوارم صنعت خودرو سازی زودتر و هر چی زودتر نابودش بشه و دیگر شرکت خودرو سازی نداشته باشیم.
چون قطعاتی که شرکت های خودرو سازی تهیه می کنند مثلا ذوب آهن و فولاد مبارکه بسیار کمتر از اونی هستش که شرکت ها بی وجدان و دزد اعلام می کنند .

من مخالف افزایش قیمت هستم و قیمت ماشین ها باید برگرد به زیر 30 میلیون تومان.
1397/9/1
بیچاره ملت همیشه در صحنه!!!!!!!!!!!!اینا میخوان حاشیه سازی کنن و بگن قیمت کارخانه 5% زیر قیمت بازار. بعدش رئیس جمهور مثل زورو وارد بشه و بگه من حامی ملت هستم. و 5% زیر قیمت بازار را رد بکنه و با 30-40% افزایش بگه که ما با درخواست خودروسازان موافقت نکردیم.... ملت هم دعای خیر بکنن که به به جلوی افزایش بی رویه قیمت توسط خودروسازا گرفته شد..........
این تجربه 40سال منه.. ببینید کی گفتم.
1397/9/1
ژاپن
کشوری که با ما تو یه قارست
جنگ جهانی و اتمی رد کرده
وارداتش تماما آزاده ولی 98%مردمش خودروی داخلی میخرند
هنر این نیست بگین مردم خودروی مارو میخرن پس ازش حمایت میکنن
وجودش رو داری مردش هستی .........داری مرزا رو واز کن ببین چطوری همه میرن سمت بقیه ماشینا
اگه راست میگی با مرز باز و تعرفه صفر کاری کن که مردم ماشیناتون رو بخرن
گرون کنید که چی شه که سودی که از 100%به 99%رسیده رو دوباره 100 کنید
نمیتونید برید گمشید کنار بذارید نادر فقیه زاده و رضوانی و فربد و امینی یکتا ها بیان با همین بودجه و همین امکانات این صنعت رو درست کنن
هم مردم خودروی درست میخرن
هم تلفات کم میشه
هم کارگرا که انقد نگرانشونید(غلط کردین نگرانشونید) بیکار نمیشن
1397/9/1
سلام با بر چیده شدن کلی صنعت خودرو موافقم تا کی مردم بد بخت پولای به زحمت در اومده رو بدن به این مافیای خودرو که هر روز پروارتر بشنو خودشون دايم تو تعمیر گاه دنبال لوازم یدکی برا این اشغالا باشن خدا کنه کلا جمع بشه که کلا عداس برای گرونتر کردن محصولات اشغالو نا امنشون وگرونشون وگرنه اینهمه پول از ملت گرفتن که هیچ خوردو سازی تو دنیا تا حالا نتونسته پول ماشینو دوسال جلوتر بگیره اینا بهترین مدیران برای کلاه برداری خدا کنه جمع بشن تا ملت بهترین تویوتا وبهترین ماشینارو بتونن سوار بشن تا اینا باشن مردم باید بمیرنو جور این موفت خورا رو بدن مافیایی هستن که ریس جمهورم حریفشون نیست
1397/9/1
به نظر من یکبار برای همیشه این قضیه خودروسازی باید تمام بشه. این الان مثل یک بیمار سرطانی هست که کلی هزینه میبره و همه هم میدانند که آخرش میمیره. پس بالاخره باید تصمیم عقلانی گرفت و دستگاهها را از بیمار جدا کرد و گذاشت روال طبیعیش را طی کنه
1397/9/1
مرگ یبار شیون هم یبار
ما اگه بخایم مونتاژ کار نداشته باشیم کی را باید ببینیم؟؟بخدا بسه اینهمه آبروریزی بین خودرو سازا تا وقتی جیب مردم هست از این فرغون سازا خودروساز درنمیاد والسلام
1397/9/1
اقا همون قیمت های قبل گرونی دلار هم خیلی بالا بود
چه برسه به الان که قیمت ها واقعا مضحکه مثل H30 کراس که ۹۰ تومنه یا کلاس های بالاتر مثل سانتافه ۵۰۰ تومنی واقعا عرضه کردن یه همچین خودرو هایی با یه همچین قیمت های نجومی مایه تاسف است
1397/9/1
پیش فروش عمومي (طرح فيروزه اي) محصولات قابل عرضه : ثبت نام فرودین تحویل 30مهر تماس گرفتم با نمایندگی ایران خودرو میگه باید 5 میلیون تومان دیگه بدید تا دعوت نامه صادر بشه! گروکشی
1397/9/1
فکر نکنم خودروسازها با افزایش قیمت نجات پیدا کنن اینا خودشون یه گوری کندن که خودشون هم ماندن توش اینو هم بدونین با افزایش قیمت خودرو بازار آزاد هم صد در صد افزایش قیمت چشمگیری خواهد داشت
1397/9/1
اینا بهانه اس تورو خدا باور نکنید
مطمئن باشید فقط نقشه دارن تا ماشینو گرون کنن
وگرنه بیکاری 500 هزار نفر بهانه اس مطمئن باشید
1397/9/1
من موافق افزایش قیمت خودروهای وطنی هستم به شرطی که این خودروها پنج سناره ایمنی و کیفیت را پاس کنند . خودروهای ایرانی جهانی شده اند یعنی در قسمت موتوری میل لنگشون از هند میاد و یاتاقان از چین و پیستون هاش ترکیه ای و رینگ پیستونش هم از ..... . و چراغهاش تایوان و چین و روکش صندلی هاش هم مال ایرون خودمونه !!!!گفتیم خودروسازها جهانی بشن ولی نه اینجوری !!!! اگر خودروسازها سعی کنند کیفیت را بالا ببرند حتما ما هم موافق افزایش قیمت هستیم . مثلا به شرطی که مدیرعامل سایپا در یکی از خودروهای تولیدی خود مثل پراید بشینه و تست زنده ایمنی را مقابل دوربین پاس کنه و زنده بیرون بیاد ما موافق افزایشیم یا مثلا مدیرعامل ایرانخودرو با 405 تولیدی این تست را پاس کنه .
1397/9/1
این به اصطلاح صنعت خودرو ارزش نجات دادن نداره. نجات این صنعت مساوی است با مرگ هزاران نفر در سال
1397/9/1
اگه این دو کارخونه خودرو تولید میکردن،میگفتیم حالا چون واقعا دارن زحمت میکشن و بهترین ها رو برای مردم فراهم میکنن یه افزایش قیمت منطقی رو میشه یجوری پذیرفت.ولی ازاونجایی که به کارخونه هایی که پراید و تیبا و پژو های 30 سال پیشو تولید میکنن از نظر من خودرو ساز گفته نمیشه،بشدت مخالفم و آرزو دارم که ملت هر چه زودتر از شر این بنگاه های مافیایی راحت بشن.اون کارخونه ای که روی پراید و پژو های بسیار بی کیفیت (چه 405 چه پرشیا چه 206 چه 207 و سمند) برچسب کنترل نهایی و تایید کیفیت میزنه قطعا دشمن تمام مردم هست و هیچ جایگاهی در بین مردم نداره.اگه اسم اینا ماشینه باید به تولیدات مثلا تویوتا چی گفت!!!
1397/9/1
با اين ماشيناى اشغالى كه به ملت ميدن و اين پولى كه در حد ماشيناى روز اروپاى ميگرن اين صنعت جمع بشه بهتره تا كى ميخوان با پولو جون اين مردم بازى كنن تا كى مردم چوب حمايت از توليد داخلو بخورن چهل ساله بس نيست هزار سال ديگه هم بگذره همينه با اين همه فساد در بدنه خودرو سازى و ميديريت هاى بى كيفيت مردم هيچ وقت رنگ خودرو با كيفيت با قيمت خوب را نخواهند ديد
1397/9/1
با سلام
من با افزایش قیمت خودرو موافقم و فکر میکنم همه مردم ایران با من هم عقیده باشند. اصلا ما تشکر میکنیم از مسوولین که میخواهند لطف کنند و قیمت ها را بالا ببرند. اگر این اراده در سایر اقلام مصرفی هم باشه خیلی خوب میشه. باید کمپینی جهت حمایت از مسوولین که لطف میکنند و قیمت ها را بالا میبرند ایجاد بشه. ما خیلی مردم قدرنشناسی هستیم با وجود تلاش بی وقفه مسوولین در گران کردن لوازم زندگی از اونها اونطوری که باید تشکر نمیکنیم که شرمنده خانواده شون نشن طفلی ها.
گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار...
1397/9/1
بهترین راه اینه که تمام صنایع خودروسازی در ایران تعطیل بشه و تمام هزینه ای که دولت برای این سیستم عقب افتاده میکنه ، صرف واردات خودرو با قیمت معادل جهانی بشه . یعنی مردم بتونن ماشینها رو تقریبا با همون قیمتی بخرن که بقیه مردم دنیا میخرن .
از طرف دیگه تمام افرادی که در حال حاضر مشغول فعالیت در شرکتهای خودروساز هستن بعد از طی دوره آموزشی واقعی ، در بخش خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی فعالیت کنن .
یعنی مردم بتونن با پولی که الان برای یک ماشین آشغال آسیایی میدن ، ماشین آلمانی و ایتالیایی بخرن و به جای اینکه برن تعمیرگاههای افتضاح ، بتونن اون رو ببرن تعمیرگاه واقعی . اینجوری هم سرمایه مردم از دست نمیره و هم کسی بیکار نمیشه . تنها مشکلش اینه که دولت و دلالهای دور و برش میلیاردها تومن سود کثیف رو از دست میدن .
1397/9/1
آيا با تعطيلي صنعت خودرو براي نجات جان مردم ايران موافقيد ؟!
1397/9/1
ما با ب خاک نشستن خودرو سازان و نابودیشان موافقیم !
1397/9/1
مطمئن باشید مافیای خودرو سازی همینجوری ک جون میلیون ها ایرانی براشون مهم نیست بیکاری چند صدهزار کارگرم اصلا براشون مهم نیست اینا فقط بفکر دوشیدن مردم هستند ن مساله دیگه ی همین بهتر ک نابود بشن
1397/9/1
واقعا متاسفم که تو این کشور زندگی میکنم توی یه مشت کلاه بردار دزد که مردمو غارت کردن بعد از عمری یه لگن پیش خرید کردیم حالا از کجا بیاریم پول افزایش قیمت بدیم مگه شما نگفتید 80 هزار خودرو توی انباراتون هست که با دلاری 3500 تومنی ساختید چرا اونارو به مردم نمیدید بعد گرون کنید شما قیمت بازارو دیدید طمع ورتون داشته میگید 6 میلیارد ضرر ردید نخیر 6 میلیارد سود نکردید بی وجدانا مردم از کجا بیارن
1397/9/1
من خودم یکی از نیروهای صنعت قطعه سازی خودرو هستم و دو سه ماهه کار نداریم.با اینکه خودمم بیکار میشم اما بهتره خودرو سازی تعطیل شه تا اینکه بخوان قیمت و افزایش بدن و نابودمون کنن
1397/9/1
با سلام
4دهه از حمایت خودروسازها میگذره و ملت شاهد تولیدات بی کیفیت و بدرد نخور هستن این شرکتها و تمام افرادی که در حیاط آنها نقش داشته اند به نوعی در خون کشته شدگان و آسیب دیدگان از این خودروها سهیم اند
به نظر من باید سریعا این شرکتها تعطیل بشن و واردات بدون تعرفه آزاد بشه و شاغلین در این بخش به بخشای دیگه منتقل بشن انوقت شاهد خرید خودرو استاندارد و بروز و ایمن و با کیفیت و رفع آلودگی هوا و.... با همین قیمتها خواهیم بود
این شرکتها اگر 40سال دیگه هم باشن ما همچنان دهه ها از دنیا عقبتر خواهیم بود و خسارتهای بیشتری خواهیم داد چه جانی و چه مالی
1397/9/1
کاشکی هرچی سریعتر این آشغال سازای دزد نابود بشن
1397/9/1
این مشکلات ربطی به اقتصاد نداره ریشه همه مشکلات کشور سیاست اشتباه هست
1397/9/1
امیدوارم هر چه زودتر درب کارخونه های خودروسازیمون رو گل بگیرند..
1397/9/1
با سلام
امیدوارم به زودی زود تعطیل بشن تا مردم هم نفس راحتی بکشن از دست این آشغالهای تولید داخل که هرروز چقدر جون هم وطنهای عزیزمون رو میگیرند امیدوارم بزودی تیتر خبری رو رو سایت خودرو بانک ببینم به این مظمون خودرو سازی ایران تعطیل شد
1397/9/1
من نظری ندارم فقط خواستم یه خسته نباشید بگم به عزیزی که از بالا شروع کرده داره یکی یکی پیام هارو میخونه .غصه نخور درست میشه
1397/9/1
خیر ..
ما منجی عالم بشریت نیستیم ...مدیر نخبه بزاره وزیر
1397/9/1
مگر صنعتی به نام خودروسازی در ایران وجود داره؟؟؟ لعن و نفرین مردم دامن گیر تمام افرادی بشه که با این لگن سازی خون مردم رو توی شیشه کردند.
1397/9/1
فقط کسایی ک دستشون با خودروسازها تو ی کاسه هست موافقا وگرن مردم همه مخالف هستن قرار نیست بعد از چند دهه حمایت و انحصار حاالا نتونن حتی خودروهای چینی رو با نرخ کمتر از قیمت کذایی بازار تهیه کنن . نباید خودرو گرون بشه این انصاف نیست
1397/9/1
به جای این نظر سنجی های چرت و پرت برید پول ملی رو تقویت کنید. البته اگر میتوانید. خخخخخخ
1397/9/2
باسلام...دوستان خیلی عالی گفتن..صنعت خودروسازی درایران دچار مافیای وحشتناکی شده...اگه فردا به خاطر این حرف استیضاح نکنن..!!تا اونجایی که میگن وزیر ومعاون صنعت توسط این دو خودرو ساز مشخص میشن...همه بدونن دیدن وصحبت کردن باوزیر خیلی راحتر از دیدن وصحبت کردن با مدیر عامل این دو خودرو سازه...تجربه دارم...خلاصه همه چی در بی کیفیتی عقب افتادگی وبی مدیریتی گره خورده وکسی پاسخگو نیست...
1397/9/2
خودرو سازها در ایران تبدیل به کلاهبردار شده اند.
بنده سال گذشته یک عدد2008 ثبت نام کردم با معود تحویل بهمن 96 و 60 میلیون پیش پرداخت واریز کردم.تا الان که اذر ماه 98 شده هیچ دعوتنامه ای صادر نشده چند بار هم به ایران خودرو مراجعه کردم و فقط میگن باید منتظر بمونید.خوب حالا سوال بنده اینه خودرو سازی که 70 درصد پول خودرو رو از ابتدا دریافت میکنه و هیچ تعهدی نسبت به مشتری نداره همون بهتر که درش تخته شه
1397/9/2
دروغ دورغ و بازم دروغ از جانب کسانی که می گن خودرو سازی باید تعطیل بشه ولی اگه پول داشته باشن 10 تا که هیچ 100 تا 100 تا می خرن.
مقصر خودتونین می خواستین نخرین کسی مجبورتون کرده؟
چرا یه بار نمی تونید مثل مرد رو حرفتون وایسین؟
حرف زدن از آب خوردن راحت تره عمل کنید این همه حرف زدن چه فایده داره؟
اومده اینجا زار زار می گه تعطیل بشه شک نکنین خوده طرف که اینا رو می گه پول دستش باشه 540 درجه می چرخه و حرفاش رو یادش می ره
بله اینجا ایرانه
وقتی پیش خرید انجام می دین برا چی میان اعتراض می کنین؟ اونایی که با کله می خرن حق اعتراض ندارن همینی که هست می خواستی نخری
مردم ژاپن حرف زدن رو حرفشون وایستادن شما هم از اونا یاد بگیرین البته این امر غیر ممکن هست.
1397/9/2
اگه 30 هزار نفر موقت بیکار بشن بهتر از اینه که سالی 200 هزار نفر تو جاده بمیرن تازه با گرون نشدن خودرو ظرفیت تولید واقعی میشه ،
1397/9/2
صنعتی که توجیه اقتصادی نداره بهتر که تعطیل شه، قرار نیست هزینه سوء مدیریت کمپانی ها رو مردم بپردازند، اینها با کمترین هزینه ماشین تولید می کنند و انتظار دارند 90 درصد سود عایدشون بشه، نه شفافیت برای اعلام قیمت تمام شده دارند و نه تعهد برای بهینه سازی تولید، وقتی بازار انحصاری دارند دیگه نگران نارضایتی مشتری نیستند هر چی بدن بیرون مردم بدبخت می خرند چون نه راه پس دارن نه راه پیش، اینم یه کلاهبرداری هست به نام کارگری که در حد ناچیز از سودهای غیر اصولی کمپانی بهره میبره!
1397/9/2
با سلام و احترام
موضوع : قیمت خودرو

بنده کارمند و عضو کوچکی از مردم سرزمین ایران هستم که با حداقل حقوق دریافتی با هزینه های معیشتی وحشتناک روزگار را سپری میکنم.
درخصوص افزایش قیمت خودرو عاجزانه تمنا دارم التماس میکنم موافقت نفرمایید چون این افزایش قیمتها همچون چاقوی برنده گلوی مصرف کنندگان را خواهد برید. خودروسازها میگویند بیشترین سود خودرو از قیمت تمام شده کارخانه تا دست مصرف کننده برسد به جیب دلال ها میرود !!!
مگر مجوز فعالیت این نمایندگی ها با تایید کارخانه های خودرویی صادر نمیگردد؟؟ پس 2 برابر شدن قیمت خودرو از کارخانه تا مصرف کننده چطور حادث میگردد؟؟!!
خواهش دارم بصورت قاطع از افزایش قیمت خودرو جلوگیری فرمایید و خودروسازها و زیرمجموعه آنان را مجاب نمایید تا به رفع این سیکل 2 برابر شدن قیمت خودرو تا دست مصرف کننده را شدیدا کنترل و رفع نمایند.
خودروسازها بجای تن پروری و گرفتن کاسه گدایی روند کاری خود را اصلاح نمایند تا کمر مردم بیش از این خورد هزینه های اعمالی نگردد.

با سپاس و تشکر
از شما خوبان
1397/9/3
از خودروبانک خواهشمندم نتیجه این نظر سنجی رو حتما به خودروسازان و مسئولین منتقل کنند.
برای همه مشخصه که نظر مردم چیه، مسئولین هم اگر منتخب مردم باشند نباید غیر ازین عمل کنند در غیر اینصورت دیگر از مردم ساده انتظار نداشته باشند
1397/9/3
سلام
اگر این مملکت مسئول دلسوز داشت که تنها بفکر مردم باشد نه سودجویی و رانت خواری و دزدی که وضع ما این نبود.
اگر مسئولین از روی دلسوزی صنعت خودرو سازی را بررسی کنند به این یقین می رسند که ضرر آن خیلی از فایده اش بیشتر است. بیش از چها دهه حمایت بی قید و شرط، نتیجه چی شد ؟ یک صنعت به تمام معنی ورشکسته و عقب مانده از دنیا؟
مردم تا کی باید تاوان بی تدبیری و بی مسئولیتی یک تعدادی از مسئولین را بدهند؟ این پیر پنجاه ساله کی باید روی پای خودش بایستد؟ واقعا برای تصمیم گیران و برای این مردم بدبخت متاسفم!!!
1397/9/3
پولاد:
همه مون از این اشغال ها سوار میشیم، چون مجبوریم. می‌فهمید؟ مجبوریم.
تو این مملکت ما هیچ قدرت انتخابی نداریم.

مرتضی:
چی شد؟ مجبوریم؟ کی گفته؟ خرداد 1394 خرداد 1397 شهریور 1397
اصل خرید و ما ادارک مع الاصل خرید (اصل خرید و تو نمی دانی که اصل خرید چیست؟)
بله اینکه می گی مجبوریم به خاطر ذکر شرایط بالا هست اگر با شرایط بالا 10 تا 10 تا نمی خریدین اینجوری نمی شد. فرصت طلایی جلوتون بود خودتون نخواستین. گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه بو میاد.
پس نیاین اینجا بگین گرون و بی کیفیت یا آشغال و فرغون. مرد خودش رو موقع عمل نشون می ده نه عمل پس از رو باده معده حرف نزنین عمل کنین.
یک نفر رو پیدا کنین که پول داشته باشه و بگه من نمی خرم به خدا قسم نیست حتی یه نفر هم پیدا نمی شه چون اگه طرف پول داشته باشه به جای آشغال و بی کیفیت می ره 10 تا 10 تا می خره.
ممکنه افراد با بضاعت کم ناراحت بشن ولی همین افراد کم بضاعت می تونن شرایط خودرو سازی کشور رو عوض کنن چون اکثریت مردم از همین قشر ضعیف هستن.
خودتون رو دسته کم نگیرید شما مردم عزیز ساله 94 ایران خودرو و سایپا رو تا مرز ورشکستگی پیش بردین دوباره تلاش کنید خدا کنه ایندفعه مردم گول نخورن.
1397/9/5
سلام بنده با نخریدن خودرو وتحریم خودروساز موافقم که متاسفانه هیچکس این روندو انجام نمیده هرچی گرونتر میشه بیشتر می‌خرن
1397/9/6
والا ملت ازبس بیفکرهستن الان دلار را ۱۲ هزارتومن درنظر بگیرید یک ماشین مثلا تویوتا کرولا که حدود ۲۰ هزار دلارهست اگه واردات را آزاد کنن دلارهم بالفرض همین میزان بمونه که نمیمونه خوب ۷۵ درصد قیمت گمرک میخوره که میشه ۱۵ هزار دلار ۱۰ درصد قیمت هم عوارض شماره گذاری داره میشه ۲ هزار دلار لااقل اگه نمایندگی قانع باشه ۲۰ درصد هم اون میخواد که میشه ۴ هزار دلار حالا جمعش میشه ۴۱ هزار دلار حالا ۴۱ هزار ضربدر۱۲۰۰۰ تومن یعنی ۴۹۲ میلیون تومن مگه الان کرولا صفر ۲۰۱۶ که آخرین مدلی هست که توی ایرانه چنده مطمئنا حدود ۳۵۰ میلیون پس اگه کسی میخواد ماشین را لااقل ۱۵ سال ازش کاربکشه وجونش هم درخطر نباشه مگر دیوانه باشه مثلا پژو پارس اتومات را باخرجهایی که ماشین های صفر داره ۱۰۰ میلیون پول بده هرروز هم توی تعمیر گاه باشه البته خیلی ها همین ۱۰۰ میلیون راهم ندارن بهتره تادیرنشده یک ژاپنی دست دوم تمیز پیداکنه باهمین مبلغ یک کمی بالاتربخره والا بصرفه هست لااقل خطر جانی مرگ ومیر نداره من خودم اگه الاغ سواربشم ازبی پولی ایرانی نمیخرم دیوانه که نیستم حالا اینها توقع دارن برسونن پرشیا رابه ۱۵۰ میلیون بهتره که ورشکست بشن ببندن در این گاری سازی را آبروی ایران وایرانی راهم بردن مسخره های دزد
1397/9/29
سلام گویا مصداق دفاع از مصرف کننده متاسفانه شده شریک دزدورفیق غافله !!! حمایت کیلویی چند؟
1398/12/4
سلام
خداوکیلی یعنی دولت و خودروسازها واقعا نمیدونن که ازهر ۲۰ تاماشین شاید فقط ۱ عددش به مصرف کننده واقعی میرسه؟!کجای دنیا دیدین که قرعه کشی کنن برای خریدخودرو؟کجای دنیا وکدوم شرکت خودروساز تا. ۲ سال آینده ماشینهاشو پیش فروش کرده؟اونم باقرارداد کاملا یکطرفه(ترکمن چای) خواهشا هرچی میشه ننداریم گردن مردم.ازدل همین مردم پرفسور سمیعی ها و سلیمانیها و.... دراومدن و مملکتو نگه داشتن تا یه سری کفتار صفت بخورن و بچاپن و بچهاشون به ریش ملت بخندن!!مردم وقتی میتونن نخرن که حق انتخاب باشه نه اجبار! هی میگن دلال دلال، خوب دلال کیه؟عین تماشاگرنماهای استادیوم که کل جمعیت ۵۰۰ نفره و ۴۷۰ تاشون به داور فحش میدن!وقتی که رییس جمهور مملکت به تحریم میگه ۴ تا کاغذ پاره و میخنده،میشه همین.خداییش نگاه کنید واقعا چندنفر دلسوز واقعی مملکت هستن و برای مردم کارمیکنن؟!بنظر من اگرمیخوایم ازاین وضع خلاص بشیم باید ازخودمون شروع کنیم،یا واقعا پشت اونایی که خالصانه کارمیکنند رو خالی نکنیم.همش نشستیم کنار بخاری و چای به دست و با ایشاله ماشاله کردن انتظار درست شدن اوضاع رو داریم.کشور چین ظرف مدت یک هفته بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی درست می‌کنه !!مابعد ۴۰ سال بزرگراه تهران - شمال.اخرشم ۴۰ سال دیگه طول می‌کشه تا قیمت نرخ عوارضی تازه مشخص بشه !!ببخشید سرتونو درد آوردم.مادهه ۵۰-۶۰ که قشنگ سوختیم،حداقل نزاریم نسل‌های بعدی ازبین بردن.
یاعلی
1399/8/13
خرید خودرو با این قیمت های بی درو پیکر خیانت به خودتونه باعث تمسخر خودتان میشه...بیدار بشید و نخرید...فروشنده ها دلالان وووو دیگه خودشونم خسته شدن از بازار کسادیشون خریدو فروش ها در بازار نسبت به حداقل ۶ ماه گذشته به صفر رسیده..نخرید نخرید مجبورن یه فکری بکنن و قیمت های کذایی و حبابی رو بشکنن شیب کنن به قیمت های حداقل ۶ ماه گذشته تا شاید درصدی رونق پیدا شه دوباره...کمی همت کمی دست به دست هم دادن و نخریدن موفق و پیروز مردم سرزمینم .
1399/12/13
هیچ راهی نیست باید جیب مردم خالی بشه ، این ملت آشغال خورش کردن هر کوفتی بزنن خودروسازها باز ملت عقب ماندع صف میکشن ، لعنت بتو سعید متمنی ، لعنت به همتون که یه ماشین آشغال شده واس مردم آرزو ، نفرین برهمتون دلالای دزد
1399/12/20
متاسفم برای ملتی که ازهمه ملتهای دنیا عقب مانده است ، طرف ۱۵ سال پیش پراید خریده ،بعد۱۵ سال استفادع اومده ۱۵ برابر فروخته ،توکوجا دونیا همچین چیزی وجود داره ، خداشاهده عجایبالخلقه هستیم ، الان که خط تولید پراید متوقف شده درسال ۱۴۰۰ باید و بابد اوفت قیمت داشته باشه چون یه مدل اومده پایین ولی متاسفانه برعکس شده چیزهای بی ارزش تومملکت با ارزش میشن ، ولی جواب بنده اینه شما خودروسازان بی وجدان خوب دارین مردمو مسخره میکنین وهرآشغالی را قالب مردم میکنین با ده برابر افزایش قیمت، ولی آخرتونه چون ملت جیبش خالی شده ، خرجی خانواده افتضاح شده که اصلا به ماشین فکر نمیکنه