موضوعات داغ

نگاهی به مرسدس بنز CLA نسخه 2020 ، طراحی جدید و افزایش قدرت موتور

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از مدت ها انتظار، نمایش تیزرهای تبلیغاتی به پایان رسید و مرسدس بنز از نسخه جدید CLA در شهر لاس وگاس، در ایالت نوادا رونمایی کرد. این رونمایی در حاشیه نمایشگاه بین المللی لوازم الکترونیکی در این شهر اتفاق افتاد. این سدان مرسدس بنز در اواخر سال 2019 میلادی به بازار عرضه خواهد شد و کمی پیش از عرضه، مرسدس بنز اطلاعات تکمیلی نظیر قیمت و کلاس بندی را انتشار خواهد داد.
یک نمایشگر هفت اینچی لمسی که وظیفه نمایش اطلاعات پشت آمپر را بر عهده دارد، در بدو ورود به مرسدس بنز CLA نسخه 2020 توجه شما را به خودش جلب می کند که البته مشتریان می توانند در صورت تمایل، این صفحه نمایش را با نمونه بزرگتر 10.25 اینچی تعویض کنند.

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز CLA

آنطور که مرسدس بنز اعلام کرده، نسخه CLA250 از مرسدس بنز CLA نسخه 2020 تنها نمونه عرضه شده در بازار ایالات متحده خواهد بود که مجهز به موتور دو لیتری توربوشارژر بوده و جعبه دنده آن از نوع هفت سرعته دو کلاچه است. خریداران این خودرو، این قابلیت را خواهند داشت که سفارش خود را به صورت دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک دریافت کنند. این پیشرانه دو لیتری توربو، می تواند حداکثر 221 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه هم اکنون بر روی مرسدس بنز A220 قرار دارد که قادر به تولید 188 اسب بخار قدرت و 299 نیوتون متر گشتاور است و در حقیقت با نمونه ارتقا یافته آن در مرسدس بنز CLA روبرو خواهیم شد. مطابق اطلاعات اعلام شده، نهایت سرعت مرسدس بنز CLA250، 209 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز CLA

نسبت به نسل قبلی، طول نسل جدید 48 میلیمتر افزایش داشته و به 4688 میلیمتر رسیده است. این افزایش طول، تاثیر خود را در افزایش فاصله بین دو محور گذاشته و با افزایشی 30 میلیمتری، این مشخصه را به 2729 میلیمتر رسانده است. عرض خودرو نیز به ترتیب 63 میلیمتر افزایش در محور جلو و 55 میلیمتر در محور عقب مواجه شده است، با این وجود، به دلیل بزرگتر شدن کابین خودرو، صندوق عقب ده لیتر آب رفته و حجم آن به 460 لیتر رسیده است.
در داخل کابین، مرسدس بنز از نرم افزار مخصوص به خود، موسوم به MBUX استفاده کرده است. کابین خودرو دارای دو صفحه نمایش است که یکی به عنوان مجموعه نمایشگرها ایفای وظیفه می کند و دیگری بر سیستم سرگرمی تمرکز دارد. علاوه بر نمایشگر ابزار که می تواند با نمونه بزرگتر 10.25 اینچی جایگزین شود، مشتریان می توانند سیستم پشتیبانی از فرمان های حرکتی را برای خودروی خود نیز سفارش دهند که با حرکات دست، سیستم سرگرمی را کنترل می کند و دیگر نیازی به لمس ندارد. دیگر تجهیزات این خودرو شامل سیستم رهیاب ماهواره ای و ناوبری و سیستم صوتی Burmester می شوند.

مرسدس بنز CLA

مرسدس بنز CLA

به مرسدس بنز CLA نسخه 2020 با وجود آن که یک محصول رده پایین از یک تولید کننده لوکس محسوب می شود، ویژگی های ایمنی لازم را دارد و شامل یک سیستم ترمز کمکی است که با کمک رادارهایش، به طور خودکار سرعت خودرو را کاهش می دهد تا از برخورد خوردو با دیگر خودروها، عابران پیاده و اشیا جلوگیری کند. بسته کمک به راننده نیز به صورت اختیاری قابل سفارش است که به مشتری امکاناتی همچون کروز کنترل انطباقی، سیستم کمکی کنترل فرمان، سیستم نگهدارنده بین خطوط، سیستم تشخیص دهنده علایم محدود کننده سرعت و رادار نقاط کور را اهدا می نماید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد