موضوعات داغ

چرا نباید باک بنزین را کاملا پُر کنیم؟ + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
همه ی ما زمانی که پمپ بنزین می رویم ممکن است علاقه مند باشیم که به میزان یک عدد رند بنزین بزنیم و برای همین وقتی به عدد مورد نظر نزدیک می شویم شروع به فشردن لحظه ای نازل می کنیم. این در حالی است که اگر باک پر شده باشد نازل به طور خودکار شروع به کلیک کردن و قطع کردن سوخت می کند. گرچه دیدن یک عدد رند روی پمپ حس خوبی دارد اما بهتر است این کار را متوقف کنید.
برای شروع ابتدا اشاره کنیم که هنگامی که پس از کلیک کردن پمپ اقدام به فشردن دوباره ی آن کنید ممکن است سوختی دریافت نکنید. پمپ های بنزین طوری طراحی شده اند که از روی فشار هوا می توانند تشخیص دهند که باک پر شده و به طور خودکار سوخت را قطع می کنند.به همین خاطر زمانی که پس از قطع شدن خودکار دوباره نازل را فشار می دهید سوخت از طریق لوله ی برگشت به مخزن پمپ بر می گردد. از آنجایی که پمپ های بر اساس اختلاف فشار کار می کنند کلیک کردن دوباره ی پمپ می تواند باعث شود که شما مبلغ بیشتری پرداخت کنید ولی سوختی دریافت نکنید.
اما این کل قضیه نیست. اتومبیل های مدرن امروزی دارای یک سیستم اواپراتور در باک هستند که از از تشکیل بخارات بنزین در باک جلوگیری کند. پر کردن بیش از حد باک می تواند سبب شود تا اواپراتور درون بنزین قرار گیرد و این در حالی است که این سیستم برای قرار گرفتن در هوا طراحی شده و این مساله می تواند هزینه ی تعمیر سنگینی را روی دستتان بگذارد.
در ویدیو زیر کاملا مشاهده خواهید کرد که چرا نباید پمپ ها را پس از کلیک کردن دوباره فشار دهید و دلایل دیگری هم ذکر می شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/26
این به درد ما ایرانی ها میخوره که همیشه عادت داریم تا ته باک رو پر کنیم
1397/10/26
چرا نباید باک بنزین را کاملا پُر کنیم؟
چون ممكنه جايي گير بيفتيم كه دسترسي به سرويس بهداشتي نداشته باشيم و باك ساندروهم كه بهترين جا براي قضاي حاجت !