موضوعات داغ

ترفند جدید و غیر اخلاقی متخلفان برای فرار از جریمه رانندگی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
برچسب گذاری پلاک خودروهای در حال تردد در شهر تهران و جعل پلاک آن ها جرمی است که به تازگی رایج شده و پلیس انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده که به صورت قاطع با مرتکبان این تخلف برخورد خواهد کرد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که برخی از افراد سودجو از طریق جعل پلاک و برچسب‌گذاری پلاک خودروهای شهرستانی بر روی خودروهای خود در سطح معابر شهر تهران تردد می‌کنند.
نحوه تخلف این افراد به این گونه است که با نصب برچسب پلاکی شبیه پلاک خودروهای شهرستانی بر روی خودرو خود اقدام به تردد در سطح معابر شهر کرده و مرتکب تخلفات رانندگی می‌شوند و تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های کنترل سرعت راهنمایی و رانندگی به نام صاحبان پلاک‌های شهرستانی ثبت و خودرو آن‌ها توقیف می‌شود، این در حالی است که این افراد ساکن تهران نیستند.
حال با مراجعه شاکیان به پلیس راهور برای ترخیص خودرو توقیف شده خود و اعلام شکایت از ثبت تخلف نابجا به نام آن‌ها، با تصاویر تخلفات ضبط شده توسط دوربین‌های شهری پلیس مواجه می‌شوند.
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با این موضوع اظهار کرد: سوءاستفاده و برچسب‌گذاری پلاک خودروهای شهرستانی بر روی خودروهای در حال تردد در شهرهای دیگر مصداق بارز جرم است و فرد خاطی از نظر پلیس مجرم شناخته شده است.
وی درباره اعمال مجازات این افراد افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه، مجرمان به مدت 2 تا 3 ماه حبس شده و پلیس به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/14
قبلا که میگفتن بین 6 ماه تا یک سال حبس داره.تخفیف خورده مجازاتش؟قیمت اجناس رو پایین نمیارن مجازات آدم های خلافکار رو پایین میارن؟.من اگه پلیس بودم میگفتم یک سال حبس و دو سال هم توقیف خودرو در پارکینگ بدون بخشش.اینجوری نمیشه جلوش رو گرفت باید مجازات خیلی سنگین تری براش گذاشت
1397/10/16
جای تاسف داره که به مجرمین انقدر حال میدن. ۳ ماه حبس و با وثیقه میان بیرون !!!! باید خودرو فرد متخلفو واگذار کنن به همون شخصی که از پلاکش سو استفاده شده!!!!!