موضوعات داغ

جنتلمن سوئدی با لباس ورزشی؛ معرفی تیونرهای اختصاصی ولوو

عکس مطلب اول
کشور سوئد آب و هوای نسبتا سردی دارد. حدودا یک قرن پیش کمپانی ولوو با هدف تولید خودروی مقاوم برای آب و هوای این کشور تولید شد. این کمپانی با گذر زمان نه تنها توانست هدف اولیه خود را پاسخ بدهد بلکه خودروهای تولیدی آن به عنوان ایمن ترین خودروی موجود در باز نیز شناخته شدند.
ولوو در بخش ایمنی فعالیت خوبی داشته و خودروهای تولیدی ان در طی سال های گذشته توانسته اند حدقابل قبولی از ایمنی را ارائه دهند. این کمپانی همچنین در زمینه تیونینگ نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده و علاوه بر تیونرهای رسمی خود با دیگر شرکت های تیونینگ نیز چه به صورت انحصاری و چه به عمومی همکاری می کند. تغییراتی که در بخش طراحی و عملکرد تعدادی از خودروهای تولیدی ولوو ایجاد شده گاها از سوی بسیاری از مشتریان این شرکت به خصوص جوانان مورد استقبال قرار گرفته است.
از جمله شرکت های تیونینگ فعالی که با ولوو همکاری می کنند می توان به دو شرکت Polestar سوئدی و Heico Sportiv از کشور آلمان اشاره کرد. این دو شرکت به صورت تخصصی بر روی ارتقای پرفورمنس خودروهای ولوو و همچنین ایجاد تغییرات در بخش طراحی آن ها فعالیت می کنند.
این دو شرکت به دنبال آن اند که با ایجاد تغییراتی در محصولات ولوو، خودروهای ایمن و کاربردی و در عین حال پویا، با پرفورمنس بالا و دیزاین چشم نواز طراحی و تولید کنند.


Polestar
شرکت پولستار در سال 1996 با تقویت و آماده سازی خودروی Volvo 850 Super Touring برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی تورینگ سوئد تاسیس و راه اندازی شد. از دیگر خودروهایی که این شرکت برای ولوو تقویت کرده می توان به Volvo S40 Super Touring و Volvo S60 S2000 اشاره کرد.
همکاری پولستار با ولوو در سال 2009 به صورت رسمی آغاز شده و بخش تیونینگ آن بهPolestar Performance تغییر نام یافت. در آن سال پولستار اولین پروژه مسابقه ای کامل خود به نام Volvo C30 S2000 را ارائه کرد.
یک سال بعد پولستار از یک خودروی کانسپت به نام Volvo C30 Polestar Concept پرده برداری کرد که در اصل خبر از اولین خودروی خیابانی این تیونر سوئدی می داد. در سال 2012 نیز Volvo S60 Polestar Concept دیگر خودروی کانسپتی بود که با هدف استفاده در خیابان های شهری ساخته شده بود. این خودروی کانسپت به لطف پیشرانه 508 اسب بخاری، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در عرض 3.9 ثانیه طی می کرد و حداکثر تا بالای 300 کیلومتر بر ساعت سرعت می گرفت.
لازم به ذکر است که پای این خودروها هرگز به خیابان نرسید و اولین خودروهای خیابانی پولستار که بالاخره قابلیت فروش نیز داشتند در سال 2013 ارائه شدند. Volvo S60 Polestar و Volvo V60 Polestar دو خودروی اسپرت پولستار بودند که بالاخره امکان تردد آن ها در خیابان ممکن بود. قوی ترین نسخه S60 در صورت استاندارد 305 اسب بخار بود که پس از جراحی پولستار قدرت آن به 350 اسب بخار رسید.
سرانجام در سال 2015 ولوو برند پولستار را خریداری کرده و مالکیت پولستار پرفورمنس را در اختیار گرفت. البته مالکیت پولستار ریسینگ واگذار نشد و نام آن به Cyan Racing تغییر یافت.
مدت زمان همکاری پولستار با ولوو در زمینه تیونینگ چندان قابل توجه نبوده و در سال 2017 یعنی دو سال بعد از خریداری این شرکت توسط ولوو، اعلام شد که پولستار زین پس به عنوان یک برند خودرویی مستقل به ساخت خودروهای الکتریکی با پرفورمنس بالا خواهد پرداخت!


Heico Sportiv
یک دهه بعد از تاسیس شوروم ولوو در شهر Weiterstadt آلمان، ملکیت این شوروم موفق شد تحت نام برند HEICO شریک رسمی ولوو موتور اسپرت شود. در سال 1999 هیکو به صورت رسمی اقدام به تاسیس یک شرکت به نام HEICO SPORTIV کرده و جدی تر از گذشته به تیونینگ و ارتقا اختصاصی خودرو های ولوو پرداخت. به علاوه این شرکت علاقه مند به عرضه خودروهای خیابانی ارتقا یافته نیز بود. بر همین اساس چند نمونه خودروی تیونینگ طراحی و با آن در نمایشگاه خودرو SEMA (بزرگترین نمایشگاه خودروهای تیونینگ جهان در لاس وگاس آمریکا) شرکت کرد. خودروی کانسپت HEICO HS3 Thor در نمایشگاه سما 2006 و خودروی HEICO C30 و خودروی کانسپت HEICO HS8 HPC در نمایشگاه خودرو سما 2007 جزو مهم ترین خودروهای هیکو بودند که به نمایش درآمدند. ولوو به همراه این شرکت در نمایشگاه های خودرویی مهم جهانی همچون Frankfurt 2011 وGeneva 2011، 2012 و 2013 حضور پیدا کرد.
سرانجام در سال 2008 هیکو به صورت رسمی با نمایندگی ولوو آلمان همکاری کرده و گستره فعالیت این دو شرکت از سوئد خارج شد.
در یک دهه اخیر هیکو فعالیت های خود را در کشور هایی همچون سوئیس، روسیه، ژاپن، تایلند، چین و استرالیا نیز توسعه داده و بی شک باید آن را بزرگترین شرکت فعال در زمینه تیونینگ و ارتقای پرفورمنس و دیزاین خودروهای ولوو دانست.
از جمله اقداماتو درستاوردهای مهم هیکو در راستای ارتقای خودروهای ولوو می توان به تکنولوژی e.motion اشاره کرد. خودروهایی که هیکو بر روی آن ها کار کرده تقریبا شامل تمامی خودروهای ولوو بوده و مدل V40، V40CC، XC40، V60، XC60، S90، V90، V90CC، XC90، C30، S60، S60 Polestar، V60 Polestar، V70، XC70 و S80 را در برمیگیرد.
در انتها لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی هیکو اسپورتیو در ایران شرکت داتیس خودرو است که به تازگی اعلام کرده است قصد دارد محصولات جذاب این شرکت اصیل آلمانی – سوئدی را وارد کشور کرده و از آنها پشتیبانی فنی و خدماتی نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت به آدرس www.datiskhodro.com مراجعه کرده و یا با شماره 75306-021 تماس حاصل فرمائید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد