موضوعات داغ

معرفی دنا پلاس توربو؛ خوش فروش ایران خودرو در نمایشگاه خودرو + فیلم

عکس مطلب اول
ایران خودرو که همیشه علاقه خاصی به خانواده پژو 405 داشته و با وجود قدیمی بودن این پلتفرم اما همچنان خودروهای خود را روی این پلتفرم تولید می کند. از پژو RD و پارس گرفته تا خودروی به اصطلاح ملی سمند و سورن و SLX، در حقیقت پژو 405 پدر بیش از نیمی از محصولات ایران خودرو است. به جز پارس که در زمان خود فیس لیفت موفقی بود و البته امروز دیگر قدیمی شده است شاید تنها محصولی که رنگ و بوی قدیمی ندارد و جوان پسند است را بتوان خودروی دنا دانست.
دنا در ابتدای عرضه در چند سال پیش با استقبال خوبی مواجه شد که هم به دلیل ظاهر آن بود و هم امکانات نسبتا خوبی که در مقایسه با بقیه محصولات ایران خودرو داشت. همین موفقیت این خودرو سبب شد تا ایران خودرو اقدام به افزایش امکانات این خودرو کند تا بلکه فروش آن باز هم افزایش بیابد.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

این تصمیم منجر به تولید دنا پلاس شد. این خودرو تغییرات ظاهری جزیی در مقایسه با مدل استاندارد دنا دارد مثلا درب عقب آن متفاوت است و چیدمان داخلی چراغ های جلو و عقب نیز تغییر کرده اند. همچنین دنا پلاس در زمینه امکانات داخلی نیز با سانروف برقی مجهز شده است، آپشنی که این روزها بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد.
پس از موفقیت دوباره ای که دنا پلاس در بازار فروش کسب کرد ایران خودرو قدم سوم را برداشت و مدل توربو را معرفی کرد که پیشرانه‌ی آن با سورن توربو یکسان بوده و نسخه ی توربوشارژر دار EF7 است. به این ترتیب عاشقان سرعت و هیجان نیز که توان مالی برای خرید شش سیلندرهای وارداتی را نداشته باشند می توانند با مبلغ کمتر یک خودروی داخلی قدرتمند داشته باشند و این دقیقا چیزی بود که اتفاقا جای خالی اش در بازار حس می شد. چون در رنج قیمتی دنا تقریبا تمامی خودروها کند هستند.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو در بخش فنی از همان پیشرانه EF7 توربو بهره می‌گیرد که پیش از این روی سورن توربو نصب شده بود. اما تفاوت آن با پیشرانه قبلی، اصلاح برخی از قطعات سیستم پرخوران است. این پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1646 سی‌سی توانایی تولید نیرویی معادل تولید 147 اسب بخار قدرت در دور موتور 5000 دور در دقیقه و 215 نیوتن‌متر در دور موتور 2200 الی 4800 دور در دقیقه دارد. اما نیروی تولید شده موتور در این خودرو به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
دنا پلاس توربو نیز دارای امکاناتی نظیر 4 عدد کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، سانروف، شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی و مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندوز، کروز کنترل، دوربین دید عقب، صندلی برقی 8 حالته راننده و 6 حالته برقی سرنشین، نمایشگر لمسی با قابلیت پخش فایل‌های تصویری، تلویزیون، سیستم رهیاب، بلوتوث با قابلیت اتصال تلفن همراه، و غربیلک فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل است.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

در ادامه می توانید ویدیو و گالری تصاویر تهیه شده از این خودرو در سومین نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/22
دنا پلاس عشقه سالاره
کاش زودتر سایت باز بشه بتونم یکیشو داشته باشم اونم مشکی
1397/10/22
خاك توسرت .
1397/10/23
چی گفتی? نفهمیدم گفتی سالاره? ههه اگه سالار واقعی رو سوار شی چی میگی اونوقت
1397/10/23
با این تعریف ک این دوستمون کرد و آب از لب و لوچ هاشون اویزون شد..حس میکنم خود رییس ایران خودرو باشه ک این نظر نوشته (((((((: