موضوعات داغ

قیمت خودروهای پر فروش هفته آینده اعلام می شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به اظهارات جدید رضا رحمانی، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با پایان قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار، از هفته آینده قیمت جدید خودروهای پرفروش اعلام خواهد شد. به این ترتیب انتظار می رود با مصوبه مذکور قیمت خودرو در بازار آزاد پایین آمده و افزایش تولید و عرضه صورت پذیرد.
البته لازم به ذکر است که رحمانی در خصوص واگذاری خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی نیز توضیح داده است که خودروسازان موظف اند این خودروها را با همان قیمت قبلی واگذار کنند.
به نقل از پرشین خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه توضیح داد که ایران خودرو و سایپا تنها مجوز پیش فروش 30 درصد از ظرفیت تولیدشان را دریافت کرده اند که البته در واگذاری این پیش فروش ها نیز دچار مشکل شده اند. در واقع علت اصلی بدقولی خودروسازان در عمل به تعهداتشان مشکلات مربوط به ورود قطعات از خارج و کاهش تولید خودرو می باشد.
به هر حال به نظر می رسد که صنعت خودرو به همراه تمام 500 هزار نیروی شاغل در 2 هزار واحد صنعتی آن در سراسر کشور از بحران به وجود آمده عبور کرده است و گواه این ادعا نیز کاهش روند نزولی تولید خودرو، یا به عبارت دیگر افزایش خروجی خط تولید خودروها می باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتها توضیح داد که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی در حدود 13 هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور به زودی ترخیص شده و راهی جاده ها خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/3
آقای وزیر نه چندان محترم؛
همینجوری بین مردم محبوبیت نداری. حرفی نزن که همین بی محبوبیت تبدیل بشه به تنفر شدید.
همه مردم میدونند که خودروسازان با اینکه حداقل تا 6 ماه آینده مطابق با روال تیراژ قبل تولید کنند، قطعه مخفی کردند که با ارز 3800 تومنی تهیه شده.
تو باید خودروسازان رو وادار کنی تولید رو برسونند به روال تیراژ قبل و کاهش قیمت کارخانه حداقل تا شش ماه آینده.
مردم رای دادند که حق مردم احقاق بشه، نه اینکه همدستی کنید با خودروسازهای کثیف.
تا خودروسازان تهدیدتون کردند، همه هیکلتون شل شد، بعد از مقابله با استکبار جهانی حرف میزنید
کاری کنید حداقل و حداقل حضور ملت رو در صحنه از دست ندید...
1397/10/3
چرا برای خودروهای وارداتی قیمت اعلام نمیکنن؟مدل های ۲۰۱۷ برندای ثبت سفارش رو قیمت گراری کنن اعلام کنن تا دلالا معلوم شن!!!!!