موضوعات داغ

تصاویر جدید از نسل آینده پورشه 911؛ شاهکاری جاویدان از سرزمین ژرمن ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا تصاویری از نسل جدید پورشه 911 که با کد 992 شناخته می شود، منتشر گردیده است. این خودرو در تیپ هایی همچون کررا S و 4S عرضه خواهد شد که قرار است به الگویی برای ساخت محصولات کروک و کوپه پورشه تبدیل شوند. همانطور که انتظار می رفت، تنها تغییر دو تیپ کروک و کوپه در قسمت سقف آن است. با این وجود، نویسندگان رسانه کار مگزین اعتقاد دارند پورشه باید قبل از عرضه نهایی خودرو به بازار، قسمت اتصال سقف متحرک با بدنه را اصلاح کند. مطابق برنامه ریزی پورشه، این خودرو در ماه آوریل وارد بازار خواهد شد.

پورشه 911 جدید

پورشه 911 جدید

پورشه برای این خودرو، یک موتور تخت شش سیلندر و مجهز به توربوشارژر در نظر گرفته که 444 اسب بخار قدرت تولید می کند. این میزان توان، 30 اسب بخار بیشتر از نسل قبلی است که با کد 991 عرضه می شد. تیپ S شتاب صفر تا صدی برابر با 3.7 ثانیه دارد و تک دیفرانسیل است. تیپ بالاتر یعنی 4S، به واسطه بهره بردن از سیستم تمام چرخ محرک، یک دهم ثانیه سریع تر است. در حال حاضر تنها پورشه یک جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک PDK را برای نسل 992 در نظر گرفته، هر چند طرفداران نباید نگران باشند، چرا که پورشه 911 جدید با گیربکس دنده ای نیز عرضه خواهد شد. این گیربکس به واسطه عملکرد اصلاح شده خود، مصرف سوخت کمتری را برای موتور فراهم می آورد و در زمینه تولید کمتر گازهای گلخانه ای و آلاینده نیز موثر است.

Porsche 911

Porsche 911

در مورد طراحی داخلی، می توان گفت که پورشه از تمامی تجربیاتی که در این سالها برای طراحی داشبورد و کابین خودروهایش جمع آوری کرده، در طراحی کابین پورشه 992 استفاده کرده است. سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز با دیگر محصولات نظیر پانامرا و کیمن مشترک است. مطابق اصول طراحی مینیمال، کابین تا حد امکان ساده و کاربردی طراحی شده و حتی در نشانگر های پشت آمپر نیز، همچنان در قسمت هایی به صورت آنالوگ هستند. این خودرو هم اکنون در پیست های معروف آلمان، تست های نهایی را سپری میکند تا با پالایش نقاط ضعف، آماده عرضه به بازار جهانی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد