موضوعات داغ

سوال یک میلیون دلاری؛ نحوه محاسبه قیمت روز خودروهای پیش فروش شده

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه عدم تحویل به موقع قطعه، نبود نقدینگی و ... باعث کاهش تولیدات شرکت‌های خودروسازی شده است، گفت: وضعیت خریداران بلاتکلیف خودرو در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
این عضو مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی در خصوص اعتراضات مردم مبنی بر افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده، گفت: در صورتی که در قرارداد فی مابین طرفین عبارت "به قیمت روز" قید شده باشد خودروسازان باید قیمت خودرو را در زمان تحویل مبنا قرار دهند و پس از محاسبه‌ی بهره مبلغ واریزی هنگام ثبت نام، باقی قیمت خودرو از خریداران اخذ شود.
به نقل از خانه ملت، ولی ملکی در ادامه توضیح داد که تحویل ندادن خودروها در موعد مقرر یک تخلف محسوب می شود. به علاوه عبارت "قیمت به روز" تنها عاملی که می تواند سبب افزایش قیمت خودروها شده و در صورتی که این واژه در قرار داد های پیش فروش ذکر نشده باشد خودروسازان حق افزایش قیمت را نداشته و درصورت افزایش قیمت تخلف کرده اند.
وی افزود: اگر در قرارداد عبارت "قیمت به روز" قید شده باشد منظور قیمت خودرو در زمان تحویل است به طور مثال اگر موعد تحویل آبان ماه باشد اما تاکنون خودرو به خریدار تحویل داده نشده باشد قیمت خودرو باید براساس آبان ماه محاسبه شود.

علل کاهش تولیدات شرکت‌های خودروسازی؛ از عدم تحویل به موقع قطعه تا نبود نقدینگی
وی با اشاره به کاهش تولیدات شرکت‌های خودروسازی در ماه‌های اخیر، بیان کرد: عدم تحویل به موقع قطعه، نبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز، مشکلات ثبت سفارش و... دست به دست هم داد و باعث کاهش تولید خودروسازان یا تاخیر در تحویل محصولات شد. از آنجایی که واردات برخی محصولات به صفر رسید تولید نیز کاهش محسوسی پیدا کرد.

تعیین تکلیف وضعیت خریداران بلاتکلیف خودرو در روزهای آینده
خریداران بلاتکلیف خودرو باید از حدس و گمان هایی که این روزها از جای جای شبکه های مجازی نشات گرفته و پخش می شد دوری کنند و منتظر باشند که در طی روزهای آینده وضعیت آن ها تعیین و از کانال های رسمی اخبار مربوطه منتشر شود. در جدیدترین اخبار گویا قرار است در غالب ابلاغیه اعمال افزایش قیمت‌ها تکلیف خریداران بلاتکلیف خودرو نیز مشخص شود به نحوی که آن دسته از خریدارانی که زمان تحویل خودروهای آنها در بخش خودروهای پر تیراژ قبل از شهریورماه 97 هست تحویل خودروهای آنها با قیمت های قبلی انجام خواهد شد اما آن دسته از خریداری که تحویل خودروهای آنها بعد از شهریور ماه97 است محصولات خود را با قیمت‌ها جدید و البته ضمن محاسبه سود تأخیر و مشارکت تحویل می‌گیرند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/16
خب الان کسی میدونه فرق بین خریدارانی که موعد تحویل خودرو هاشون قبل از شهریور هست، با اونایی که بعد از شهریور هست، چیه؟ که باید با قیمت جدید تحویل بگیرن خودرو هاشون رو؟
جز اینه که همه قیبل از شهریور ثبت نام کردند، و قیمت های جدید، شهریور که سهل، هنوز تو دی ماه هستیم و اعلام نشده؟
تفاوت اونی که دی 96 استپ وی ثبت نام کرده واسه شهریور با اونی که اسفند 96 ثبت نام کرده واسه مهر، تو چیه دقیقا؟
1397/10/16
سلام

شما وجودش رو دارین واسه تحویلی های بعد از شهریور ماه افزایش قیمت بزنین ببینین همون ماشین صفر خودمو جلو در کارخونه آتیشش میزنم یا نه.مگه ما مسخره شماییم که بعد از 7 ماه انتظار میگین از شهریور به بعد رو. افزایش قیمت میزنین؟؟؟
ماشین رو با ارز 4200 تومانی تولید کردین انقد احتکار کردین نگهداشتین نمیدین بعد بهانه ناقص بودن میارین اونوقت میخواین با ارز جدید تحویل بدین؟؟؟خر خودتونین و هفت جد آبادتون
یک ریال از مردم بیشتر میگیرین ایشالله ده برابرش رو خرج دوا درمون زن و بچه هاتون بکنین
اگه خدا نزنه تو کمرتون من بنده خدا نیستم

بزرگترین اشتباه زندگی من و بزرگترین باخت زندگی من این بود خر شما ایران خودرویی ها شدم و ثبت نام کردم.خلاصه خوب بلدین با بازی روانی مردم رو خر کنین.
واگذارتون کردم به خود خدا
1397/10/16
دست آقای ملکی درد کنه همه چیزو خوب توضیح داده تا جای ابهمامی نداشته باشه حتی مثال هم زده دیگه از واضحتر نمیشه بیان کرد
1397/10/16
لعنت به این خودروسازی و آدمهایی که به جای مردم تصمیم میگیرن و مردمی که هجوم می برن و این آشغالهارو می خرن
1397/10/16
میلیون دلاری که به نفع خودروسازان است نه به نفع مردم !!!
اصلا قرار نیست تو این مملکت مردم رنگ آسایش رو ببینن
من و خیلی های دیگه منتظر همین اخبارهاییم که واقعا چی قرار سرمون بیاد ، چقدر باید از جیب خالیمون که تهش رو دراوردیم یه لگن ایرانی بخریم باید دوباره قرض کنیم و وام بگیریم و تا پول یه ماشین که چه عرض کنم همون لنگ رو بدیم
ما هم تا شده تحریم میکنیم همین خودرو سازارو که همه بدبخیامون شده این چندتا شرکت نه خودرو ساز بلکه مونتاژ کار سنتی !!!
چند هفته هست که مردم رو با این اخبارا بازی میدن که ببینن واکنش مردم چیه
جواب واکنش مردم رو هم بعدها میبینن
همین خودرو سازهایی که به زور می خوان جیب خودشون رو پر کنن و جیب مردم رو خالی ، روزیشون دست مردمیه که اگه بخوان می تونن کاری کنن که کلا تعطیل بشن .
امیدوارم حداقل تو این شرایط بد مملکتی که آقایان بوجود آوردن حداقل مونتاژ کاران طرف مردم باشن.
1397/10/17
قیمت خودرو اعلام می شه. این هفته. هفته بعد. شنبه یا یک شنبه هفته آینده. دوشنبه. پنج شنبه. هفته آینده. دو سه روز دیگه.
این حرفها رو آبدارچی مجلس و ایرانخودرو و سایپا نمیگه. اینا رو آقایان وزیر و مسئول و مدیران برجسته کشور می زنن. ولی دریغ از یکبار حرف راست زدن. باز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و هیچ چیزی مشخص نخواهد شد.

چقدر مردم رو بلاتکلیف میزارین آخه.چقدر دروغ . چقدر بی برنامگی . تاوان این آشفتگی مدیریت رو اعصاب و روان و جیب مردم می پردازن
1397/10/17
قیمت خودرو اعلام می شه. این هفته. هفته بعد. شنبه یا یک شنبه هفته آینده. دوشنبه. پنج شنبه. هفته آینده. دو سه روز دیگه.
این حرفها رو آبدارچی مجلس و ایرانخودرو و سایپا نمیگه. اینا رو آقایان وزیر و مسئول و مدیران برجسته کشور می زنن. ولی دریغ از یکبار حرف راست زدن. باز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و هیچ چیزی مشخص نخواهد شد.

چقدر مردم رو بلاتکلیف میزارین آخه.چقدر دروغ . چقدر بی برنامگی . تاوان این آشفتگی مدیریت رو اعصاب و روان و جیب مردم می پردازن