موضوعات داغ

افزایش شدید هزینه انتقال سند خودروهای وارداتی مشکل ساز شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در شرایط فعلی و نابسامان بازار خودرو که رکود و کسادی نیز آن را در برگرفته یکی از عواملی که سبب کاسته شدن قدرت خرید مشتریان این بازار می شود بالارفتن هزینه انتقال سند خودرو است.
قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی می‌تواند همین نبض کم‌توان بازار خودرو را نیز متوقف کند.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در این خصوص در مصاحبه با خبرگزاری های داخلی عنوان کرد که در وضعیت فعلی اجرای قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، بنا به گفته های وی هرچند نرخ خودروها به جز خودروی اچ سی کراس در طی هفته گذشته تقریبا ثابت مانده اما همچنان کسادی بازار خودرو را در برگرفته و مردم تمایل چندانی به خرید خودرو ندارند.
در خصوص بازار خودروهای خارجی نیز قیمت ها تقریبا ثابت مانده و تفاوت قیمت در این بخش نیز به وجود نیامده است. البته در دو، سه روز گذشته هزینه انتقال سند خودرو افزایش حدودا 130درصدی یافته که همین موضوع مصرف‌کننده و فروشنده را با مشکل مواجه کرده است. گفته می شود این افزایش قیمت به علت آغاز سال میلادی جدید است.
به عنوان مثال تا چند روز گذشته، هزینه انتقال سند خودرو سانتافه حدود 3.5میلیون تومان بود که اکنون به 7میلیون‌تومان رسیده و این قانون برای تمام خودروهای خارجی برقرار است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در انتها توضیح داد که مسئولیت تعیین سطح افزایش هزینه نقل‌وانتقال سند با اداره دارایی است که این اداره به صورت سالانه نرخ جدید را اعلام می کند. اما با توجه به وضعیت نامناسب بازار و در شرایطی که رکود بازار را در برگرفته و کلیه افراد و ارگان های فعال به دنبال ایجاد رونق در این بازار هستند اجرایی شدن قانون فوق منطقی به نظر نرسیده و توصیه نمی شود. باید در نظر گرفت علاوه‌بر نبود رونق خرید و فروش، قدرت خرید مردم نیز بالا نیست و در این شرایط، خریدار یک دستگاه خودرو سانتافه، حدود 4میلیون‌تومان بیشتر پرداخت خواهد کرد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/24
مملکت گل و بلبل .همه دنبال ی راهی هستن به مردم ضربه بزنن و جیب خودشونو پر کنن.
این همه مالیات و عوارض واردات میگیرن وضع ما اینه.
والا با اون پولی که شما عوارض گمرک میگیری چهارتا کشور رو میشه چرخوند.
1397/10/24
درود

چرا اجازه نمیدین آب خوشی از گلوی مردم پایین بره؟؟؟!!!

چرا هر روز زندگی را بر مردم سخت تر می کنید و مردم را در استرس و نگرانی قرار میدید؟؟؟!!!

بسیار بیشتر از آنکه تحریم های خارجی مردم را اذیت کند، تحریم های شما بر ملت؛ مردم را داغون کرده است!!!

لطفاً مردم را دریابید!
1397/10/25
آره دیگه سود دلال ها کم میشه برای همین هم اصلا توصیه نمیشه
1397/10/25
هزينه سند پاي فروشنده است. دلال‌ها معمولا اين پول‌ها رو نميدن و زرنگن. ما مردم بيچاره مجبور ميشيم بديم. هزينه سند خودروهاي داخلي هم ظاهرا زياد شده، اما خارجي ها بيشتر
1397/10/25
لعنت به این چپاول گران
1398/1/25
همه اینها به کنار هزینه حق التحریر دفتر خانه هم افزایش پیدا کرده . آخه چرا باید اینجور پولها رو بریزیم تو جیب دفاتر اسناد رسمی مگر چه خدماتی ارایه میدن . مگر ثبت اطلاعات تو سامانه و پرینت کردن کاغذ چقدر هزینه داره . .ما هم به کمپین نرفتن به دفتر خانه برای نقل انتقال خودرو میپیوندیم . تنها راه همینه که سردفتران رو پولدار نکنیم
1398/2/13
والا نمیدونم دولت چرا بفکر مردم نیست حق التحریر دفاتر اسناد رسمی تو نقل انتقال خودرو و ملک بسیار و بسیار زیاد هستش چرا باید یک نفر به اسم سردفتر برای یک تیکه کاغذ این همه پول بگیره از مردم . شاید مردم از درآمد 150 تا 300 میلیون تومانی دفاتر اسناد رسمی خبر ندارن . نجومی بگیر ها که مگن همینها هست