موضوعات داغ

گمرک واردات قطعات خودرو و ماشین آلات تولید را تسهیل می کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بنابر اعلام خبرگزاری صدا و سیما، مهدی میراشرفی، رییس گمرک ایران، در گفتگو با خبرنگاران از اقدامات جدید گمرک خبر داد که قرار است واردات قطعات خودرو و ماشین آلات تولید کننده خودرو را برای شرکت های داخلی آسان کند. به واسطه بخش نامه های متعدد که از سوی نهادهای مسئول در امر واردات قطعات خودرو صادر می شد، در طی ماه های گذشته مشکلات بسیاری برای شرکت های وارد کننده این قطعات و تجهیزات ایجاد شده بود که اکنون گمرک به عنوان یکی از نهادهای مربوطه، در صدد تسهیل واردات این محصولات بر آمده است.
رییس گمرک در ادامه صحبت هایش ادامه داد: بسیاری از کالا ها هستند که در داخل کشور تولید می شوند و به این دلیل، قوانین ممنوعیت واردات برای آنها لحاظ شده است، در حالیکه تولید کنندگان داخلی قادر به پاسخ گویی به نیازهای مشتریان نیستند و نیاز به واردات در این بخش دیده می شود. به همین منظور گمرک در صدد بر آمد تا با بهبود ساز و کار های اجرایی، مشکلات این بخش را رفع نماید.
میراشرفی در قسمت دیگری از سخنانش ضمن اشاره به این موضوع که گمرک نقشی در تعیین تعرفه ها ندارد و تنها یک نهاد اجرایی است، افزود: ما معتقد هستیم که کالاهای وارداتی باید تعرفه های معقولانه و منطقی داشته باشند. تعرفه های غیر منطقی و بسیار بالایی که بر روی برخی از کالاها اعمال می گردد، باعث می شود تا یک بازار حاشیه ای و قاچاق برای این اجناس به وجود بیاید.
در ادامه رییس گمرک بیان کرد هدف این سازمان حمایت حداکثری از تولید کنندگان داخلی است و ما تلاش می کنیم تا صدای مشتریان باشیم و خواسته های آنها را به گوش نهاد های بالاتر برسانیم. در حال حاضر به واسطه مسائل و مشکلات ایجاد شده که فشار مضاعفی بر تولید کنندگان ایرانی وارد می کند، برنامه گمرک آن است که تا حد توان خود از شرکت های تولیدی حمایت کند. این شرکت ها و واحدهای تولیدی نباید به هیچ وجه دچار کمبود قطعه یا ماشین آلات شوند و به همین دلیل ما در جهت جلوگیری از بروز این مشکل اقدام کرده ایم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد