موضوعات داغ

آزمایش ترمزهای تیتانیومی چاپ شده بوگاتی را ببینید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در اوایل ماه جاری، کمپانی خودروسازی فولکس واگن یک مرکز جدید در محل تولید اصلی خود واقع در "ولفسبورگ" افتتاح کرد و در آن پیشرفته ترین پرینترهای 3 بعدی را قرار داده است که با همکاری کمپانی HP ساخته شده و قرار است که تولید کننده انبوه سیستم های ترمز اتومبیل باشد، بویژه برای کمپانی خودروسازی بوگاتی و هایپرکار فعلی این شرکت یعنی بوگاتی شیرون که سیستم ترمز چاپ شده آن سال گذشته رونمایی شد و حالا نسخه واقعی آن ساخته شده تا آزمایشات مختلف خود را پشت سر بگذارد و کمپانی خودروسازی بوگاتی برای اینکه به مشتریان خود بابت ایمنی سیستم های ترمز چاپ شده اطمینان خاطر دهد، فیلمی از تست های آن منتشر کرده است که می توانید در خودروبانک شاهد آن باشید.
لازم است بدانید که سال گذشته در بهمن ماه، کمپانی خودروسازی بوگاتی با همکاری موسسه تحقیقاتی "Laser Zentrum Nord" آلمان، موفق به تولید اولین و بزرگ‌ترین کالیپر ترمز با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی در جهان شد و طبق ادعای کمپانی خودروسازی بوگاتی، این بزرگ‌ترین کالیپر ترمز است که تاکنون در صنعت خودروسازی طراحی شده و بر روی اتومبیل‌های سبک وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال باتوجه به اینکه شرکت خودروسازی بوگاتی به طراحی و توسعه آن مشغول شده است وحالا تست های عملی آن را پشت سر گذاشته، پس می‌توان آن را بهترین کالیپر ترمز در صنعت خودروسازی به شمار آورد.

ترمزهای چاپ شده بوگاتی شیرون

ترمزهای چاپ شده بوگاتی شیرون


در حال حاضر کمپانی خودروسازی بوگاتی در سیستم ترمز "بوگاتی شیرون" از کالیپرهای ترمز آلومینیومی استفاده می کند، اما در ساخت کالیپرهای ترمز جدید خود از تیتانیوم استفاده کرده است که هم عملکرد بهتری خواهد داشت و هم وزن کمتری نسبت به کالیپرهای ترمز آلومینیومی دارند. این آلیاژ خاص به طور معمول در صنایع هوافضا مورد استفاده قرار گرفته و در ساخت موتورهای موشک و قطعات بال و بدنه هواپیما استفاده می‌شود، اما حالا کمپانی خودروسازی بوگاتی آن را در ساخت کالیپرهای ترمز جدید خود بکار گرفته است.
در آزمایشات اخیر بوگاتی بر روی این سیستم ترمز، شبیه ساز سرعت 400 کیلومتر بر ساعت آماده شده و سیستم ترمز جدید بوگاتی بر روی آن نصب شده است تا قابلیت های آن مورد ارزیابی قرار گیرد. با گرفتن ترمز در سرعت 400 کیلومتر برساعت، دیسک های ترمز به دمای حدودا 1000 درجه سانتی گراد رسیده و باعث می شود دیسک های ترمز کاملا قرمز و سوزان شوند، اما در نهایت آزمایش موفقیت آمیز این سیستم ترمز خواهد بود که آن را آماده استفاده بر روی هایپرکار بوگاتی شیرون می کند.

ترمزهای چاپ شده بوگاتی شیرون

ترمزهای چاپ شده بوگاتی شیرون


در ادامه گفتنی است که کالیپرهای ترمز جدید بوگاتی دارای 8 پیستون مهار کننده بوده و همچنین با طول 409 میلی متر، عرض 210 میلی متر و ارتفاع 137 میلی متری ساخته شده‌اند که تنها 2.9 کیلوگرم وزن خواهد داشت، این درحالیست که کالیپرهای ترمز فعلی بوگاتی شیرون که با استفاده از آلومینیوم ساخته شده است، حداکثر 4.9 کیلوگرم وزن دارند.
همانطور که در ابتدا گفته شد، نمونه اولیه کالیپرهای ترمز جدید بوگاتی با همکاری موسسه تحقیقاتی "Laser Zentrum Nord" ساخته شده بود که برای رسیدن به موفقیت و تولید اولین کایپر ترمز جهان به وسیله چاپگرهای 3 بعدی، نزدیک به 45 ساعت زمان برای چاپ آن صرف شده است و در طول فرآیند، حدود 400 وات لیزر برای ذوب آلیاژ تیتانیومی، لایه برداری‌ها و همچنین شکل دادن به کالیپرهای ترمز تابیده شده است. در پایان هم 11 ساعت ماشین کاری بر روی کالیپرهای ترمز جدید بوگاتی انجام شد تا نتیجه نهایی بدست آید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/6
لذت بردیم واقعا قشنگ بود اون slow motion که واقعا آدمو به ارگاسم معنوی میبره از این کلیپا بیشتر بذارید دمتون گرم