موضوعات داغ

ایستادگی روحانی در برابر مافیای خودروسازی؛ رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ها ضمن اشاره به مشکلات به وجود آمده برای صنعت خودروسازی به واسطه آغاز تحریم های جدید آمریکا توضیح داد که تولید خودرو از ابتدای سال جاری کاهش قابل توجه ای داشته است. کاهش عرضه در حالی رخ داده که تقاضا جایگاه خود را حفظ کرده و همین موضوع یکی از عواملی بوده است که سبب به وجود آمدن قیمت های نجومی در بازار خودرو شده است و در این شرایط به نظر می رسد که سازمان حمایت و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار باید هرچه زودتر تکلیف قیمت خودرو را مشخص کنند.
به نقل از تسنیم، رمضانعلی سبحانی‌فر عضو در ادامه توضیح داد که به لحاظ شرایط خاص کشور وظایف شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است و لذا بایستی وزارت صمت ورود کند و تکلیف صنعت خودروسازی و بازار خودرو را تعیین کند.
بنا به گفته مسئولین وزارت صمت رئیس جمهور با افزایش قیمت خودروها مخالف است و تاکید دارد که قیمت خودروها تغییر نکند. در چنین شرایطی با ثابت ماندن قیمت ها، خودروسازان ناچار اند بیش از پیش عرضه محصولات خود به بازار را قطره چکانی کرده و تولید خود را کاهش دهند که نتیجه این موضوع چیزی جز افزایش بیشتر قیمت خودروها در حاشیه بازار در حین ثابت ماندن قیمت کارخانه خودرو و هجوم دلالان به بازار خودرو نیست.
او درباره واگذاری وظایف شورای رقابت به سازمان حمایت که آیا این تصمیم به صلاح است یا خیر گفت: سازمان حمایت در این باره ذینفع نیست بلکه باید هم طرف تولید کننده و مصرف کننده را داشته باشد.
سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: خودرو به خصوص در حال حاضر در کشور ما یک کالای سرمایه ای محسوب شده و با کیفیت فعلی گران نیز می باشد.
وی افزود: در شرایط فعلی که واردات خودرو صورت نمی گیرد، قیمت حاشیه بازار سر به فلک کشیده و دلالان را راهی بازار خودرو کرده سازمان حمایت و تنظیم بازار باید ورود کند و از ضرر قطعه سازان جلوگیری کند. درخواست ما این است که سازمان حمایت بر اساس شاخص های تعیین شده در راستای مدیریت بازار خودرو اقدام کند.
سبحانی فر گفت: با توجه به اینکه قیمت خودرو در حاشیه بازار افزایش قابل توجهی داشته و تولید نیز کاهش یافته است، تعیین قیمت بر اساس 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار کاملا اشتباه است. اگر در جایی که افزایش قیمت واقعی است افزایش قیمت محاسبه شود حتی به قیمت خیلی پایین تر از حاشیه بازار خواهیم رسید.
او گفت: در جلساتی که در مجلس داشته ایم قرار بر این شد که رابطه ای منطقی بین عرضه و تقاضا مشخص شود تا افزایش قیمت خودرو ها در حاشیه بازار متوقف شود و بازار خودرو آرامش نسبی را تجربه کند. قیمت های تمام شده جدید باید بر اساس شاخص های مواد اولیه مشخص شود و تعیین قیمت بر اساس 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار غلط است.

نظرات کاربران

27 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/12
با سلام پس این همه افزایش قیمت خودرو که توسط خودرو سازان خصوصی داده شده تکلیفشان چگونه می شود؟؟
1397/9/12
دلالان کیا هستن . وقتی با هر کد ملی و کسی که خودرو ندارد و تا یک سال حق فروش هم نداشته باشد چه کسی دلالی میکند . دلالان خود خودرو سازها هستن که عرضه را کم میکنند تا قیمت بالا برود
1397/9/12
علی برکت الله
1397/9/12
ایستادگی روحانی در برابر مافیای خودروسازی!!!!!
لطیفه ی به مزه ای بود.
1397/9/13
اون موقع که وزیر محبوبش ، یک ساله قیمت خودروها رو چند برابر کرد تا جیب رفقای دلالش رو پر کنه ، ایشون باید ایستادگی میکرد ، نه الان !!!
1397/9/13
اینم مثل سیاست تایید و تکذیب وزیر و همه بازیهایی هست که 40 سال سر ملت درآوردند
باز تیتر میزنن میگن تکذیب شد...
رییس جمهور چه موافق باشه چه مخالف قیمتها نه تنها نباید افزایش یابد بلکه همین قیمت کارخانه هم خیلی بالاست...
ماشینا رو بفرستند اروپا قیمت بزنند، ببین چند میزنند. مستقیم میبرند بازیافت
بعد از 40 سال تمدن آقایون، همینجوری تو دنیا آبرو نداریم. اینا آشغالند نه خودرو...
باید خودروسازان و حامیان آنها محاکمه و مجازات شوند
دولت و حکومت اگر از مردم انتظار پشتیبانی در صحنه های مختلف را دارد، باید مردم را راضی کند
1397/9/12
هیچ افزایش قیمتی نباید اتفاق بیافتد، حتی یک ریال.
اگر بدون کلک و حقه بازی هم محاسبات انجام بشه، به این نتیجه میرسیم که همین قیمت کارخانه هم خیلی بالاست.
نتونستند کلان دزدی کنند، دنبال راه میگردند برای خرده دزدی...
1397/9/12
ممنون قهرمان!!!!بابا بس کنید این مسخره بازیا رو واقعا متاسفم بابت این تیتری که کار کردید یه خورده به رسالتتون پایبند باشید
1397/9/12
با سلام و احترام خدمت رییس جمهور عزیز از نظر شما کمال تشکر را داریم
1397/9/12
بازم رییس جمهور دمت گرم خداییش با این کارش حداقل جلوی ضرر ملت از طرف ایران خودرو و سایپا رو گرفت .خیلی باحالی ،اگه جنسهای دیگه رو هم مثل همین سخت بگیری ارزون بشه دیگه آخرشه ،دمت گرم
1397/9/12
آقای روحانی نگران حال مردم نیستن نگران نام خودشونن که بیشتر از این خراب نشه. والا اگه فکر مردین واردات رو آزاد کنین تعرفه رو هم یکمی کمتر از 150درصد فعلی، اونوقت خود ایران خودرو سایپا چنان ماشیناشون رو بریزن تو بازار که در تاریخ بنویسن
1397/9/12
چه عجب!! بالاخره یک حرکت به نفع ملت از رییس جمهمور دیدیم.
1397/9/12
همون قیمت های قبلی برای این ماشینهای اشغال ایرانی زیاد بود! حالا که میخواد گرون بشه مفت هم ارزش نداره
1397/9/12
با سلام
پس اینهمه افزایش قیمت خودرو که توی همین سایت خبرشو دادید چی میشه بسترن بی 30، جک اس 3 ، تیگو 5 و ... اینها چطوری قیمت رو افزایش دادند و رسانه ایش کردند و پولشو از مردم گرفتند لطفا یکی به این سوال من جواب بده
1397/9/12
اقايه روحاني مردم ماشيناشون مونده تو گمرك پولشم دادن با قانونايه اين دولت هم وارد شدن خجالتم خوب چيزيه . متاسفانه دروغ تو اين مملكت عادي شده دوست مثل مدرك تحصيلي و انگليسي صحبت كردنت
1397/9/12
آخرش که ب هر حال گرون میشه این بامبولا همش الکیه
1397/9/12
عبارت "مافیای خودروسازی" واقعا برازنده و کاملا درست هست!
یعنی ببینید اینا کی هستن که دولت هم نمیتونه سفت و سخت جلوشون رو بگیره!
پس همون بهتر که این لجبازی رو ادامه بدن تا نابود بشن انشاالله!
1397/9/12
اینا همش دعوای زرگریه
مافیای اصلی خود دولته
وزیر صمت مگه از کی دستور میگیره؟ مدیران خودروسازهای داخلی از کی دستور میگیرند؟ سامانه ثبت سفارش به دستور کی واردات خودرو را ممنوع کرده؟
خودروسازها که با عرضه نکردن ماشین باعث افزایش قیمت تو بازار و چرب شدن نون دلالاشون شدند.
1397/9/13
اوه اوه یادمون نزه هروقت روحانی حرف زده برعکس شده وقتی گفت مردم نگران ارز نباشن قیمت افزایش پیدا نمی کنه از ۶ تومن تا ۲۰ تومن رسید الانم می گه جلوی افزایش قیمت و گرفته منتظر باشید موج افزایش قیمت شدیدی تو راهه ماکه تو کل زندگیمون روزی نبوده که بهتر از روز قبلمون باشه همیشه در حال پسرفت بودیم فقط هروقت این روحانی حرف زده سرعت پسرفت دوبرابر شده ... ترو خدا چیزی نگید همینجوری همه جوونا زندگیشون توی لجنه بسه دیگه اینهمه بازی کسی که خودش داره از اینا سود می بره نمیاد جلوی افزایش قیمت بگیره همشون دستشون تو یه کاسس فقط چند روز یبار میان یه نقش بازی می کنن
1397/9/13
چه جالب، ملت روباچه حرفهایی میخوان خام کنن، واقعا فکر میکنن دهه ۵۰ هست؟؟؟!! شرکت های خودروسازی یا دولتی ان یا مال خودشون، حالا میان از این حرفا تحویل ملت میدن.
1397/9/13
هيچ وقت تصميم درستي گرفته نميشه ... منتظر ميليونها كارگر بيكار و كلي پرونده سرقت خودرو و لوازم تو اداره آگاهي باشيد...
گيربكس اتوماتيك دانگ فنگ به تنهايي 24 ميليون تومان خريد فروش ميشه در حاليكه قيمت خودرو 50 ميليون تومانه.
الان اوضاع طوريه كه اگه ماشين بدزدند و قطعاتش و فلزهاشو جدا جدا بفروشن 50% بيشتر از قسمت كارخونه است.
1397/9/13
ایشون یه اپ ساده تلگرام رو نتونست جلوی فیلترش رو بگیره اونوقت توقع دارید جلوی مافیای خودروسازی مقاومت کنه؟!
1397/9/13
ما مردم از کسانی که قیمت روز خودرو میزنه بخواهیم عکس کسی که پراید111 را36میلیون داده ببینیم وفردا36میلیون 200داده ببینیم این چه اشخاصی هستن من که تومشهد زندگی میکنم هنوز کسی ندیدم که پراید111رو36میلیون پول داده شما اگه خبردارین عکسشون برازیم ببینیم چه کسانی هستن.....؟؟؟؟؟
1397/9/13
اين حرف فريدونم نثل همون تنگه هرمز بستنش و انگليسي حرف زدنش و مدرك دكتراش و.... هستش به خودم افتخار ميكنم به اين راي ندادم و خدا لعنت كنه كسيو كه وقتي نه سواد نه تحصيلات و نه كاري بلده وارد سياست ميشه و يه كشور را متضرر ميكنه
1397/9/15
سلام. شما بخدا قیمت تیبا ۲ رو بیارین پایین تا ما هم بتونیم بخریم!
یعنی پول ایران اینقدر بی ارزشه که حتی خودرو وطنی هم نمیتونیم بخریم؟
ایرانیها خیلی بدبختن!
1397/9/16
خنده دار ترین شو آف بود که از پرزیدنت دیدم
1397/9/16
یکی این بنده خدا را از خواب بیدار کنه، ویران خودرو هفتاد درصد قیمت لگنهای خودش رو اضافه کرد!