موضوعات داغ

۶/ ۱ میلیارد دلار قطعه خودرو وارد کشور شد

عکس مطلب اول
مهر : طی هشت ماه سال‌جاری در مجموع یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون دلار قطعه خودرو وارد کشور شد که واردات قطعات با داخلی‌سازی کمتر از ۳۰ درصد رشد ۳۹/ ۱۵ درصدی داشته است.
بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد، در هشت ماه نخست سال‌جاری یک میلیارد و ۱۳۴میلیون و ۴۶۴ هزار دلار «قطعات منفصله خودرو با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد» وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۸۳ میلیون و ۱۷۷ هزار دلار قطعه وارد شده بود، با رشد ۳۹/ ۱۵ درصدی مواجه شده است. واردات «قطعات منفصله خودرو با ساخت داخل ۳۰ درصد تا کمتر از ۵۰ درصد» در هشت ماه سال‌جاری، ۲۳۷ میلیون و ۳۵۱ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که به میزان ۱۸۷ میلیون و ۸۱هزار دلار بود، حکایت از افزایش ۲۶/ ۸۷درصدی دارد. همچنین در این مدت ۲۷۴ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار «قطعه منفصله خودرو با ساخت داخل ۵۰ درصد و بیشتر» به کشور وارد شده که نسبت به هشت ماه‌ سال گذشته که به میزان ۴۲۲میلیون و ۵۹۲ هزار دلار بود، ۰۵/ ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که در مجموع واردات قطعات خودرو در هشت ماه سال‌جاری، حدود یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۲۷۵ هزار دلار بوده است؛ در‌حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار قطعه خودرو به کشور وارد شده بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/21
یعنی پارسال قطعات کمتر از امسال وارد میشده بعد امسال با اینکه بیشتر قطعه وارد کردند باز هم اعلام می کنند که با کمبود قطعات مواجه هستیم ! جل الخالق !!!!!!!!!!